موضوعات داغ

فولکس واگن گلف به یک مدل هیبریدی خودشارژ تبدیل خواهد شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

فولکس واگن تصمیم گرفته با تبدیل گلف به یک مدل هیبریدی خودشارژ (HEV)، تویوتا کرولای خودش را داشته باشد. خودروساز آلمانی در حال توسعه یک موتورHEV جدید است، که عرضه تجاری آن پایان نسخه دیزلی این خودروی کامپکت و کم‌مصرف را رقم خواهد زد.

با تصمیمات مقامات اروپایی طی چند سال گذشته، دوران خودروهای دیزلی در اروپا به پایان خود نزدیک می‌شود. خودروهای هیبریدی از مدت‌ها پیش در بازار جایگزین مدل‌های دیزلی شده‌اند. خودروسازان بزرگ اروپایی تصمیم گرفته‌اند برای عقب نماندن در روند برقی‌سازی صنعت خودرو اقدامات خاصی را انجام دهند.

فولکس واگن نیز از این قاعده مستثنا نیست. در واقع، این شرکت یکی از بزرگترین‌ خودروسازان اروپایی است که همچنان خودروهای دیزلی تولید می‌کند، اما تاریخ انقضای این مدل‌ها کم‌کم فرا می‌رسد. نکته غیرمنتظره این است که فولکس واگن تصمیم گرفته مدل پرچمدار خود را در این راه قربانی کند.

فولکس واگن گلف بدون موتور دیزلی قابل تصور نیست. این موتور برای چندین سال در تبدیل گلف به پرفروش‌ترین خودرو در اروپا نقش اساسی داشته است. با این حال، موتور دیزلی برای همیشه در خط تولید گلف دوام نمی‌آورد و فولکس واگن قصد دارد آن را کنار بگذارد.

فولکس واگن گلف

فولکس واگن مخفیانه روی نسخه هیبریدی جدیدی از گلف کار می‌کند، که عرضه آن در نهایت پایان نسخه‌های دیزلی این مدل را رقم خواهد زد. تویوتا کرولا، یکی از موفق‌ترین خودروهای کامپکت تاریخ و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان، به سرمشق فولکس واگن در این راه تبدیل شده است.

بنابراین به زودی شاهد معرفی گلف هیبریدی خودشارژ خواهیم بود. این سازنده آلمانی در حال توسعه یک موتور هیبریدی خودشارژ جدید برای رقابت با تویوتا است. گلف هیبریدی خودشارژ همچنین شکاف بزرگ بین نسخه‌های هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی و پلاگین هیبریدی را پر خواهد کرد.

البته این فناوری منحصر به گلف نخواهد بود، چون فولکس واگن قصد دارد آن را در بسیاری از خودروهای سواری خود از جمله فولکس واگن T-Roc مدل ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار دهد.

فولکس واگن انتظار دارد که گلف هیبریدی جدید مصرف سوخت پایینی داشته باشد، تا بتواند با خودروهای کامپکت دیزلی موجود در بازار رقابت کند. بنابراین خداحافظی با گلف دیزلی از نظر کارایی توسط این موتور هیبریدی جبران خواهد شد. این موتور علاوه بر فولکس واگن در محصولات آئودی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فولکس واگن تمدید عمر تجاری نسل هشتم گلف تا سال ۲۰۳۵ را رد نمی‌کند. عرضه گلف هیبریدی خودشارژ برای رسیدن به این هدف ضروری خواهد بود. ناگفته نماند که مقررات آلایندگی جدید چالش‌های دشوارتری را برای خودروسازانی که همچنان از موتورهای درون‌سوز استفاده می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد