موضوعات داغ

بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبریدی عرضه می شود + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر می رسد خودروی بعدی که از سیستم PHEV نسل پنجم BYD بهره خواهد برد، سانگ پلاس DM-i پس از عرضه خودروهای کاملا جدید کین ال و سیل 06 در هفته گذشته خواهد بود. برخلاف آن دو، سانگ پلاس یک خودروی جدید نیست بلکه پیشرانه ارتقا یافته را دریافت خواهد کرد. سانگ پلاس در اروپا با نام سیل یو شناخته می شود.

فناوری DM-i 5.0 بی وای دی متمرکز بر یک موتور 1.5 لیتری با 74 کیلووات قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور است. برای سانگ پلاس جدید DM-i ، قدرت الکتریکی از موتور EHS160 با قدرت حداکثر 160 کیلووات تامین می شود. در مقایسه با سانگ پلاس فعلی DM-i ، قدرت موتور از 81 کیلو وات و گشتاور 135 نیوتن متر کاهش یافته اما قدرت موتور الکتریکی از 145 کیلووات افزایش یافته است.

مهمتر از همه تاثیری است که این تغییرات بر برد و مصرف سوخت دارد. سانگ پلاس فعلی DM-i سه ظرفیت باتری مختلف 12.9، 18.3 و 26.6 کیلووات ساعت دارد. خوشبختانه دو ظرفیت بزرگتر به طور مستقیم به نسخه جدید منتقل شده اند که به ترتیب برد 91 و 128 کیلومتر برقی را ارائه می کنند. هنگامی که این را با برد 85 و 116 کیلومتری WLTC فعلی مقایسه می کنیم، می بینیم که بهبود قابل توجهی وجود دارد. مصرف سوخت نیز بهتر از قبل به ترتیب 4.95 و 4.98 لیتر در 100 کیلومتر برای دو ظرفیت باتری مختلف است که در مقایسه با 5.3 و 5.4 لیتر در 100 کیلومتر (WLTC) فعلی مطلوب تر است.

بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبریدی عرضه می شود

ابعاد سانگ پلاس DM-i تغییر نکرده است زیرا به جز پیشرانه، همان خودرو است. این بدان معناست که 4775، 1890 و 1670 میلی متر (طول/عرض/ارتفاع) به همراه فاصله محوری 2765 میلی متر است.

با تشکر از اطلاعات لیست MIIT که برای فروش خودرو ضروری است، می دانیم تغییر ظاهری جزئی با جایگزینی نشان Build Your Dreams با حروف BYD در پشت خودرو وجود خواهد داشت. این خودرو همچنین در جلو نشان BYD به جای لوگوی Song دارد. تجهیزات شامل سانروف پانورامیک و باربند سقفی است و خودرو از رینگ های 19 اینچی بهره می برد.

سانگ پلاس DM-i یک فروشنده خوب برای بی وای دی است و فروش آن در شش ماه گذشته از 131,000 دستگاه فراتر رفته است. گزارش فناوری سریع حاکی از آن است که این خودرو در آینده ممکن است به Sea Lion 05 تغییر نام دهد. به احتمال زیاد فروش سانگ پلاس جدید DM-i به زودی آغاز خواهد شد.

این خودرو شاهدی بر این است که می توانیم انتظار داشته باشیم سیستم پیشرانه PHEV نسل پنجم به سرعت در سراسر گستره BYD گسترش یابد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد