موضوعات داغ

هایما S7 پرو در یک قدمی بازار + تصاویر اختصاصی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس تصاویر اختصاصی خودروبانک از مرکز تعویض پلاک شهر تهران، هایما S7 ایران‌خودرو قرار است با مشخصات فنی متفاوت، به زودی وارد بازار شود. این در حالی است که پرفروش ترین کراس اوور ایران‌خودرو این بار با نام S7 Pro به نمایش در آمده است.

پیش از این نیز گمانه‌زنی‌هایی در خصوص عرضه این محصول با پیشرانه 1.5 لیتری T-GDi شده بود. اما اکنون با دیده شدن این خودرو در مرکز تعویض پلاک شهر تهران، این احتمالات به واقعیت نزدیک‌تر شده و باید به زودی شاهد عرضه این کراس اوور چینی با پیشرانه‌ای جدید و متفاوت باشیم. نکته جالب‌توجه این است که ایران‌خودرو با وجود عرضه محصولات جدید هایما از جمله کراس اوور 8S، همچنان به تولید و عرضه محصول قدیمی S7 با مشخصات فنی متفاوت تأکید دارد.

هایما S7

گفتنی است هایما S7 پرو دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم است که با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT هماهنگ شده است. این در حالی است که پیش از این هایما S7 پلاس از موتور 1.8 لیتری توربو با قدرت 170 اسب بخار و 230 نیوتن متر بهره می‌برد که نیرو را به واسطه گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رساند. نکته جالب‌توجه این است که پیشرانه جدید هایما S7 Pro در لیست پیشرانه‌های انتخابی هایما S7 نبوده و با نمونه در نظر گرفته‌شده برای 8S نیز متفاوت است. با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از محصول جدید ایران‌خودرو منتشر نشده و مشخص نیست که هایما اس 7 پرو چه تفاوت‌های دیگری با هایما S7 پلاس دارد.

نمای عقب هایما S7

شایان ذکر است که ایران‌خودرو نخستین بار در سال 1394 اقدام به عرضه هایما S7 کرد و در ابتدا این کراس اوور چینی با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی به بازار راه پیدا کرد و در ادامه نمونه‌های 1.8 لیتری توربوشارژر جایگزین آن شدند. هایما S7 توربوشارژ به موتور 1.8 لیتری مجهز شده بود که توانایی حرکتی بهتری داشت و از نظر ظاهر کمی فیس‌لیفت شده بود. اما در نهایت با بازگشت تحریم‌ها، تولید هایما برای چند سالی متوقف شد تا اینکه در سال 1400 مجدد ایران‌خودرو تولید هایما را از سر گرفت اما این بار هایما S7 پلاس به بازار عرضه شد. خودرویی که از نظر پیشرانه کاملا مشابه هایما S7 توربوشارژ بوده و به همان موتور 1.8 لیتری توربوشارژ مجهز است و تنها تفاوت آن چند آپشن در داخل خودرو است. حال باید منتظر ماند و دید که نسخه پرو علاوه بر تغییرات اعمال‌شده بر روی قوای محرکه، چه تفاوت‌های دیگری با هایما S7 پلاس خواهد داشت؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد