موضوعات داغ

تویوتا bZ3C چینی معرفی شد، کراس اووری با طراحی مشابه پریوس و قطعات BYD + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نسخه تولیدی خودروی تمام الکتریکی تویوتا bZ3C در حین درخواست مجوز فروش در چین رونمایی شد. طبق اسناد منتشر شده، سیستم برقی و باتری این خودرو از شرکت BYD تأمین شده است.

تویوتا bZ3C سومین خودروی تمام الکتریکی تویوتا است - بله، این خودروساز ژاپنی تا این حد عقب است. تولید این خودرو برای سه ماهه چهارم سال 2024 در کارخانه مشترک FAW-Toyota در تیانجین برنامه‌ریزی شده است.

در چین، هر خودرو قبل از ورود به بازار باید توسط نهاد نظارتی محلی تأیید شود و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) هر ماه فهرست خودروهایی را که از فرآیند تأیید عبور می‌کنند، منتشر می‌کند. خودروسازان از این موضوع راضی نیستند زیرا تصاویر و مشخصات نسخه تولیدی خودروهایی را که هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌اند، فاش می‌کند. اما ما از این موضوع ناراحت نیستیم.

از آنجا که تویوتا اسناد تأیید را به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) ارائه کرده است، ما سرانجام می‌توانیم تصاویر نسخه تولیدی و مشخصات اصلی را ببینیم.

تویوتا bZ3C یک شاسی‌بلند کوپه 4 درب و 5 نفره با ظاهری شبیه به پریوس است. ابعاد آن 4780/1866/1510 میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) با فاصله بین دو محور 2880 میلی‌متر است. وزن خالص آن 1920 کیلوگرم است و این خودروی الکتریکی گزینه‌های چرخ 18 و 21 اینچی را ارائه خواهد داد. همچنین دارای رادار لیزری اختیاری در بالای شیشه جلو خواهد بود.

تویوتا bZ3C

BYD سیستم برقی این خودرو را تأمین می‌کند. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی TZ200XS003 با خروجی 200 کیلووات (268 اسب بخار) خواهد بود که توسط شرکت تابعه BYD به نام Fudi Power تأمین و در چانگشا تولید می‌شود. حداکثر سرعت به 160 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

جزئیات دیگر تویوتا bZ3C عبارتند از:

- اسپویلر عقب

- دوربین عقب

- رادار لیزری در بالای شیشه جلو

انرژی الکتریکی در یک باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) که از شرکت FinDreams متعلق به BYD تأمین شده، ذخیره خواهد شد. ظرفیت باتری در اسناد فاش نشده است، اما CarNewsChina انتظار دارد که bZ3C دارای محدوده CLTC بین 500 تا 600 کیلومتر باشد.

تویوتا bZ3C پیش‌تر در نمایشگاه خودرو پکن در آوریل امسال رونمایی شد. پلتفرم آن به طور مشترک توسط First Automotive Works (FAW)، دومین خودروساز بزرگ دولتی چین، و تویوتا توسعه یافته است. باتری، موتور الکتریکی و اجزای سیستم برقی از BYD تأمین شده است.

تویوتا در حال حاضر دو خودروی تمام الکتریکی در چین می‌فروشد: کراس اوور bZ4X و سدان bZ3. خودروی جدید bZ4C تا پایان سال وارد بازار خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد