موضوعات داغ

نگاهی به چری اومودا C7، برادر بزرگتر فونیکس FX

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چینی چری در سالیان اخیر، مشغول راه‌اندازی زیرمجموعه‌های مختلفی بوده است. یکی از زیرمجموعه‌های جدید این شرکت، با نام اومودا شناخته می‌شود که هدف آن تولید خودروهای مد روز برای جلب توجه مشتریان جوان است. نخستین محصول این خانواده، چری اومودا 5 یا اومودا C5 بود که با نام فونیکس FX در بازار ایران عرضه می‌شود. دومین محصول این خانواده اومودا C7 یا چری اومودا 7 است که طی ماه‌های آتی شاهد عرضه آن در بازارهای صادراتی نظیر ایران و روسیه خواهیم بود.

چری اومودا C7 در ماه آپریل 2024 در چین رونمایی شد، بنابراین مشتریان خودروهای چری در بازارهای صادراتی منتظر هستند تا این خودرو پیش از پایان سال جاری میلادی، در کشور آن‌ها نیز معرفی شود. در ابتدا تصور می‌شد چری اومودا C7 یک تیگو 7 پرو با ظاهری متفاوت است اما این تصور کاملا اشتباه است. فاصله محوری چری اومودا C7 متفاوت از تیگو 7 پرو است. اومودا C7 در قالب نسخه‌های بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد.

ابعاد اومودا C7 به ترتیب برابر با 4621 میلیمتر طول، 1872 میلیمتر عرض، 1673 میلیمتر ارتفاع و 2700 میلیمتر فاصله بین دومحور هستند. چراغ‌های جلو لیزری و همچنین صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی شناور در کابین،‌ از جمله ویژگی‌های خاص این خودرو هستند. فرمان خودرو نیز براساس الگوی مشابه جوی استیک کنسول‌های بازی طراحی شده است. کلیدهای آنالوگ کمی در کابین خودرو وجود دارند و اکثر تنظیمات به صورت لمسی انجام می‌شود.

اومودا C7

همان‌طور که اشاره کردیم، اومودا C7 با دو پیشرانه هیبریدی و بنزینی به بازار می‌آید. موتور هیبریدی این خودرو از ترکیب پیشرانه درون‌سوز 1.5 لیتری، یک یا دو برقی و گیربکس سه حالته هیبریدی DHT بهره می‌برد. به نظر می‌رسد ساختار فنی نسخه هیبریدی اومودا C7، با تیگو 8 پرو e پلاس مشابه باشد. دیگر تیپ این خودرو، از موتور 1.6 لیتری توربوشارژر مشابه با فونیکس FX بهره می‌برد و احتمالا به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید چری مجهز خواهد بود. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست اما در هر صورت، با خودرویی گران‌تر از فونیکس FX‌ یا چری اومودا 5 روبرو خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد