موضوعات داغ

غرفه گروه ماموت در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران از امروز ۳۰ تیر در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران شروع بکار کرده و تا ۲ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. گروه ماموت به عنوان یکی از بزرگترین فعالان حوزه خودرو در کشور، با طیف گسترده ای از محصولات خود در این نمایشگاه حاضر شده است.

در بخش خودروهای سواری وارداتی این شرکت با زیر مجموعه خود یعنی ماموت خودرو و محصولات خانواده جتا اعم جتا VS5 و جتا VS7 پا به نمایشگاه گذاشته است. دو خودرو اول در کلاس کراس اوورها و خودرو جتا VA3 در بخش خودروهای سواری در دسترس علاقمندان قرار دارند.

شرکت دیارخودرو که بتازگی به مجموعه گروه ماموت پیوسته است، با خودروهای برند بایک در این نمایشگاه حاضر شده است. بایک BJ40 به عنوان یک شاسی بلند آفرودی و بایک X55 به عنوان یک کراس اوور از محصولات این شرکت محسوب می‌شوند.

شرکت مکث موتور از گروه ماموت با خودروهای وارداتی برند ونوسیا و محصول کراس اوور V-Online در کنار دیگر خودروهای این مجموعه حضور دارد. در بخش خودروهای با انرژی نو خودرو فولکس واگن ID.4 کروز نیز از دیگر جذابیت های غرفه گروه ماموت به حساب می‌آید.

فولکس واگن ID.4 کروز

حضور سرس 5 با نام ارس 5 در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403، گروه ماموت با معرفی خودروی سرس 5 (Seres 5) که ا به بازار ایران، گامی بلند در راستای توسعه صنعت خودروهای پیشرفته برمی‌دارد. این کراس‌اوور متوسط، محصول شرکت دانش‌بنیان سرس (Seres) مستقر در کالیفرنیا است که تحت مدیریت گروه صنعتی چانگ کینگ سوکون چین فعالیت می‌کند.

سرس 5 که در ایران با برند ارس یا ERES عرضه می شود، با طراحی الهام گرفته از خودروهای لوکس اروپایی، به‌ویژه پورشه ماکان، نمایانگر تلفیقی از زیبایی و کارآیی است. این خودرو با ابعاد 4,700 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,625 میلی‌متر ارتفاع، و فاصله محوری 2,875 میلی‌متر، حضوری قدرتمند در کلاس خود دارد. طراحی بدنه سیال، دستگیره‌های مخفی شونده و چراغ‌های جلوی باریک با دی‌لایت‌های متمایز، هویت بصری منحصر به فردی به سرس 5 بخشیده است.

فضای داخلی سرس 5 با رویکردی مینیمالیستی طراحی شده است. حذف اکثر کلیدهای فیزیکی و انتقال عمده کاربری‌ها به مانیتور مرکزی بزرگ، نشان از توجه طراحان به ارگونومی و سهولت استفاده دارد. تریم داخلی دورنگ، سیستم‌های پیشرفته کمک راننده، قابلیت رانندگی خودکار و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی مانند کنترل پایداری، رادار پیشگیری از تصادف و تشخیص عابر پیاده، ایمنی و راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند.

در بخش فنی، سرس 5 با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود. نسخه هیبریدی از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 820 نیوتن متر بهره می‌برد. یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر نیز به عنوان ژنراتور، وظیفه شارژ باتری‌ها را بر عهده دارد. این ترکیب قدرتمند، شتاب صفر تا صد 4.7 ثانیه‌ای را برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

نسخه تمام الکتریکی سرس 5 نیز در دو مدل ارائه می‌شود. مدل تک موتوره با 295 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور، مجهز به باتری 80 کیلووات ساعتی است و طبق استاندارد WLTP، برد 500 کیلومتری را ارائه می‌دهد. مدل دو موتوره با قدرت 576 اسب بخار و گشتاور 940 نیوتن متر، از باتری 90 کیلووات ساعتی بهره می‌برد و برد آن به 530 کیلومتر می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های برجسته سرس 5، قابلیت انتقال انرژی آن است. این خودرو می‌تواند همانند یک پاوربانک عمل کرده و امکان شارژ سایر خودروها یا وسایل برقی مانند اجاق‌ها، سیستم‌های صوتی و تجهیزات کمپینگ را فراهم کند.

همکاری سرس با شرکت هوآوی در زمینه توسعه پیشرانه، نویدبخش عملکرد فنی برتر این خودرو است. هوآوی تضمین کرده است که نسخه پلاگین هیبرید سرس 5 در حالت تمام برقی، مسافتی معادل 180 کیلومتر را طی می‌کند و در حالت ترکیبی، با شارژ کامل باتری و مخزن سوخت پر، بردی بیش از 1000 کیلومتر خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد