موضوعات داغ

تویوتا برنامه‌های خود برای خودروهای برقی را به تأخیر می‌اندازد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا به‌تازگی به جمع خودروسازانی پیوسته که به دلیل کاهش تقاضا، برنامه‌های تولید خودروهای برقی (EV) خود را به تعویق انداخته‌اند.

خودروسازان متعددی همچون بنتلی، فورد، مرسدس بنز، ولوو و دیگران، برنامه‌های الکتریکی‌سازی خود را به دلیل کاهش تقاضای بازار به تعویق انداخته‌اند و حالا تویوتا نیز همین مسیر را در پیش گرفته است.

تویوتا قرار بود تولید خودروهای برقی خود را در ایالات متحده از سال ۲۰۲۵ آغاز کند، اما اکنون این شرکت در حال بررسی زمانی در میانه‌های سال ۲۰۲۶ برای شروع تولید است. مشابه بسیاری از تولیدکنندگانی که در ابتدا با خوش‌بینی نسبت به الکتریکی‌سازی برنامه‌ریزی کرده بودند، کاهش اشتیاق به خودروهای برقی باعث شده تا تویوتا استراتژی خود را بازنگری کند.

اسکات وازین، سخنگوی تویوتا، به بی‌بی‌سی اعلام کرد: «ما همچنان بر هدف جهانی خود برای تولید ۱.۵ میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال ۲۰۲۶ متمرکز هستیم.» حتی با وجود تأخیر در برنامه‌ها، این خودروساز همچنان قصد دارد بین ۵ تا ۷ مدل خودروی برقی در ایالات متحده تولید کند.

تویوتا BZ4X

سرمایه‌گذاری‌های کلان تویوتا در تولید خودروهای برقی

تویوتا برای تولید یک خودروی شاسی‌بلند برقی سه‌ردیفه، مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار در کارخانه مونتاژ خود در جورج‌تاون، کنتاکی سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت همچنین ۱.۳ میلیارد دلار برای تولید باتری‌های لیتیوم-یونی در کارولینای شمالی هزینه کرده و ۱.۴ میلیارد دلار نیز برای تولید خودروهای برقی در کارخانه پرینستون ایندیانا اختصاص داده است.

اگرچه خودروی شاسی‌بلند برقی سه‌ردیفه تویوتا همچنان تولید خواهد شد، اما با تأخیری فراتر از انتظار. بر اساس گزارش نیکی آسیا، تغییرات طراحی که تأمین‌کنندگان نیز باید خود را با آن‌ها هماهنگ کنند، یکی از دلایل این تأخیر بوده است. همچنین، خودروی برقی سه‌ردیفه لکسوس که برای سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی شده بود، طبق گزارش‌ها دیگر در ایالات متحده تولید نخواهد شد. به احتمال زیاد، لکسوس این مدل را از ژاپن وارد خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد