موضوعات داغ

فروش چری iCar 03T آغاز می شود، شاسی‌بلند برقی با طراحی آفرود در راه بازار + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اوایل امسال، درست زمانی که اپل تصمیم گرفت کار روی خودروی خود، معروف به iCar را متوقف کند، چری از iCar خود - iCar 03 - رونمایی کرد. در نمایشگاه خودروی پکن، چری نسخه جدیدی از iCar 03 به نام iCar 03T را به نمایش گذاشت. تفاوت‌های عمده این خودرو شامل ظاهری کلی حجیم‌تر و مناسب آفرود بود. اکنون، با فهرست وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT)، به نظر می‌رسد چری در حال آماده‌سازی iCar 03T برای شروع فروش است که احتمالاً در چند ماه آینده آغاز خواهد شد.

فهرست‌های MIIT شامل دو نسخه دیفرانسیل عقب و دو نسخه چهار چرخ محرک است. اطلاعات ثبت شده شامل دو طول برای خودرو، 4433 و 4380 میلی‌متر است که تفاوت آن‌ها به دلیل جعبه زین اختیاری نصب شده در عقب است. سایر ابعاد عبارتند از عرض 1916 و ارتفاع 1741 میلی‌متر، و فاصله بین دو محور 2715 میلی‌متر است. وزن نسخه تک موتوره 1817 کیلوگرم است، در حالی که برای نسخه‌های دو موتوره، وزن یا 1914 یا 1935 کیلوگرم است که وزن بیشتر مربوط به نسخه دارای سیستم کشش است. خریداران می‌توانند بین چرخ‌های 18 و 19 اینچی انتخاب کنند.

زاویه ورود و خروج در نسخه‌های تک موتوره 26 و 28 درجه است که برای نسخه‌های چهار چرخ محرک بدون سیستم کشش نیز یکسان است. برای نسخه‌های مجهز به چنین سیستمی، زوایا به ترتیب 26 و 21 درجه است. فاصله از زمین 200 میلی‌متر است. نسخه‌های چهار چرخ محرک دارای ظرفیت یدک‌کشی 750 کیلوگرم برای تریلرهای بدون ترمز و تا 1600 کیلوگرم برای تریلرهای ترمزدار هستند.

چری iCar 03T

این شاسی‌بلند پنج نفره از باتری‌های لیتیوم یون فسفات تولید شده توسط CATL استفاده می‌کند. در حال حاضر، ظرفیت باتری‌ها نامشخص است؛ با این حال، گفته می‌شود این خودرو دارای برد بیش از 500 کیلومتر است. تنها نسخه‌های چهار چرخ محرک iCar 03 (به مشخصات مراجعه کنید) با استفاده از باتری 69.77 کیلووات ساعتی به چنین بردی دست می‌یابند، به این معنی که باتری iCar 03T یا همان ظرفیت را خواهد داشت یا بزرگ‌تر خواهد بود.

نسخه‌های تک موتوره مجهز به موتور الکتریکی 112AA5 از شرکت خودروهای انرژی جدید چری هستند که می‌تواند حداکثر توان 135 کیلووات را ارائه دهد. نسخه‌های چهار چرخ محرک یک موتور الکتریکی 112AA3 با توان 70 کیلووات اضافه می‌کنند. این نسخه دارای سیستم هوشمند چهار چرخ محرک الکتریکی iWD است که حالت‌های رانندگی متنوعی را ارائه می‌دهد.

باید توجه داشت که تفاوت‌های قابل توجهی بین iCar 03T و iCar 03 وجود دارد. اول از همه، تنها بعدی که دقیقاً یکسان است فاصله بین دو محور است، همه ابعاد دیگر کمی متفاوت هستند. طراحی نیز متفاوت است، اگرچه تا حد زیادی مشابه است. قابل توجه‌ترین تفاوت در جلو، دو ورودی هوا در خارج از چراغ‌ها است، اما حتی موقعیت لوگو نیز متفاوت است. نشان‌گذاری آن بسیار کم‌رنگ‌تر از iCar 03 است. گلگیر جلو نیز نسبت به خودروی معمولی، ظاهری آفرودی‌تر دارد. این موضوع در عقب نیز تکرار شده که دارای برآمدگی‌های مشابه دریچه‌های هوا در دو طرف است. قابل توجه است که iCar 03T اعلام شده تا حدودی با نسخه‌ای که در نمایشگاه خودروی پکن نمایش داده شد متفاوت است؛ باربند سقفی با چراغ‌های LED یکپارچه حذف شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد