موضوعات داغ

چری و هوآوی رقیب تسلا مدل Y را با نام لوکسید S9 عرضه کردند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

تصاویر رسمی کوپه شاسی بلند S9 لوکسید از چری و هوآوی منتشر شد. این خودرو به عنوان رقیب تسلا مدل وای در محدوده قیمتی 300,000 - 400,000 یوآن (41,900 - 55,200 دلار آمریکا) قرار گرفته است. لوکسید S9 بر پایه معماری مدولار E0X از چری بنا شده است. این خودرو در نیمه دوم سال 2024 وارد بازار خواهد شد و در فروشگاه های HIMA به فروش می رسد.

اطلاعات مختصری درباره لوکسید

لوکسید یک پروژه مشترک بین هوآوی و چری است. در این پروژه، هوآوی به عنوان تامین کننده قطعات و نرم افزار عمل می کند، در حالی که چری معماری مدولار را فراهم می کند و تولید را بر عهده دارد. هوآوی همچنین مسئول فروش خودروهای لوکسید در فروشگاه های پرچمدار خود و شبکه ویژه ای از فروشگاه های HIMA (اتحاد تحرک هوشمند هارمونی) است.

لوکسید S7 در نمایشگاه

لوکسید S7

در حال حاضر، خط تولید لوکسید تنها یک مدل دارد که همان سدان S7 است. این مدل ابتدا در نوامبر سال گذشته در چین عرضه شد. با این حال، به نظر می رسید چری آمادگی لازم برای تامین حجم تولید کافی جهت رفع تقاضای مشتریان را نداشت. تنها پس از برخی تنظیمات در محل تولید و عرضه مجدد مدل، حجم فروش لوکسید S7 شروع به افزایش کرد. برای روشن شدن موضوع، در آوریل امسال، هوآوی بیش از 5,000 دستگاه از این سدان اسپرت را تحویل داد.

لوکسید S9 در چین عرضه شد

لوکسید S9 قبلا چندین بار در چین در حین تست های جاده ای دیده شده بود. اکنون، این مدل در تصاویر جاسوسی رسمی منتشر شده است. خودرو در تصاویر با استتار سنگین پوشانده شده است. با این حال، S9 از زبان طراحی لوکسید S7 و ایتو M9 پیروی می کند.

جلوی لوکسید S9 دارای چراغ های جلوی باریک LED است که توسط یک نوار نوری به هم متصل شده اند. از دیگر ویژگی های آن می توان به بخش جلویی بسته، دریچه هوای شکل هرمی با رادار امواج میلی متری 4D یکپارچه، و خط کاپوت شیب دار اشاره کرد. S9 بر روی رینگ های R20 با لاستیک های 255/50 پیرلی اسکورپیون قرار دارد. سقف آن نیز برآمدگی قابل توجهی دارد که یک سنسور لیدار ساخت هوآوی است. گلگیرهای جلویی آن نیز دارای دو سنسور هوآوی هستند.

از پشت، لوکسید S9 از یک واحد چراغ عقب LED تکی بهره می برد که بخشی از آن با استتار پوشانده شده است. آن همچنین دارای سپر عقب پلاستیکی براق است. درب صندوق عقب دارای یک اسپویلر دم اردکی است که به ظاهر اسپرت این کوپه شاسی بلند می افزاید. از دیگر ویژگی های لوکسید S9 می توان به دستگیره های درب قابل جمع شدن، آینه های جانبی متعارف و یک سانروف بزرگ اشاره کرد.

قبلا اعلام شده بود که داخل لوکسید S9 در راستای لوکسید S7 است. آن دارای یک فرمان سه پره شکل بیضی، اهرم دنده پشت آن، یک صفحه نمایش لمسی شناور، دو پد شارژ بی سیم، دو جای لیوان و یک محفظه نگهداری بزرگ است.

لوکسید S9

مشخصات لوکسید S9

هوآوی اطلاعات جدیدی در مورد لوکسید S9 ارائه کرده است. بر اساس منابع رسمی، S9 از سیستم کمک رانندگی پیشرفته ADS 3.0 بهره می برد. ویژگی دیگر آن ساختار بدنه Xmotion 2.0 است که اسپرت بودن، کنترل پذیری و ایمنی S9 را بهبود می بخشد. آن همچنین از سرویس ابری هونگمنگ 3.0 پشتیبانی می کند. در داخل، لوکسید S9 دارای نمایشگر سر بالا AR-HUD 2.0 هوآوی است.

معماری E0X از چری

همانطور که ذکر شد، لوکسید S9 بر پایه معماری مدولار E0X طراحی شده توسط چری بنا شده است. این معماری از سیستم ولتاژ بالای 800 ولت کاربید سیلیسیم پشتیبانی می کند. احتمال زیادی وجود دارد که S9 از پیشرانه سدان S7 بهره ببرد. نسخه چرخ عقب محرک آن دارای یک موتور الکتریکی 215 کیلو واتی (288 اسب بخار) است. و تریم چهارچرخ محرک آن 365 کیلو وات (489 اسب بخار) قدرت دارد. لوکسید S9 سه باتری اختیاری خواهد داشت: LFP برای 62 کیلو وات ساعت، M3P (NMC+LFP) برای 82 کیلو وات ساعت و NMC برای 100 کیلو وات ساعت.

S9 در نیمه دوم سال 2024 با محدوده قیمتی 300,000 - 400,000 یوآن (41,900 - 55,200 دلار آمریکا) وارد بازار خواهد شد. این خودرو به عنوان یک رقیب مستقیم برای تسلا مدل وای در نظر گرفته شده است. این خودرو در فروشگاه های هوآوی و HIMA به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد