موضوعات داغ

عرضه شاسی بلند الکتریکی و خانوادگی هیوندای آیونیک 9

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای تصمیم دارد تا در سال جاری، یک شاسی‌بلند الکتریکی بزرگ با سه ردیف صندلی را وارد بازار کند. این خودرو معادل کیا EV9 خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو را با نام هیوندای آیونیک 9 بشناسیم. هیوندای آیونیک 9 پس از عرضه به بازار، جایگزین الکتریکی هیوندای پالیسید خواهد بود.

تصاویر شاسی‌بلند بزرگ و الکتریکی هیوندای چندماه پیش هنگام تست در جاده‌های ایالات متحده منتشر شد. البته هیوندای به خوبی این شاسی‌بلند برقی را با روکش‌های استتار پوشانده بود. این خودرو براساس مدل مفهومی هیوندای آیونیک 7 توسعه یافته است که در سال 2021 رونمایی شد.

هیوندای آیونیک 9 در سال 2025 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو براساس پلتفرم E-GMP هیوندای توسعه خواهد یافت. بخش قوای فنی و باتری این خودرو با کیا EV9 مشترک هستند. در حال حاضر مدل پایه کیا EV9 با سیستم دیفرانسیل عقب و موتور 215 اسب‌بخاری ارائه می‌شود. مدل چهارچرخ محرک این خودرو نیز با 379 اسب‌بخار قدرت و باتری بزرگتر در مکان بالاتر قرار دارد. هیوندای می‌تواند هر دو پیشرانه کیا را در محصولش مورد استفاده قرار دهد. انتظار می‌رود شاسی‌بلند الکتریکی و بزرگ هیوندای، اوایل سال آینده به فروش برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد