موضوعات داغ

مرسدس بنز اکتروس الکتریکی، کامیون سال 2025 جهان شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

روزنامه‌نگاران فعال در حوزه وسایل نقلیه تجاری از 24 کشور اورپایی، مرسدس بنز اکتروس الکتریکی را به عنوان کامیون سال 2025 جهان انتخاب کردند. این جایزه در واقع به مدل پرچمدار موسوم به eActros 600 اهدا شد. این کامیون که پرچمدار محصولات خانواده اکتروس است، با دارا بودن مزایایی همچون آیرودینامیک پیشرفته، پیشرانه کارآمد و برد 500 کیلومتر با یکبار شارژ، منتقدان را تحت تاثیر قرار داده است. کارین رادستروم، مدیرعامل مرسدس بنز تراکس، این جایزه را در رویداد حمل و نقل IAA 2024 در هانوفر از جیاننریکو گریفینی، رئیس هیئت داوران ITotY دریافت کرد.

یکی از نکات مرسدس بنز eActros 600، طراحی مناسب آن است. بسیاری از کامیون‌های الکتریکی امروزی براساس ساختار کامیون‌های دیزلی طراحی شده‌اند اما eActros 600 از ابتدا به عنوان یک کامیون الکتریکی توسعه یافت. این مزیت به ساخته مرسدس بنز اجازه داده است تا در مسافت‌های طولانی کارآمد باشد. این کامیون در تست‌های واقعی حتی موفق شد تا مسافت 600 کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند. روزنامه نگاران برای اهدای جایزه به eActros 600، این کامیون را در مسیری به طول 15 هزار کیلومتر در 22 کشور راندند.

بر طبق قوانین رویداد حمل‌ونقل IAA 2024، این جایزه به کامیونی اعطا خواهد شد که بیشترین نوآوری را از نظر کارایی، آلایندگی، ایمنی، دینامیک وسیله نقلیه و راحتی داشته باشد. این جایزه از سال 1977 به کامیون‌های مختلف اعطا می‌شود. مرسدس بنز در طی این مدت، 10 بار موفق شده است تا عنوان کامیون سال را به محصولات خود اختصاص دهد.

مرسدس بنز اکتروس

مرسدس بنز eActros 600 از دو موتور الکتریکی با جعبه دنده چهار سرعته بهره می‌برد. خروجی پیوسته موتورهای الکتریکی این کامیون 400 کیلووات (536 اسب‌بخار) است که در نقطه پیک، به 600 کیلووات (804 اسب‌بخار) می‌رسد. eActros 600 به سیستم انتقال قدرت پیش‌بینی کننده مجهز است تا مصرف انرژی آن بهینه باشد. این سیستم با مشاهده وضعیت جاده و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی، کارآمدترین سبک ممکن را برای حرکت کامیون در نظر می‌گیرد. ظرفیت باتری مرسدس بنز اکتروس الکتریکی بیش از 600 کیلووات ساعت است، از این رو است که این مدل eActros 600 نام دارد. در صورت رانندگی بهینه با eActros 600 و شارژ باتری‌ها در زمان استراحت قانونی راننده، این کامیون قادر است 1000 کیلومتر را در یک‌روز طی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد