موضوعات داغ

نسخه جدید سدان وارداتی چانگان سایپا معرفی شد، دیپال L07 با رانندگی هوشمند و سیستم بینایی هواوی + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سدان دیپال L07 در تاریخ 20 سپتامبر با رانندگی هوشمند مبتنی بر سیستم بینایی هواوی عرضه خواهد شد.

دیپال L07 به طور رسمی در نمایشگاه خودروی چنگدو در اواخر ماه گذشته رونمایی شد و اکنون مشخص شده است که این خودرو در تاریخ 20 سپتامبر عرضه خواهد شد. این خودرو مجهز به سیستم رانندگی هوشمند Qiankun ADS SE هواوی است و ادعا می‌شود تنها خودروی سایز متوسط مجهز به این سیستم با قیمت زیر 200,000 یوان (28,200 دلار آمریکا) است.

با وجود شباهت بسیار زیاد به سدان موجود برند، یعنی SL03، قرار نیست L07 جایگزین یا نسخه به‌روزرسانی شده مدل موجود باشد. در عوض، این خودرو به عنوان یک سدان با تمرکز بر فناوری‌های هوشمند معرفی می‌شود. ابعاد L07 برابر با 4875، 1890 و 1480 میلی‌متر است و فاصله بین محورهای آن 2900 میلی‌متر می‌باشد که تنها تفاوت آن با SL03، افزایش 55 میلی‌متری طول است. این خودرو دارای طراحی جلوپنجره بسته و در قسمت عقب، یک اسپویلر عقب برقی است. در مجموع، خودرو بسیار آیرودینامیک است و ضریب درگ آن Cd 0.215 می‌باشد.

نمای عقب سدان دیپال L07

تفاوت‌های واضح‌تر در داخل خودرو دیده می‌شود. خودروی جدید زبان طراحی مشابهی با دیپال S07 را به کار گرفته است. این بدان معناست که برخلاف SL03، مدل L07 به یک سیستم مبتنی بر صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی 15.6 اینچی تغییر کرده و پنل ابزار را حذف کرده است. این صفحه نمایش می‌تواند 15 درجه به هر طرف کج شود. برخلاف خودروهایی مانند تسلا مدل 3 و ژپنگ مونا M03، یک نمایشگر سر بالا نیز برای استفاده رانندگان وجود دارد. این نمایشگر، یک طراحی واقعیت افزوده 55 اینچی از هواوی است. قدرت محاسباتی پشت سیستم‌های کابین توسط تراشه کوالکام Snapdragon 8155 تأمین می‌شود.

هم راننده و هم سرنشین جلو دارای صندلی‌های با جاذبه صفر هستند، که صندلی راننده دارای تنظیم برقی 16 جهته و صندلی سرنشین دارای تنظیم 12 جهته است. در محل اتصال کنسول مرکزی به داشبورد، یک پخش‌کننده عطر قرار دارد که جلوی یک پد شارژ بی‌سیم دوگانه تلفن همراه و یک جفت جای لیوان واقع شده است.

این خودرو با نسخه SE سیستم Huawei Qiankun ADS عرضه خواهد شد. این نسخه مبتنی بر بینایی از راه‌حل رانندگی هوشمند نسل سوم هواوی است. این سیستم کمک ناوبری در سرعت بالا، کمک کروز شهری و کمک پارک هوشمند را ارائه می‌دهد.

فضای داخلی دیپال L07

دیپال L07 در دو نسخه تمام برقی و برقی با افزایش برد در دسترس است. نیروی محرکه نسخه تمام برقی (BEV) از یک موتور الکتریکی 185 کیلوواتی تأمین می‌شود. از سوی دیگر، نسخه EREV از یک موتور 1.5 لیتری به عنوان افزاینده برد و یک موتور الکتریکی 160 کیلوواتی برای تولید نیرو استفاده می‌کند. برد تمام الکتریکی تا 300 کیلومتر است و مصرف سوخت آن تحت شرایط CLTC، 3.94 لیتر در 100 کیلومتر است. L07 EREV قابلیت شارژ 3C را دارد، به این معنی که می‌تواند معادل 100 کیلومتر برد را در ده دقیقه اضافه کند.

دیپال یک برند خودروی انرژی نو از شرکت چانگان است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد