موضوعات داغ

تیگو 9 پلاگین هیبریدی رکورد جهانی بیشترین مسافت طی‌شده توسط یک کراس اوور هیبریدی را شکست

عکس مطلب اول

گروه خودروسازی چری اخیراً مدل‌های Omoda و Jaecoo را در بریتانیا معرفی کرده است و این خودروها به فناوری پلاگین هیبریدی (PHEV) مشابه مجهز خواهند شد.

کراس اوور پلاگین هیبریدی چری Fulwin T10 یا همان تیگو 9 پلاگین هیبریدی موفق به ثبت رکورد جهانی جدید گینس برای بیشترین مسافت طی‌شده توسط یک کراس اوور پلاگین هیبریدی شد. این خودرو توانست 2,098 کیلومتر را تنها با یک باک سوخت و یک شارژ کامل باتری طی کند، بدون نیاز به توقف برای شارژ مجدد. احتمالاً توقف‌های مربوط به استراحت مجاز بوده است، وگرنه... واقعاً سخت بود!

در ماه ژوئیه، Fulwin T10 سفری سه‌روزه را از شهر شانگری‌لا در استان یون‌نان چین آغاز کرد و پس از طی مسافت طولانی در ژوهای، استان گوانگ‌دونگ، سوخت آن به پایان رسید.

چه چیزی این شاهکار طولانی‌مدت را امکان‌پذیر کرد؟ Fulwin T10 که این رکورد را ثبت کرد، به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهارسیلندر با توان 151 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر مجهز است و با سیستم هیبریدی C-DM پلاگین سوپر هیبرید چری همراه است.

این سیستم با یک باتری 34.5 کیلووات ساعتی – تامین‌شده توسط شرکت CATL – نیرو می‌گیرد که حدود 210 کیلومتر برد الکتریکی خالص فراهم می‌کند. Fulwin T10 در دو نسخه عرضه می‌شود: یک نسخه دیفرانسیل جلو با توان 369 اسب بخار و یک نسخه چهارچرخ محرک با توان 601 اسب بخار و گشتاور 980 نیوتن‌متر.

نسخه دیفرانسیل جلو Fulwin T10 که رکورد قبلی را به اندازه 300 کیلومتر شکست، این رکورد جدید را به نام خود ثبت کرد. با این موفقیت، چری قدرت مهندسی خود را به رخ کشید و به نوعی خود را برای بازار بریتانیا آماده می‌کند. مخصوصاً از آنجا که چری مالک دو برند است که شاید کمتر نامشان را شنیده باشید.

به‌تازگی مدل‌های Jaecoo J7 و Omoda 5 به بریتانیا وارد شده‌اند. گفته می‌شود که هر دو خودرو در آینده به فناوری پلاگین هیبریدی مجهز خواهند شد – مدل J7 احتمالاً اوایل سال 2025. علاوه بر این، شایعاتی مبنی بر راه‌اندازی یک واحد تولیدی توسط چری در بریتانیا وجود دارد. هنوز چیزی به‌طور قطعی تایید نشده، اما به‌زودی اخبار بیشتری منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد