موضوعات داغ

کراس‌اوور هیبریدی Wey 07 گریت وال موتورز در روسیه معرفی کرد، Wey 07 به ایران می آید؟

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

دفتر نمایندگی گریت وال موتورز از افزایش تعداد مدل‌های خود در بازار روسیه با عرضه کراس‌اوور هیبریدی پرچمدار Wey 07 خبر داد. این مدل جدید دارای طراحی زیبا، سیستم تمام چرخ محرک و فضای داخلی شش‌نفره خواهد بود. در حال حاضر فقط یک مدل از این سری با نام Wey 05 در روسیه موجود است، اما به زودی محصولات این برند ممتاز توسط پرچمدار بزرگ 07 گسترش خواهد یافت.

تقاضا برای خودروهایی که از منابع انرژی جایگزین استفاده می‌کنند در روسیه در حال افزایش است. بر اساس آمار، در سال گذشته بیش از ۱۳.۵ هزار خودروی برقی و حدود ۱۰ هزار خودروی هیبریدی در این کشور فروخته شده است. در مجموع فروش این‌ خودروها نسبت به سال قبل ۸.۵ برابر افزایش یافته است. آندری آکیفیف، مدیر اجرایی هاوال موتور روس، پیش‌بینی می‌کند که در آینده شاهد رشد علاقه مشتریان روسی به این بخش در بازار خواهیم بود.

موتور درون‌سوز Wey 07 جدید نه تنها نیرو تولید می‌کند، بلکه می‌تواند گشتاور را به محور جلو نیز منتقل کند. پیشرانه این کراس‌اوور از یک موتور ‍۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی، دو موتور برقی و یک جعبه‌دنده دوسرعته تشکیل شده است. مجموع خروجی این پیشرانه ۵۱۷ اسب بخار و ۹۳۰ نیوتن متر است. ظرفیت باتری لیتیوم یونی کششی ۴۲.۵ کیلووات ساعت اعلام شده است.

یکی از موتورهای برقی مستقیماً در محفظه جعبه‌دنده اتوماتیک تعبیه شده و در کنار موتور قرار دارد. موتور برقی دوم در محور عقب خودرو قرار گرفته است. برای بهبود راندمان رانندگی در شرایط مختلف جاده، این خودرو به سیستم تمام چرخ محرک مجهز شده است.

نمای بیرونیWey 07 به لطف چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی، دستگیره‌ درهای یکپارچه و رکاب‌های جمع‌شونده جلب توجه می‌کند. فضای داخلی خودرو دارای سه ردیف صندلی ممتاز، نمایشگر هدآپ ۲۵ اینچی و سیستم صوتی با ۱۶ بلندگو است.

Wey 07

عملکرد گرمایش، تهویه و ماساژ برای صندلی‌های ردیف اول و دوم و تنظیمات حافظه برای صندلی راننده در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، صندلی سرنشین جلو به عملکرد "جاذبه صفر" مجهز است. سرنشینان ردیف دوم می‌توانند از میز تاشو و پرده‌های روی پنجره‌ها استفاده کنند.

گریت وال موتورز قول داده است که جزئیات بیشتری در مورد پیکربندی، مشخصات فنی و قیمت Wey 07 را در زمانی نزدیک به آغاز فروش این مدل ارائه کند. فروش این کراس‌اوور هیبریدی از ماه سپتامبر در روسیه آغاز خواهد شد.

گریت وال وی 07 چینی با نام محلی لانشان، دارای طول ۵.۱۵ متر، عرض ۱.۹۸ متر، ارتفاع ۱.۸ متر و فاصله محوری ۳.۰۵ متر است. در چین، این مدل تمام چرخ محرک به باتری کششی ۴۴.۵ کیلووات ساعتی مجهز است. ارتفاع کف آن از زمین ۱۸ سانتیمتر و ظرفیت باک آن ۷۹ لیتر است. برد حرکتی برقی Wey 07 چینی ۱۸۰ کیلومتر، زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۴.۹ ثانیه و برد حرکتی هیبریدی آن ۱۲۰۰ کیلومتر است.

قیمت لانشان هیبریدی در چین ۲۷۳۸۰۰ تا ۳۰۸۸۰۰ یوان، معادل ۳.۳ تا ۳.۷ میلیون روبل روسیه است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد