موضوعات داغ

کانسپت جک دی-فاین در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد، سوپراسپرت 620 اسب بخاری چینی + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی جک (JAC) در آخرین نمایشگاه خودرو چین، از پرچمدار جدید و مفهومی خود رونمایی کرد که به نام "جک دی-فاین" (JAC DE-FINE) شناخته می‌شود. این خودرو کانسپت با طراحی منحصربفرد و شکل و شمایل شبیه به سفینه‌های فضایی، نمایانگر آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های پیشرفته صنعت خودروسازی چین است.

از ویژگی‌های برجسته خودرو مفهومی جک دی-فاین می‌توان به سیستم فرمان و ترمزهای کاملاً الکتریکی و فاقد اتصالات مکانیکی اشاره کرد. سیستم فرمان این خودرو توسط کامپیوترها و سیم‌های کابلی کنترل می‌شود که به کنترل دقیق‌تر و بهتر خودرو کمک می‌کند. همچنین سیستم ترمزهای این خودرو توسط 4 موتور سروو کنترل می‌شود و به راننده دقت بیشتری در ترمزگیری می‌دهد.

قدرت چشمگیر خودرو کانسپت جک دی-فاین یکی دیگر از نکات قابل توجه آن است. این خودرو در حالت ماکزیمم به 460 کیلووات معادل 620 اسب بخار قدرت و نزدیک به 1000 نیوتن متر گشتاور دست می‌یابد. موتورهای الکتریکی به کار رفته در آن می‌توانند تا نزدیک به 22000 دور در دقیقه (RPM) بچرخند و شتاب صفر تا صد این خودرو را به زیر 3 ثانیه کاهش دهند.

کانسپت جک دی-فاین در نمایشگاه خودرو پکن

پکیج باتری‌های جک دی-فاین با ظرفیت 100 کیلووات ساعت، امکان پیمودن مسافت‌های معادل 500 کیلومتر یا بیشتر را با یک بار شارژ فراهم می‌کند. این باتری‌ها روی معماری 800 ولت دی‌سی طراحی شده‌اند و می‌توان آنها را با استفاده از شارژرهای فست شارژ دی‌سی با توان‌های بالای 400 کیلووات، در کمتر از 30 دقیقه دوباره شارژ کرد. علاوه بر این، امکان تعویض این باتری‌ها در کمتر از 3 دقیقه نیز وجود دارد.

خودرو کانسپت جک دی-فاین بر روی پلتفرم SOA شرکت جک طراحی و ساخته شده است که یکی از ویژگی‌های مهم آن، هماهنگی با سیستم رانندگی خودکار سطح 4 است.

با این ویژگی‌های منحصربفرد، خودرو مفهومی جک دی-فاین نمونه‌ای از آینده خودروسازی و تکنولوژی‌های پیشرفته در این صنعت است که توجه بسیاری را در نمایشگاه خودرو چین به خود جلب کرد.

سوپراسپرت 620 اسب بخاری چینی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد