موضوعات داغ

ظاهر اکسید RX برای بار دوم فیس لیفت شد + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

هفته گذشته چری از نسخه فیس‌لیفت اکسید RX برای بازار چین رونمایی کرد. این خودرو فاقد جلوپنجره محوشونده بود و به جای آن از یک پنل پلاستیکی مجزا استفاده می‌کرد. این نوع طراحی مورد انتقاد مشتریان چینی قرار گرفت، چرا که آن‌ها اعتقاد داشتند این سبک از طراحی باعث از بین رفتن اصالت خودرو شده است. در پاسخ به این انتقادات، چری بار دیگر اکسید RX را مورد فیس‌لیفت قرار داد.

چری در فیس‌لیفت جدید اکسید RX، جلوپنجره این خودرو را به طور کامل کور کرده است. این جلوپنجره به طور کامل از یک قطعه پلاستیکی مشترک با سپر خودرو تشکیل شده است. در فیس‌لیفت قبلی، یک پنجره مشبک ذوزنقه‌ای مشکی‌رنگ بدون قاب در این بخش قرار داشت. نسخه اصلی اکسید RX نیز از جلوپنجره فعلی خودروهای چری با الگوی الماسی استفاده می‌کرد. تصاویر فیس‌لیفت جدید اکسید RX، هم‌اکنون توسط سایت وزارت صنعت جمهوری خلق چین منتشر شده است.

از آن‌جایی که اکسید RX جدید فاقدجلوپنجره مشبک است، باید قوای فنی آن نیز تغییر کند چرا که خودروهای درون‌سوز به مجرای ورودی هوا بابت خنک شدن موتور نیاز دارند. چری نیز تصمیم دارد تا اکسید RX فیس‌لیفت را به پیشرانه هیبریدی مجهز کند. سپر خودرو نیز در مقایسه با نسخه استاندارد اندکی تغییر کرده است و جایگاهی برای چراغ‌های مه‌شکن درون آن تعبیه شده است.

اکسید RX

براساس آن‌چه وزارت صنعت چین اعلام کرد، ابعاد بدنه اکسید RX فیس‌لیفت نسبت به نسخه اصلی ثابت مانده‌اند. 4781 میلی‌متر طول، 1920 میلی‌متر عرض، 1671 میلی‌متر ارتفاع و 2815 میلی‌متر فاصله بین‌محوری، ابعاد این خودرو را تشکیل می‌دهند.

نیروی اکسید RX‌ فیس‌لیفت، توسط موتور هیبریدی C-DM چری تامین می‌شود. بخش درون‌سوز این پیشرانه، همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژر معروف چری است که 156 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این سیستم هیبریدی در نسخه تک‌دیفرانسیل به یک موتور و در نسخه دو دیفرانسیل به دو موتور برقی مجهز است. وزن خالص اکسید RX معادل 1977 کیلوگرم اعلام شده است و حداکثر وزن آن نیز 2398 کیلوگرم خواهد بود. زاویه ورود و خروج اکسید RX به ترتیب 20 و 21 درجه است. چری ادعا می‌کند که اکسید RX هیبریدی در سیکل ترکیبی، 1.59 لیتر بنزین به ازای صد کیلومتر پیمایش می‌سوزاند. حداکثر سرعت خودرو نیز 180 کیلومتربرساعت خواهد بود. نسخه دو موتوره حداکثر سرعت 200 کیلومتربرساعت خواهد داشت. جزئیات فنی این خودرو در زمانی نزدیک به رونمایی رسمی، منتشر خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد