موضوعات داغ

تصاویر نسل جدید شاسی بلند هیوندای آلکازار منتشر شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

تصاویر فضای بیرونی شاسی بلند هیوندای آلکازار جدید هفته گذشته توسط شعبه هندی این برند منتشر شد. اکنون تصاویر فضای داخلی آلکازار نیز منتشر شده است. نسخه کشیده کرتا از سال 2021 با نام آلکازار با سه ردیف صندلی در هند تولید می‌شود. نسخه هندی کرتا در ابتدای سال ۲۰۲۴ به‌روز شد و ظاهر خشن‌تری پیدا کرد، در حالی که در بازارهای دیگر اکنون یک مدل پنج‌در با طراحی شبیه توسان است.

قسمت جلوی کابین آلکازار به طور کلی مشابه کرتا هندی است: آلکازار دارای پنل جدید و واحد کنترل تهویه مشابه است که با یک داشبورد مجازی و سیستم چندرسانه‌ای لمسی (هر نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ) ترکیب شده است. در سمت راست فرمان یک تخته مغناطیسی شبیه الانترا وجود دارد.

فضای داخلی آلکازار جدید با ترکیبی از چرم آبی تیره و قهوه‌ای با الگوی خاص تزئین شده است. نسخه شش‌نفره دارای صندلی‌های جدید و راحت‌تر با تکیه‌گاه‌های سر بزرگ‌تر و تکیه‌گاه‌های دست جداگانه در ردیف دوم است. پد شارژ بی‌سیم برای سرنشینان عقب و یک جفت پورت USB در انتهای تونل مرکزی قرار دارند. این کراس‌اوور نه تنها در صندلی‌های جلو، بلکه در صندلی‌های عقب نیز تهویه دارد.

هیوندای آلکازار

ظاهر آلکازار مانند کرتا خشن‌تر به نظر می‌رسد و این شاسی بلند دارای جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های عقب مشابه کرتا است. ابعاد هیوندای آلکازار به‌روزشده هنوز اعلام نشده است. طول مدل قبلی ۴.۵ متر، عرض آن ۱.۷۹ متر، ارتفاع آن ۱.۶۷ متر و فاصله محوری آن ۲.۷۶ متر بود. ابعاد هیوندای کرتا پنج‌نفره هندی به ترتیب از چپ به راست ۱.۶۳/۱.۷۹/۴.۳۳ متر و فاصله بین محورهای آن ۲.۶۱ متر است.

انتظار می‌رود که آلکازار با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربو با توان ۱۶۰ اسب بخار یا ۱.۵ لیتری توربودیزل با توان ‍۱۱۶ اسب بخار عرضه شود. هر دو موتور با گیربکس شش سرعته دستی کار می‌کنند. همچنین موتور بنزینی با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و موتور دیزلی با گیربکس شش سرعته اتوماتیک قابل سفارش است.

فروشندگان در حال حاضر سفارشات هیوندای آلکازار جدید را می‌پذیرند، اما قیمت‌ آن در ماه سپتامبر اعلام می شود. قیمت نسل قبلی کرتا در هند حدود ۱.۶۷ میلیون روپیه و قیمت نسخه جدید ۱.۱ میلیون روپیه است.

آلکازار قبلی در خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا نیز به فروش می‌رسد. با این حال، این کراس‌اوور در بازارهای دیگر به عنوان نسخه کشیده کرتا با پیشوند گرند عرضه می‌شود. به احتمال زیاد، شاسی بلند سه‌ردیفه بازار جهانی در سال آینده به‌روز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد