موضوعات داغ

بی ام و XM: کم‌فروش‌ترین مدل برند آلمانی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ام و XM از زمان شروع تولیدش در دسامبر 2022 شرایط دشواری را پشت سر گذاشته است. فروش این شاسی بلند پرفورمنس از ابتدا ضعیف بود و این روند در سه ماهه سوم سال جاری ادامه یافته است. در این سه ماه، خودروساز آلمانی فقط ۳۰۷ نسخه از این مدل را فروخت که در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته ۳۰.۷ درصد کاهش داشته است.

این نکته به ویژه در مقایسه با سایر مدل‌های کم‌فروش بی ام و قابل توجه است. خودروساز باواریایی در این سه ماهه ۵۴۳ دستگاه Z4 فروخت. بنابراین XM نسبت به یک رودستر دونفره محبوبیت کمتری داشته است. اگرچه فروش Z4 نزدیک به ۶۴٪ افزایش یافته است، اما این افزایش معادل 212 دستگاه خودرو بوده است.

البته فروش محصولات برندهای زیرمجموعه بی ام و نیز کاهش یافته است. فروش خودروهای سواری ۵ درصد، شاسی‌بلندها ۸.۵ درصد و محصولات برند مینی 33 درصد نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته کاهش داشته است. فروش مدل نمادین بی ام و سری ۳ با وجود به‌روزرسانی اخیر، ۱۳.۷ درصد کاهش یافته است. این خبر خوبی برای مدیران بی ام و نیست.

بی ام و XM

البته میزان فروش کلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت شدیدی نداشته است. به طور کلی، فروش محصولات این شرکت در مقایسه با سال گذشته فقط ۲.۱ درصد معادل ۵۷۴۰ خودرو کاهش داشته است.

تعداد کمی از مدل‌ها مانند Z4 افزایش فروش قابل توجهی داشته‌اند. سری ۵ افزایش ۴۴.۷ درصد، سری ۲ افزایش ۲۵.۶ درصد و X4 افزایش ۴۱.۸ درصد را نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته تجربه کرده‌اند. با این حال، تمام مدل‌های برند مینی افت فروش داشته‌اند. فروش کانتریمن، پرفروش‌ترین مدل این برند، ۱۶.۴ درصد کاهش یافته است. بهترین عملکرد در این زمینه متعلق به کوپر اس سقف فلزی بوده که فروش آن فقط ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

بی ام و تا پایان سال ۲۰۲۴ کار بسیار دشواری را برای جبران این عملکرد ضعیف در پیش دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد