موضوعات داغ

رونمایی رسمی هیوندای اکسنت 2023 در نمایشگاه خودرو تهران 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت کرمان‌موتور برای نخستین‌بار از نسل جدید هیوندای اکسنت 2023 در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد. هیوندای اکسنت وارداتی چهارمین محصول این برند پس از الانترا، توسان و کرتا است که توانسته پس از سال‌ها ممنوعیت واردات خودرو به کشور توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران راه پیدا کند.

با توجه به اینکه اکسنت سابقه حضور در بازار ایران طی سال‌های گذشته دارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که استقبال خوبی از این سدان جمع و جور شهری خواهد شد. چرا که با دارا بودن ابعاد کوچک، مصرف سوخت مناسب و همچنین پیشرانه کم استهلاک و پربازده آن می‌تواند به خوبی از پس از نیاز خریداران در این سگمنت برآید.

اکسنت در برخی از بازارها با نام ورنا و در بازار روسیه با نام سولاریس عرضه می‌شود. همچنین نسل دوم آن با نام ورنا و نسل چهارم آن با نام اکسنت به بازار ایران عرضه شد. اکنون نیز نسل پنجم آن با ظاهری ارتقا یافته و لیست امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی قرار است به زودی پا به خیابان‌های کشور بگذارد. گفتنی است قیمت نهایی هیوندای اکسنت وارداتی همزمان با صدور دعوتنامه برای خریداران سامانه یکپارچه، یک میلیارد و 865 میلیون تومان اعلام شد.

ویدیو معرفی هیوندای اکسنت 2023

مشخصات فنی قوای محرکه هیوندای اکسنت 2023

هیوندای اکسنت 2023 از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی MPI با حداکثر توان 120 اسب‌‌بخار و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه بهره می‌برد. جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک AT وظیفه انتقال نیروی تولید شده توسط موتور به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

این ترکیب فنی قادر است اکسنت 1150 کیلوگرمی را در مدت زمان 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. سیکل ترکیبی مصرف سوخت هیوندای اکسنت 2023 برابر با 7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است که برای یک سدان شهری اقتصادی عددی مناسب به نظر می‌رسد.

طراحی ظاهری هیوندای اکسنت وارداتی

نگاهی به طراحی ظاهری

نسل پنجم هیوندای اکسنت بر مبنای پلتفرم K2 گروه کیا هیوندای توسعه یافته و با کد HCI در سال 2020 معرفی شد. هرچند در حال حاضر نسل ششم این سدان کره‌ای روی خط تولید قرار دارد، اما کرمان موتور برای عرضه آن به سراغ نسخه فیس‌لیت نسل پنجم که ویژه بازار هند است، رفته است.

هیوندای اکسنت وارداتی در نمای جلو دارای طرحی تکامل یافته از نسل قبلی است که جزئیات بیشتر و قابل توجهی را ارائه می‌کند. جلوپنجره 5 ضلعی مشبک با ابعاد بزرگ و تزئینات کرومی، ظاهری اسپرت و تهاجمی به این سدان میان رده و اقتصادی بخشیده است. در نمای جانبی تفاوت چندانی میان نسل جدید اکسنت با نمونه‌های قبلی مشاهده نمی شود و خط شانه که قسمت عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته، بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کند. همچنین رینگ‌های نمونه وارداتی به بازار ایران اندازه ۱۶ اینچی دارند.

در نمای عقب نیز طرحی اشنا به چشم می‌خورد که پیش از این در الانتراهای مدل 2018 مشاهده شده است. در این بخش چراغ‌های کشیده در طرفین و دیفیوزر مشکی رنگ در قسمت پایین سپر، نمایی جذاب را ایجاد کرده‌اند.

فضای کابین هیوندای اکسنت

کابین اقتصادی اما با کیفیت

با نگاهی به فضای کابین هیوندای اکسنت می‌توان به خوبی دریافت که با خودرویی اقتصادی و میان رده سروکار داریم. چرا که تمامی متریال به‌کار رفته در تریم داخلی این خودرو از جنس پلاستیک است. اما با بررسی دقیق‌تر در می‌یابیم که کیفیت متریال مصرفی به مراتب بالاتر از خودروهای هم‌رده چینی است.

طراحی کلی فضای کابین و داشبورد به گونه‌ای است که سادگی را می‌توان در جای‌جای آن دید. اما طراحی ارگونومیک صندلی‌ها و پنل‌های رودری‌ها به گونه‌ای است که راحتی و رفاه سرنشینان در آن لحاظ شده است. صفحه نمایش 8 اینچی و سیستم تهویه مطبوع دستی در قسمت میانی داشبورد خودنمایی می‌کند و صفحه پشت امپر دیجیتال پشت فرمان از دیگر مواردی هستند که در کابین اکسنت توجه را ه خود جلب می‌کنند. همچنین روکش پارچه‌ای صندلی برای نمونه‌های وارداتی هیوندای اکسنت به بازار ایران درنظر گرفته شده است.

هیوندای اکسنت

امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای اکسنت وارداتی 2023

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، هیوندای اکسنت وارداتی دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، ترمزهای دیسکی عقب و جلو، استارت دکمه‌ای، نمایشگر 8 اینچی، مه‌شکن عقب، سنسور پارک عقب، 4 بلندگو، بلوتوث و پورت USB خواهد داشت.

لازم به ذکر است نبود برخی امکانات و تجهیزات نظیر کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور باران در هیوندای اکسنت 2023 وارداتی از نقاط ضعف این سدان کره‌ای به‌شمار می‌روند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/11
توش خیلی قدیمیه
انگار سوار پژو شدی
موتورشم ضعیفه
1402/11/11
خب ببینید درسته کیفیت داره اما آیا یک ماشین 2023 با تهویه دستی فاقد تو دوزی چرم و کروز کنترل و طبق تصویر با سوییچ و ترمز دستی معمولی فاقد اتوهولد یک میلیارد و نهصد می ارزه به نظر شما دوستان؟ این ماشین تو این کلاس با ارز حتی 60 هزار تومانی بیش از یک و دویست نمی ارزه بنظر من