موضوعات داغ

پیکاپ برقی مکسوس راهی اروپا می شود، Maxus eTerron 9 با توان 436 اسب بخار در بریتانیا + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مدل جدید Maxus eTerron 9 یک وانت الکتریکی با توان 436 اسب بخار است که به زودی وارد بازار بریتانیا می‌شود و به لطف سیستم دو موتوره با چهار چرخ متحرک، eTerron 9 ازFord Ranger Raptor قدرتمندتر است.

تعداد وانت‌های الکتریکی موجود در بازار بریتانیا قرار است دو برابر شود، از یک مدل به دو مدل، با ورود Maxus eTerron 9 جدید. اما شاید مهم‌تر از همه، این اولین وانت الکتریکی با سیستم چهار چرخ متحرک است که در اینجا به فروش می‌رسد.

این موضوع به این دلیل است که مدل پیشگام چینی T90EV – اولین وانت بدون آلایندگی که وارد بریتانیا شد – فقط دارای سیستم محرکه چرخ‌های عقب است. این مدل از یک موتور الکتریکی با توان 201 اسب بخار و یک باتری 88.5 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که بردی معادل 205 مایل را فراهم می‌کند.

در مقابل، Terron 9 دارای یک موتور 167 اسب بخاری در محور جلو و یک واحد 268 اسب بخاری در محور عقب است. این موتورها توان ترکیبی 436 اسب بخار تولید می‌کنند که بیشتر از توان Ford Ranger Raptor است و سیستم چهار چرخ متحرک و شتاب سریع را فراهم می‌کند.

پیکاپ برقی مکسوس Maxus eTerron 9

سیستم All-Terrain شش حالت رانندگی مختلف را ارائه می‌دهد که شامل حالت‌هایی برای رانندگی در شن و گل است تا در شرایط خارج از جاده کمک کند. سیستم تعلیق بادی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و امکان تنظیم ارتفاع وانت را فراهم می‌کند، از جمله کاهش ارتفاع تا 60 میلی‌متر برای تسهیل بارگیری یا تخلیه بار.

این موتورها با یک باتری بسیار بزرگ 102 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند که با یک بار شارژ قادر به پیمایش 267 مایل است. با حداکثر سرعت شارژ 115 کیلووات، شارژ 20 تا 80 درصدی برای eTerron 9 حدود 40 دقیقه زمان می‌برد.

با طول 5.5 متر، eTerron 9 حدود 13 سانتیمتر بلندتر از وانت محبوب ما یعنی Ford Ranger است. همچنین این امکان را دارد که با فشار یک دکمه دیواره پشتی جای بار را پایین بیاورد و طول بارگیری را به 2.4 متر برساند، در حالی که این طول در Double Cab Ranger حدود 1.5 متر است.

فضای داخلی Maxus eTerron 9

eTerron 9 قادر به یدک‌کشی تا 3500 کیلوگرم است، درست مثل Ford Ranger، اما ظرفیت بارگیری آن حداکثر 620 کیلوگرم است که تقریباً نصف ظرفیت برخی از نسخه‌های Ford است.

مشابه Ford F-150 Lightning یا Rivian R1T، eTerron 9 یک فضای ذخیره‌سازی مقاوم در برابر آب در زیر کاپوت به نام frunk دارد که 236 لیتر فضای اضافی ارائه می‌دهد. این مدل همچنین از قابلیت‌های Vehicle-to-Load (V2L) برخوردار است، به این معنی که باتری بزرگ آن می‌تواند برای تأمین انرژی دستگاه‌های الکتریکی نیز استفاده شود. در frunk و بخش جای بار، سوکت‌های 2.2 کیلوواتی وجود دارد و در بخش بار یک اتصال 6.6 کیلوواتی نیز فراهم شده است.

دفتر ثبت سفارش خرید برای Maxus eTerron 9 در ماه اکتبر باز می‌شود و اولین مدل‌ها قرار است در ژانویه 2025 وارد بازار شوند. قیمت این مدل هنوز اعلام نشده است، اما احتمالاً بیشتر از Maxus T90EV خواهد بود که قیمت آن از 49,950 پوند (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) شروع می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد