موضوعات داغ

معرفی تاکسی برقی سایپا: چانگان ایدو EV460 در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو، که از 30 تیر تا 2 مرداد 1403 برگزار می‌شود، گروه خودروسازی سایپا آخرین محصولات خود را به نمایش درآورده است. یکی از محصولات عرضه شده در این رویداد، تاکسی برقی سایپا است که در واقع نسخه‌ای از چانگان ایدو EV460 می‌باشد.

این خودرو که نمونه الکتریکی سدان ایدو است، برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی طراحی شده است. چانگان ایدو EV460 با بهره‌گیری از یک موتور الکتریکی پیشرفته که روی محور جلو نصب شده، قادر به تولید حداکثر قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر است. این مشخصات فنی قابل توجه، امکان شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در مدت زمان 10.8 ثانیه فراهم می‌کند.

تاکسی برقی چانگان ایدو EV460

یکی از ویژگی‌های برجسته تاکسی برقی چانگان ایدو EV460، باتری لیتیوم یونی آن است که ظرفیتی معادل 47.78 کیلووات ساعت دارد. این باتری به خودرو اجازه می‌دهد تا با یک بار شارژ کامل، مسافتی در حدود 401 کیلومتر را در شرایط استاندارد طی کند. این برد حرکتی قابل توجه، تاکسی برقی سایپا را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در مسیرهای شهری تبدیل می‌کند.

در طراحی داخلی چانگان ایدو EV460، تمرکز بر کاربردی بودن و راحتی سرنشینان بوده است. اگرچه نمی‌توان انتظار تجهیزات لوکس را در یک تاکسی داشت، اما طراحی ارگونومیک و متریال به کار رفته در کابین، نسبت به خودروهای هم‌رده رضایت‌بخش است. سایپا در کاتالوگ منتشر شده برای این خودرو، به امکاناتی نظیر فرمان برقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، تهویه اتوماتیک، دو کیسه هوا و سنسور پایش فشار باد تایرها اشاره کرده است.

چانگان ایدو EV460

با توجه به اینکه سایپا المان‌های مخصوص تاکسی را به این خودرو اضافه کرده است، به نظر می‌رسد که چانگان ایدو EV460 در آینده نزدیک به ناوگان تاکسیرانی کشور اضافه خواهد شد. هرچند هنوز جزئیات دقیقی در مورد زمان و نحوه اجرای این طرح اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد