موضوعات داغ

خودرو دانگ فنگ-هوندا با نام لینگشی L معرفی شد، سدان برقی با برد 520 کیلومتری + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اخیراً، نهاد نظارتی چین اطلاعاتی را در مورد برد خودرو تمام برقی لینگشی L منتشر کرده است. بر اساس این اطلاعات، این خودروی الکتریکی برد 520 کیلومتری براساس استاندارد CLTC خواهد داشت. انتظار می رود عرضه رسمی این خودرو در نیمه دوم امسال صورت گیرد و گروه هدف آن مصرف کنندگان جوان باشند. لینگشی یک برند خودروهای انرژی جدید زیرمجموعه شرکت مشترک دانگ فنگ-هوندا است که در سپتامبر 2023 تاسیس شده است. لینگشی L نخستین خودروی الکتریکی این برند محسوب می شود.

پیش از این، دانگ فنگ-هوندا اعلام کرده بود که تا سال 2025، سهم مدل های الکتریکی و هیبریدی آن به بیش از 50 درصد خواهد رسید و پس از سال 2027 دیگر هیچ خودروی بنزینی جدیدی را روانه بازار نخواهد کرد.

در مجموع، لینگشی L از طراحی دو رنگ بدنه بهره می برد و دارای یک چهره جلویی بسته، یک نوار نوری عمودی روی کاور جلو که با لوگوی برند و نوار نوری افقی ترکیب شده و قابل تشخیص است.

در عقب این خودرو یک اسپویلر دم اردکی دیده می شود. از دیگر ویژگی های طراحی آن می توان به دستگیره های درب پنهان و آینه های دیجیتالی بیرونی اشاره کرد.

لینگشی L

ابعاد لینگشی L معادل 4830/1845/1503 میلی متر است و فاصله محوری آن 2731 میلی متر است. این خودرو از رینگ های 19 اینچی پنج پره ای و تایرهای 245/40 R19 بهره می برد.

تا کنون، اداره استاندارد صنعتی چین اعلام کرده که لینگشی L به یک باتری 59.22 کیلوواتی لیتیوم آهن فسفات مجهز شده که برد 520 کیلومتری براساس CLTC را فراهم می کند. پیش از این، نسخه تک موتوری لینگشی L با یک موتور الکتریکی جلو 160 کیلوواتی معرفی شده بود که سرعت نهایی 160 کیلومتر بر ساعت دارد.

کابین لینگشی L

در داخل کابین، یک فرمان گرد سنتی و پنج نمایشگر از جمله صفحه کاملاً دیجیتالی کیلومترشمار، نمایشگر کنترل مرکزی، نمایشگر سرگرمی برای سرنشین جلو، و نمایشگرهای دیجیتالی برای آینه های بیرونی وجود دارد. علاوه بر این، یک نمایشگر اطلاعات هدآپ (HUD) نیز اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، مسیریابی و علائم ترافیکی را ارائه می کند. دیگر امکانات شامل کنترل فشار باد تایرها، ورود با تشخیص چهره، نورپردازی محیطی، پارک خودکار و کنترل کروز تطبیقی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد