موضوعات داغ

فیس‌لیفت اکسید RX در چین دیده شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

نسخه فیس‌لیفت اکسید RX طی چند روز گذشته در خیابان‌های چین بدون استتار دیده شد. این خودرو نخست در بازار داخلی عرضه می‌شود و پس از آن در بازارهای صادراتی نیز به فروش خواهد رسید.

همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، تغییرات ظاهری اکسید RX نیز بر قسمت جلو آن متمرکز شده است. پنجره مشبک رادیاتور شکل کاملا جدیدی دارد و با عناصر کرومی افقی تزیین شده است. اکسید در نسل جدید خودروهایش، از جلوپنجره دارای قاب و الماس‌نشان استفاده می‌کند.

تغییراتی دیگر نیز در این خودرو به وقوع پیوسته‌اند که چندان واضح نیستند. به عنوان مثال لب پایین سپر جلو، اکنون ورودی هوای بزرگتری دارد. قسمت زیر چراغ‌های جلو نیز با قطعات پلاستیکی پوشانده شده است.

در زوایای جانبی و عقب، تغییرات طراحی اکسید RX چندان محسوس نیست. اسپویلر صندوق عقب اندکی تغییر کرده است. چراغ‌های ترمز آن نیز به زیر سقف منتقل شده‌اند.

انتقاد چینی‌ها از اکسید RX فیس‌لیفت

تغییرات ظاهری اکسید RX‌ فیس‌لیفت محدود است اما همین تغییرات محدود، انتقاد چینی‌ها در شبکه‌های مجازی را به دنبال داشته است. بخش قابل توجهی از انتقادات به جلوپنجره جدید خودرو وارد شده است. مدل استاندارد جلوپنجره بدون قاب و همرنگ بدنه داشت که در مدل فیس‌لیفت با جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل جایگزین شده است. کاربران چینی معتقد هستند این تغییر، شخصیت ماشین را از بین برده است. انتقادات در حالی صورت می‌گیرند که هنوز تصاویری از فضای داخلی ماشین منتشر نشده است.

اکسید RX

اکسید RX‌ فیس‌لیفت قدرت خود را از موتور دولیتری توربوشارژر با 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند. روی درب صندوق این خودرو علائم AWD‌ و 400T‌ نصب شده است که نشان دهنده سیستم تمام چرخ محرک و موتور دو لیتری است. جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک از برند آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد