موضوعات داغ

نیسان قشقایی با دریافت فیس‌لیفت جدید در چین، عمر دوباره گرفت

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان تصمیم گرفته است تا به جای معرفی نسل جدید نیسان قشقایی، نسل فعلی این خودرو را فیس‌لیفت کند. نسل سوم این خودرو از سال 2021 تاکنون در بازار اروپا حضور دارد اما در چین، نسل دوم و سوم به صورت همزمان عرضه می‌شوند. اکنون سرمایه‌گذاری مشترک نیسان و دانگ‌فنگ در چین تصمیم گرفته است تا نیسان قشقایی قدیمی را فیس‌لیفت کند. نسخه فیس‌لیفت این خودرو با پیشوند گلوری به بازار چین عرضه خواهد شد.

همانند تمامی فیس‌لیفت‌ها، قسمت جلویی نیسان قشقایی به طور کامل بازسازی شده است و اکنون نمایی شبیه نیسان پث‌فایندر دارد. چراغ‌های جلو این خودرو نیز با جلوپنجره ادغام شده‌اند. مطابق اصول طراحی جدید نیسان، جلوپنجره V شکل کرومی از این خودرو حذف شده است. سپرها نیز با نمونه جدید تعویض شده‌اند. در نمای عقب چراغ‌ها بدون تغییر باقی مانده‌اند اما لامپ آن‌ها اکنون از نوع LED‌ است.

طول نیسان قشقایی گلوری (نسخه فیس‌لیفت) 4407 میلی‌متر است که 6 میلی‌متر طولانی‌تر از مدل قبل از فیس‌لیفت است. سایر ابعاد خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند. نسل سوم نیسان قشقایی در بازار اروپا با فاصله محوری 2665 میلی‌متر عرضه می‌شود، در حالی که نسخه چینی این خودرو فاصله محوری 2646 میلی‌متر دارد.

فضای داخلی نیسان قشقایی گلوری نیز تا حدودی تغییر کرده است. یک تبلت به عنوان سیستم چندرسانه‌ای خودرو ایفای نقش می‌کند که بالاتر از داشبورد قرار گرفته است. سه دریچه خروجی سیستم تهویه نیز در قسمت زیرین آن قرار گرفته‌اند. همچنین پنل تهویه جدیدی برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

نیسان قشقایی گلوری

نیسان قشقایی گلوری با موتور دو لیتری تنفس طبیعی به قدرت 151 اسب‌بخار و گیربکس CVT در دسترس خواهد بود. نسل سوم این خودرو با موتور 1.3 لیتری توربوشارژر با 158 اسب‌بخار قدرت و گیربکس CVT دارد. هر دو نسخه دیفرانسیل جلو هستند.

نیسان قشقایی گلوری از اواسط مهرماه در چین قابل خریداری خواهد بود. قیمت پایه نسل دوم این خودرو اکنون در چین 125900 یوان (یک میلیارد و 86 میلیون تومان) و قیمت پایه نسل سوم آن 139900 یوان (یک میلیارد و 207 میلیون تومان) است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد