موضوعات داغ

شاهین پلاس سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه خودروسازی سایپا در راستای ارتقای محصولات خود، نسخه نهایی شاهین پلاس را در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، که از 30 تیر تا 2 مردادماه 1403 برگزار می‌شود، به بازار داخلی و برخی بازارهای صادراتی معرفی کرده است. این خودرو که پس از مدت‌ها انتظار و تغییرات مدیریتی در سایپا به مرحله تولید رسیده، قرار است در اواخر تابستان 1403 روانه بازار شود.

شاهین پلاس با تغییرات قابل توجهی در قوای محرکه عرضه می‌شود. موتور ME16، که در واقع نسخه‌ای از پیشرانه EC5 پژو-سیتروئن است، جایگزین موتور قدیمی سایپا شده است. این موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی، چهار سیلندر و 16 سوپاپ، قادر به تولید حداکثر 111 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است. در مقایسه با موتور TU5 پلاس ایران خودرو، این پیشرانه 2 اسب بخار کمتر اما 6 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند.

انتقال قدرت در شاهین پلاس از طریق دو نوع گیربکس صورت می‌گیرد: یک جعبه دنده دستی 5 سرعته طراحی شده توسط آیسین و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت DAE. این تنوع در سیستم انتقال قدرت، امکان انتخاب بیشتری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

فیلم بررسی کامل شاهین پلاس سایپا

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی، شاهین پلاس گام‌های بلندی برداشته است. هرچند همچنان از پلاستیک خشک در کابین استفاده شده، اما بهبودهایی در کیفیت متریال داخلی مشهود است. این خودرو به امکاناتی مانند فرمان با نیروی کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، آنتن کوسه‌ای، روکش چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی مجهز شده است.

علاوه بر این، شاهین پلاس از امکانات ایمنی مانند دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب بهره می‌برد. در بخش سرگرمی و راحتی، یک نمایشگر لمسی 10 اینچی با سیستم عامل اندروید، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، صندلی راننده با تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌های جلو در نظر گرفته شده است.

شاهین پلاس سایپا

با این حال، برای رقابت موثرتر با محصولاتی مانند تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو، شاهین پلاس می‌تواند از امکانات بیشتری مانند صندلی برقی سرنشین جلو، زیرآرنجی عقب، سنسور باران و کیسه‌های هوای جانبی جلو بهره‌مند شود. با این وجود، این خودرو در برخی جنبه‌ها مانند کیفیت مونتاژ بدنه و قوای محرکه، کیفیت متریال و وجود برخی امکانات خاص مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، جایگاه بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد