موضوعات داغ

فولکس واگن تی راک جدید با جلوپنجره هوشمند معرفی خواهد شد + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل بعدی فولکس واگن تی راک هم‌اکنون آزمایش‌های خود را در جاده‌های کوهستانی اروپا سپری می‌کند. تصاویر این خودرو در کنار فولکس واگن تی راک R از نسل فعلی توسط رسانه‌های خودرویی اروپایی منتشر شده است. نسل آتی فولکس واگن تی راک جلوپنجره هوشمند دارد اما فولکس واگن برای حفظ اسرار صنعتی خود، یک جلوپنجره از مدل فعلی را به عنوان پوشش در جلوی این خودرو چسبانده است.

فولکس واگن تی راک در سال 2023، سومین خودرو پرفروش اروپا لقب گرفت. این خودرو به تازگی در بازار ایران نیز عرضه شده است. نسل دوم فولکس واگن تی راک به زودی جای خود را با نسل سوم عوض خواهد کرد، با این حال فرصتی برای خبرنگاران پیش آمده است تا نسل دوم و سوم این خودرو را کنار یکدیگر مشاهده کنند.

خودرو سفید رنگ در تصاویر این مطلب، نسل سوم فولکس واگن تی راک است که از سال 2026 به بازار خواهد آمد. شاسی بلند تیره‌رنگ نیز نسل فعلی این خودرو است. تیپ R این کراس‌اوور، قدرتی در حدود 300 اسب‌بخار دارد. تیم فولکس واگن با نصب جلوپنجره مدل قدیمی روی مدل جدید، سعی کرده است تا این دو خودرو را یکسان نشان دهد. به نظر می‌رسد آن‌ها تا حدودی موفق شده‌اند، چرا که این دو خودرو در نگاه اول قابل تمایز از یکدیگر نیستند. با این حال طراحی نسل سوم فولکس واگن تی راک تا حدی به خودروهای لوکس‌تر از خود نظیر تیگوان یا بنتلی کانتیننتال شباهت دارد.

فولکس واگن تی راک

فولکس واگن تی راک در واقع نسخه شاسی‌بلند فولکس واگن گلف است، بنابراین پیشرانه‌های این دو خودرو در هر نسل مشترک خواهند بود. از این رو انتظار می‌رود موتورهای فولکس واگن گلف فیس‌لیفت، در نسل سوم فولکس واگن تی راک نیز مورد استفاده قرار گیرند. این پیشرانه‌ها شامل موتور 1.5 لیتری TSI با 113 اسب‌بخار و 148 اسب‌بخار، موتور دولیتری دیزلی با 113 یا 148 اسب‌بخار و موتور 1.5 لیتری هیبریدی ملایم و پلاگین هستند.

در کنار این پیشرانه‌ها، موتور دولیتری توربوشارژر بنزینی با سیستم چهارچرخ محرک 4Motion قابل انتخاب خواهد بود. همچنین فولکس واگن تی راک R با پیشرانه گلف R‌ به قدرت 333 اسب‌بخار، قوی‌ترین تیپ این خودرو را تشکیل خواهد کرد. با این حال اکثر خودرونویسان اعتقاد دارند که مدل کانورتیبل تی راک در نسل سوم حذف خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد