موضوعات داغ

رنو سیمبل، 66 میلیون و 900 هزار تومان

عکس مطلب اول

همانطورکه می دانید شنبه گذشته نگین خودرو از ارزان ترین خودروی خود به نام سیمبل رونمایی کرد و ما نیز گزارش کاملی از این رویداد در سایت قرار دادیم که می توانید برای آشنایی بیشتر با این تازه وارد فرانسوی و پیشرانه و امکانات نصب شده روی آن به صفحه رونمایی از رنو سیمبل مراجعه کنید.

در آن زمان هنوز قیمت قطعی سیمبل مشخص نبود ولی حال نگین خودرو طی اعلامیه ای گفته که قصد دارد پیش فروش این خودرو را از روز شنبه آتی یعنی 24 مردادماه و در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و دهه کرامت شروع کند.

رنو سیمبل قرار است در دو نسخه LE و PE عرضه شود که در مدل LE قیمتی برابر 75 میلیون و 900 هزار تومان و در مدل PE قیمتی برابر 66 میلیون و 900 هزار تومان دارد که البته هر دو مدل با گیربکس خودکار خواهند بود.

موعد تحویل این پیش فروش 60، 90 و 120 روزه خواهد بود.

همچنین نگین خودرو اعلام کرده که سیمبل در تنوع رنگ خوبی عرضه شده و در رنگ های نقره ای، آبی، سفید یخچالی، مشکی متالیک، آبی متالیک، قرمز متالیک و بژ قابل عرضه است.

مدل سیمبل های عرضه شده 2016 خواهند بود و سود مشارکت این شرایط فروش 21 درصد است.

نظرات کاربران

80 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/5/22
فرق دو مدلش چی هست؟ چه امکاناتی داره؟
قیمت 66.9 خوبه، یعنی همون 67 دیگه، ولی نگفته این قیمت با مالیات هست یا بدون مالیات؟
شنبه معلوم میشه
1394/5/22
حیف پول بدی اینو بگیری! آقا جان عزیزانتون نخرید این چیه آخه 70 میلیون؟ قدرت که نداره! رخ.ماشین که اصن داغون! این.چیه؟ دنا هرچقدرم بی کیفیت باشه نسبت به قیمت خیلی بهتره خیلی... بازم خودتون میدونید...نمیرزه... سراتوی سایپا بهتره خیلییییی... بازار دست دومم تو این قیمت انتخابای خوبی هست...
1394/5/22
من کاری با این ماشین ندارم
ولی دنا نه! خیلی بده! یکی از دوستام داره اصلاً افتضاح بود. خیلی بدم اومد، فقط یکم رخش خوبه ولی کیفیت رانندگیش عین همون سمنده که فرمونش رو عوض کردن
1394/5/23
سوار سراتو بشی صدای موتور و لاستیک و جاده بیداد میکنه و کمر ت هم اسیب میبینه از خشکی من ترکیه سیمبل سوار شدم نرم و با کیفیت ایرانی لیاقتش همانطور که گفتی دنا و سراتو سایپا و چینی ها هستش آفرین.
1394/5/22
اینم یک آشغال فرانسوی دیگه
1394/5/22
با سلام وخسته نباشید خدمت دوستان.
میخوام یه خودرو بخرم بین 35_45 خودم بین دنا و لوگان موندم البته ماشین قبلیم همون لوگان بود.به نظر شما کدوم یکی بهتره ؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید.مرسی
1394/5/22
بنظرم با شکست مواجه میشه. همین الان نگین خودرو مورد شکایات زیادی قرار گرفته. آخه در این اوضاع که کمپین نخریدن خودروی صفر گسترده است، خیلی بیارزه سیمبل در مدل فولش 60 تومن نه 75 تومن. من که بیشتر خندیدم برای اتومبیلی با ترمز عقب کاسه ای بخوایم 75 بدیم. واقعا تاسف برای افرادی که گول فرانسوی بودن و کیفیت بالا و این حرفها را میخورند.
1394/5/23
به خدا 60 هم زیاده. اخه من دارم دیوونه میشم. پیشرانش همون 105 اسب ال90 رو تولید میکنه .رخشم که خوب نیس
1394/5/22
باسلام قدرت90اسپ مسخره هست
1394/5/22
فرق این دو مدل چیه ؟ چرا توی سایت نگین خودرو هیچی ذکر نکرده ؟ مدل 76 میلیونیش که از نظر آپشن چیز خاصی نداره جز یک مانیتور و کروز کنترل و یکی دو تا آپشن معمولی دیگه. اگه اینا هم برای مدل پایه حذف بشه که عملاً میشه همون تندر . هر طور آدم فکر میکنه نمیتونه برای قیمت 76 میلیونی این ماشین توجیهی بیاره. خب 47 میدیم همین تندر 5-6 میلیون خرجش میکنیم عملاً میشه همین آپشنهای رنوسیمبول. حالا یک مقدار قیافه اش زشته که میشه تحملش کرد.
1394/5/22
خدایی یه نگاه به داشبورد و عقب و جلوی ماشین بندازین ببینین به یه ماشین 76 میلیونی (نزدیک به 80 میلیونی) میخوره؟؟!!!
1394/5/22
الان جیلی 80 میارزه؟ بسترن چطور؟
معلومه توی این بازار این هم با این قیمت میاد دیگه
نمیگم گرونه یا ارزونه، ولی طبیعیه که وقتی جیلی و بسترن این قیمت ها رو دارن سیمبل هم بشه 76
1394/5/22
تو مهمانی باشی ازت بپرسن ماشین چی خریدی؟ روت نشه جواب بدی...تازه بگن چند خریدی!!! باید آب بشی بری تو زمین. ای مردم 2 ماه ماشین نخرید بزارید اینا جمع کنن برن.
1394/5/22
tiam جان یک سوال
چرا باید آب بشی؟
رنو مگه کم برندیه؟ رنو که فقط تندر 90 نیست، رنو توی مسابقات فرمول 1 شرکت می کنه!
1394/5/22
قضيه اون بنده خداست كه ميخواست ماشينشو تو عروسي به فاميلاش نشون بده!!!!
شمام آره؟؟؟؟؟
خخخخخ 😂😂
1394/5/23
ali - دوست عزیز رنو در فرموله یک شرکت نمیکنه , یک تیم انگلیسی به اسمه Red-bull infiniti از موتور رنو در ماشینش استفاده میکنه . همین
1394/5/22
این ماشین در بازار اروپا وجود نداره ,و فقط به یک سری کشور های جهانه ۳ فروخته میشه , بیشتر از ۳۰ میلیون نمی ارزه ,
لطفآ نخرید که وارد کنندگان این حلبیها تنبیه بشن که ی همچین چیزی رو به قیمته ۳ برابر نخان به مردم بندازن .
اشکان از انگلیس .
1394/5/22
خريداران اين ماشين همون دوستاني هستن كه سمند ٢٨تومني رو ٤٢ يا بعضا ٥٠ به اسم دنا خريدن!!!
اين ماشين پرش ٥٥ تا٥٧ مدلش فولش ارزش خريد داره البته تو اين اشفته بازار
1394/5/22
اگه میگید جیلی باید بگم اولا جیلی بهترین و تنها خودروی چینی است که به اروپا صادر میشه. بعد اینکه 138 اسب توانشه و 30 اسب تفاوت با رنو واقعا زیاده. همچنین سانروف دوحالته، صندلی برقی با 8حالت، مانیتور7اینچ با 6 بلندگو، کامپیوتر سفری، آینه های برقی با گرمکن، 6 ایربک، رینگ 16 اینچی (رنو 15 و یا 14 خواهد بود)، سیستم کنترل الکترونیکی و... است ولی سیمبل چی؟ نمیگم جیلی 70 میارزه اما بشدت گزینه بهتری از سیمبله. ضمن اینکه 5 سال و یا 150هزار کیلومتر گارانتی داره اما رنو فوقش یکی د وسال گارانتی بده. 5 سال هر کاری خواستی میتونی باهاش کنی. همه میگن چینی ها بسیار بی کیفیتند. خب قبول که کیفیتش به رنو نمیرسه اما بعضیها جوری حرف میزنند که انگار رنو کیفیتش از مرسدس s کلاس هم بالاتره. بابا همشون در یک حدند. همین سیمبل را فرانسه خودش نمیزنه و داده به رومانی. یکم تامل کنید.
1394/5/23
سمبل هم 5سال یا1500000کیلومترگارانتی داره محض اطلاع
1394/5/23
بله رو کاغذ 138 اسب بخار ولی در عمل هیچ
همون ام وی ام و لیفان که قدرتشون 139 اسب بخاره از همین ال90 میخورن چه برسه به ....
برند رنو ی اروپایی کجا ؟ و جیلی مزخرف چینی کجا؟؟؟؟؟؟
کیفیت رنو = 20
کیفیت جیلی و ماشین چینی = هیچ
گارانتی و خدمات پس از فروش رنو = 20
ولی جیلی و چینی ها هیچ. و ..........................................................
1394/5/23
باسلام تو سایت جهانی 90 اسپ زده ولی جاهای دیگه105 این خودرو فیس لیفت ال 90 هست مشابه خودروی فیس لیفت شده شرکت داچیای رومانی هست توجه به قدرت 105 کنید احتمالا موتورشمk4mهست شتابشم همونه ...نمیرزه اصلا این قیمت...رنو هم ماشینای بدرد بخورش به ما نمیده...
1394/5/23
دباره بریم زباله های فرانسوی رو جمع کنیم!!
1394/5/23
آخه چرا اینقدر بد فکر میکنید رنو هرچی نداشته باشه یه کیفیتی داره که از صدتا جیلی بهتره یه جیلی ۱۵۰هزار کارکرد بیارید سر پا باشه و تمیز آخه پیدا نمیشه یه کم واقع بینانه باشید اگه شما برید چینی بخرید خب معلومه اونا نمیرند چون هم برای وارد کننده ها سود داره هم چینی ها ولی اگه وارداتی بخرید بهتره چون باعث حداقل یه حرکتی از سوی خودروسازان داخل میشه
در مورد رنو. بگم که رنو میتونه یه خودرویی وارد بازار ما بکنه که با آلمان و ژاپن رقابت کنه ولی میدونه که تو کشور ما کم پیدا میشن که از خودرو بخوان استفاده کنند تو کشور ما شخص ماشین کره ای میخره با امکانات بالا ولی دو ماه بعد دلشو میزنه. اگه موتور k4mبد بود رنو این همه این موتور رو رو ماشین های اقتصادی نمی گذاشت
دنا که تولید شد قیمتش از ۵۰ تومان اومد ۴۲. تومان. ولی. لوگان از ۱۲. تومان اومد ۴۰. تومان شد چرا؟
خودتون قضاوت کنین
1394/5/23
با سلام کاملا درسته کیفیتش قابل مقایسه با چینیها نیست...ولی خودرو باید طراحی زیبا قیمت مناسب وقدرتو....با هم داشته باشه
1394/5/24
دنا از اولش هم قیمتش 42 بود اما یک عده دلال میخواستن از شرایط سوئ استفاده کنند و قیمتشو به 50 میلیون در بازار رسوندن که مشخصه قیمتش 50 میلیون نیست. در مورد این رنو از اونجایی که فیسلیفت تندر نوده پس مشکلات تندرنود از جمله واژگونی را خواهد داشت
1394/5/24
با سلام دوست عزیز چون کشور ما تنوع خودرو نداره به همین دلیل مردم تو تحریم مجبور بودن که خودرویی بخرن که کمتر داخلی باشه یاقطعه بی کیفیت روش باشه بخواد دم دقیقه بری تعمیرگاه به همین خاطر ال ۹۰چون موتورش ار رومانی میومد قطعا با کیفیت تر از محصولات داخلی بود...ال ۹۰تنها یه موتور داره نه ظاهر داره نه هندلینگ وتعادل خوب وداخل ماشینم مشابه پرایده ولی ایمنی ۳ستاره هم داره که بد نیست...اگه خودروهای دیگه وارد بشه ببینیم میتونه مقاومت کنه قطعا فروشش میکشه پایین مثل قبل میشه زمانی من پارس خریدم۱۹۷۰۰ال نودبهترینش۱۷۳۰۰بود تازه کسی نمیخرید چون کیغیت خودروها به این بدی الان نبود...ولی با همه این تفاسیر ال ۹۰خودرویی هست که کمتر اذیت میکنه فنی خوبی داره ولی ظاهر دلچسپی نداره همچنین داخل خودرو...
1394/5/23
تروخدا پول به این ماشینا ندید نمیگم ماشین بدیه از چینی ها بهتره اما قیمت این ماشین 25 میلیونه که نهایتا تو ایران40 می ارزه نه76 تروخدا قدر پولتون رو بدونید و صبر کنید کمپین نخریدن ماشین صفر داره جواب میده
الان جیلی داره التماس میکنه با20زیر قیمت باز کسی نمیخره جیلی ها همه مدل2014هستن که تا4 ماه دیگه برای جیلیران شناسنامه میشه
اگه اینجور پیش بره وارد کننده ها دیگه نمیتونن سود حدود100% تا130% که میخورن رو بگیرن مجبور میشن ارزون بدن چون اگه 2سال بیشتر از مدل خودرو بگذره دیگه گمرک ترخیص نمیکنه.
مطمعا باشید با نخریدن قیمت ها درست میشه
موفق باشید.
1394/5/23
آقا نخرید والا نخرید بخدا نخرید الان قار قار ایران خودرو و سایپا دراومده چند ماهی نخرید حساب میاد دستشون مگه یادتون رفته تو این دو سه سال خون مردم رو تو شیشیه کردند خودرو با قطعات بنجل قالب این مردم بدبخت میکردند هزار جور هم ناز میکردند الان وقتشه حساب بیاد دستشون
1394/5/23
حسین جان و دوستان من که نمیگم جیلی یا کلا چینی ها با کیفیتند. در اینکه رنو کیفیت بهتری داره شکی اصلا نیست. منظورم اینه 75 تومن نمی ارزه. فرض کنید بنزکلاس s اتومبیل فوق العاده باکیفیتی هست. حال قیمتش باشه 5 میلیارد. یکی بیاد بگه ارزش نداره، باز بعضیها میگن بنز باکیفیته، این حرفها را نزنید... سیمبل خیلی ارزش داشته باشه 60 تومنه. از طرف دیگر من نمیدونم چرا میگی جیلی بعد 5 سال داغون میشه! آقا درست کار بزنید از اتومبیل. طرف پراید داره مدل 79 آخ نگفته. ضمن اینکه مگه شماها ماشینو 1 قرن نگه میدارید، 3 سال کار زدید بفروشید. لامبورگینی که نیست، دلت نیاد بفروشیش. گاری هم 2-3 سال بدون هزینه و با استفاده زیاد برای آدم کار میکنه.
1394/5/23
بدترازاین افتضاح دیگری به نام رنو کپچره که یک اس یو وی با موتور1200سی سی هست آخه من نمیدونم کدام کمپانی احمقی به غیر از رنو روی خودروی اس یو وی با وزن بیش از یک تن موتور1200سی سی میزاره!!!؟؟؟
ملت هم زود گول توان خروجی 120اسب که به زور تنفس مصنوعی توربو بدست آمده را میخورن غافل ازاینکه مهمترین معیار قدرت موتور گشتاوره که رابطه مستقیم با حجم موتورداره وهرگز یک موتور کم حجم نمیتونه گشتاوربالائی داشته باشه
1394/5/23
عزیز دل برادر گشتاور کپچر ۱۹۰ کمه!؟ همین کمپانی احمق رنو(البته بقول شما) از موتور ۱.۲ لیتری اندازه یه موتور ۲ لیتری گشتاور گرفته! از گشتاور مزدا ۳ با موتور ۲۰۰۰ هم بیشتره! تازه کپچر سبکترم هست! یکم تحقیق کن دوست گرامی!
1394/5/24
دوست عزیز الان همه کمپانی های ماشین سازی به سمت ساخت موتور کم حجم و توربو شارژ رفتن میتونی یه سرچ کنی تو اینترنت
1394/5/23
بله حتما بخرید این محصولات مضحک وخنده دار فرانسویو مثل رنو کپچر که یک شاسی بلندیا suvبا حجم موتور1200 سی سی هست!!!
البته من همون پراید1400سی سی خودمو به این ماشین مسخره فرانسوی ترجیح میدم
1394/5/24
آره شما که نمیدونی توربو چیه و گیربکس دو کلاجه چیه و فرانسه کجاست برو همون پرایدو سوارشو.. (:
1394/5/23
رنو واقعا شرکت داغونیه جدیدا هم یه فرغون داده بیرون بنام کپچر که یه شاسی بلند با وزن بیشتراز یک تنه که موتورش 1200 سیسیه وبه زور تبلیغ توربوشارژ وتوان خروجی 120اسب میخاد به ملت بیچاره بیش از100میلیون بندازه مردم هم فریب توان120اسبیشو میخورن چرا که خیلی ها فرق توان وگشتاورو نمیدونن وخبر ندارن که قدرت یک موتور به گشتاور اون بستگی داره وگشتاوربیشتر هم فقط وفقط حاصل حجم بیشتر موتوره ولاغیر
1394/5/24
توربو شارژ گشتاور خودرو هم افزایش میدهد یک برسی ساده بین موتور EF7 و موتور جدید ایرانخودرو (EF7 توربوشارژ) TC7 نشان دهنده افزایش گشتاور در کنار افزایش توان خروجی است.
1394/5/23
افرين بر چينيها كارشان حرف ندارد بعضي ترانه بلد نيست يارم يارم مي خواند چين بيش از يك ميليارد جمعيت را سامان مي بخشد باز ما ايراد مي گيريم
1394/5/23
از لحاظ فنی همون ال نوده یه ماشین پیزوری بدردنخور برای شرکت بدرد نخور رنو به جای اینا برن سراغ ماشین های ژاپنی و اروپایی و امریکایی
1394/5/23
با سلام بنده این ماشین رو تو ترکیه دیدم اگه بخوایم با ماشین های داخلی مقایسه اش کنیم چیزی در حد 206صندوقدار شاید هم خیلی کمتر از اون باشه تو اونجا به عنوان تاکسی استفاده میشه شاید قیمتش چیزی دور وبر بیست میلیون بیشتر نیارزه پس به تحریم خرید خودرو صفر ادامه بدیم تا خودروهای وارداتی هم به قیمت واقعی عرضه شوند و بی حودی پول ملت واریز جیب آقازاده های تهرانی نشه
1394/5/24
اره شما درست میگی... این تو ترکیه 20 میلیونه نه اصلا 10 میلیونه اصلا اونجا سیمکارت بخری یدونه سیمبول مجانی میدن... از 206 با تکنولوژی 1998 هم کمتره... شما راست میگی...
1394/5/23
سلام .در مورد چيني ها بگم.جيلي به نظرم زياد جالب نيست.ولي بسترنb50 fخيلي خوبه .قيافش واقا خوبه موتورش بدنش كه تحت ليسانس مزداست و گيرباكس خيلي خفني داره .شايد كيفيت پايين تري از سيمبل داشته باشه ولي همه چيزش يه جورايي به مزدا مربوطه و رو كاغذ هم كه خيلي سر تر از اين رنواست.من بسترن رو خيلي برتر ميدونم
1394/5/24
اون دوست عزیزی که ادعا میکنه رنو از موتور1200سیسی گشتاور190گرفته قطعا نمیدونه که گشتاوربیشتر تنها وتنها با حجم موتور بیشتر قابل حصوله ومحاله که یک موتور1200سیسی بتونه گشتاور190نیوتونی داشته باشه واینها فقط ادعای پوچ وعوامفریبانه کارخانه هاست که از بی اطلاعی مردم سواستفاده میکنند اگر اینچنین بود هیچ کارخانه ای موتورباحجم بیشتر تولید نمی کرد!
1394/5/24
دوست عزیزی که ادعات میشه
الان که دهه 60 میلادی نیست که ماسل کار امریکایی با موتور 12 سیلندر شاخ باشه
الان شما یه 528i رو با موتور 2000 با جنسیس 3.8 لیتری از نظر گشتاور مقایسه کن تا دستت بیاد
1394/5/24
گشتاور190نیوتونی با موتور1200سیسی رنو کپچر!!! شرکت رنو مردم را احمق فرض کرده چرا که چنین چیزی محاله ،موتورهای توربو استهلاک وهزینه به شدت بالائی دارند وقطعا خریداران چنین خودروهائی از هزینه واستهلاک بالای موتورشان مستاصل خواهندشد
1394/5/24
شما که احمق نیستی شرکت رنو با 120 سال سابقه گولت بزنه ... خوب نخر
1394/5/26
شرکت رنو (با شراکت نیسان از سال 1999) در حال حاضر پنجمین خودروساز برتر جهانه و با این سابقه طولانی و حضور در مسابقات فرمول یک، لابد بلد نیست موتوری طراحی کنه که با توربو کار کنه و دوام خوبی داشته باشه نه!!؟؟ در حال حاضر استفاده از موتورهای کوچک با توربو شارژ داره کاملا جا میوفته بین همه خودروسازان مطرح دنیا که هم بسیار کم مصرف و اقتصادی ان و هم پر قدرت، بهتره در هر زمینه ای اگه متخصص نیستیم یه کم مطالعه کنیم....
1395/2/5
سلام
موتور توربو شارژه
1394/5/24
کمپانی رنو تخصصش دردروغ وفریب کاریه مثل ادعای گشتاور190برای رنو کپچر که از اون دروغهای شاخداره چراکه شرکتهای فراری ولامبورگینی هم قادر به ارائه چنین موتور کم حجم با این گشتاور نیستند!!!
1394/5/26
رنو با وجهه جهانی دروغ میگه، اونوقت تو راست میگی؟!!! دوست عزیز با توربو خیلی راحت میشه به عملکرد 2 یا 3 برابری موتورهای هم حجم تنفس طبیعی رسید، ظاهرا اصلا تو باغ نیستی شما!!!
1394/5/24
با سلام دوست عزیر کجا لیفان از ال۹۰میخوره؟لیفان۱۸۰۰ماشین پرشتابی هست اگر چه من جز ام جی از چینی ها خوشم نمیاد ولی شما یه سرچ تو اپارات بکن وشتاب این دو رو مقایسه کن
1394/5/24
امیدوارم مردم عزیزمون متحد باشن و تا کاهش محسوس قیمت خودرو خرید خودروی صفر نداشته باشن . حق مردم این نیست .. مسئولین بفکر جیب خود هستند پس من و شما باید متحد شویم . به امید روزهای خوب
1394/5/24
برخی دوستان فرمودن گشتاور بالا فقط و فقط از طریق افزایش حجم موتور ممکنه و گشتاور 190 کپچر از موتور 1.2 لیتری توربو از دروغای رنو هست و همچین چیزی محاله! خیر عزیزان دروغ نیست و کمپانی رنو هم تنها کمپانی نبوده که از طریق توربو گشتاور بالا از حجم موتور پایین گرفته چند نمونه ماشین توربوی ملموس که در ایران هم باشه براتون مثال میزنم که گشتاور بالا از حجم موتور کم گرفتن البته امیدوارم برخی نگن که اینام مثل رنو دروغگوئن!
آلفا رومئو جولیتا – حجم 1368 – گشتاور 250
http://www.car.ir/Alfa-Romeo/Alfa-Romeo-Giulietta-Full/technicals
ب ام و 528 – حجم 1997 – گشتاور 350
http://www.car.ir/BMW/BMW-528/technicals

دوستان اول کمی تحقیق کنید بعد با این اطمینان خاطر پست بزنید!
1394/5/24
فرض محال که چنین چیزی شدنی باشه ،قطعا چنین توانی به زور تنفس مصنوعی توربوشارژه که دروافع چندان ارزشمند نبوده وچنین موتورهائی دارای استهلاک وهزینه بیشتری نسبت به موتورهای معمولی می باشند
1394/5/24
فرض محال!؟ یعنی نمیشه!؟ معنی فرض محال چیه دقیقا!؟ اگه چندان ارزشمند نیست چرا کمپانی های بزرگی مثل ب ام و - الفا رومئو و پورشه و ... توربو میزنن!؟ دانش شما از اونا بیشتره!؟ از نظر شما چرا همچین کار بی ارزشی رو انجام میدن!؟ داستان چیه!؟
1394/5/24
احمد عزیز فرمایشت کاملا درست اما اینجا ایرانه وشرایط خاص خودشو داره وقطعا موتورهای توربو وپیچیده بدرد اینجا نمیخوره وهزینه ودردسربسیارزیادی برای مردم ما که یک اتومبیل ازرده خارج چنددهه پیشو باید به چندبرابر ارزش واقعی بخرن ایجاد میکنه مسئله فقط توان موتور نیست بلکه توان جیب مردم را هم بایددرنظرگرفت،ضمن اینکه علت تعصب وعلاقه ات به خودروسازهای ایرانی و رنو هم ستودنی وقابل احترامه
1394/5/24
دوست عزیز دقیقا کدوم قسمت از صحبتهام از خودروسازهای داخلی دفاع کردم و یا گفتم بهشون علاقه ای دارم!؟ عجیب ترین چیز درباره یک ایرانی میتونه این باشه که از خودروسازهای ایرانی متنفر نباشه چه برسه به علاقه! هیجا هم نگفتم توربو برای ایران مناسبه! دقیقا موتور توربو به علت بنزین بی کیفیت ایران و نیاز به اکتان بالا گزینه مناسبی نیست که اگر بنزین با کیفیت وارد بشه خیلیم خوبه برای دوستاران شتاب با توجه به ارتفاع تهران ولی اصلا بحث بنده خوبی و بدیه توربو نبود! بحث این بود که میشه از موتور با حجم کم توسط توربو گشتاور بالا گرفت نه اینکه حتما باید حجم موتور بالا بره تا گشتاور بره بالا، همین! اطلاعات غلط نباید داده بشه! این ماشین هم قیمت جهانیش 38500 تا 42900 درهمه طبق سایت درایو عربیا که با درهم 910 تومنی میشه بین 35 تا 39 میلیون تومان بدون در نظر گرفتن هزینه های گمرکی و اسقاط و ... حالا شما حساب کنید باید چند فروخته بشه!
بنظر منم 75 نمیارزه ولی واقعا موندم قیمتهای 20 و 25 میلیون از کجا میاد!؟
دوستان قیمت رو چک کنن
http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Renault-Symbol/2015-2016-/1548#prices

برای کاهش قیمت ماشینهای وارداتی یا باید قیمت دلار بیاد پایین یا هزینه های گمرکی و اسقاط و ... بیاد پایین
1395/3/6
ببخشید ب ام و طریقه طبقه بندی مدل ماشینهاش عوض کرده؟ تا یادم میاد 528 یعنی اتاق سری 5 حجم موتور 2800
1394/5/24
خب اگه گرفتن گشتاوربالا از یک موتور فسقلی با توربوورشارژو غیره اینقدر راحته پس چرا بیشتر کمپانیهای معتبر هنوز موتورحجم بالا2و3و4لیتری تولید میکنن؟!
1394/5/24
همه کمپانیهای گردن کلفت دنیا ماشین توربو میزنن مثالشو بالا زدم، دلیلش تنوع تولیدات هم تنوع کاربری و سلایق مصرف کننده هاست. پیشرفته ترین محصولات پورشه - ب ام و - ... توربو و تویین توربوست - مصرف سوخت به مراتب کمتر قدرت و گشتاور بیشتر و عدم افت توان در اثر افزایش ارتفاع از سطح دریا مهمترین نکتشه چون ماشینهای تنفس طبیعی در اثر افزایش ارتفاع افت توان محسوس دارن ولی توربو نه در عوض 100 درصد پیچیدگی بیشتر داره استهلاک بالاتر داره بنزین با اکتان بالا میخواد ولی دلیل نمیشه بگیم فرض محاله یا دروغه و ...
1394/5/24
احمد جان چه گیری دادی به گشتاور؟ بابا قبوله که گشتاور کپچر 190 نیوتن بر متره. اما در اینکه استهلاک موتورهای توربو بالاست شکی نیست. فراری و لامبو چرا توربو نمیزن! بنابراین همیشه به یاد داشته باش که موتور تنفس طبیعی در کل بهتر از توربوشارژ است. از طرف دیگا آقا تعریف نکن ار رنو . رنو ارزش خرید با این قیمت را نداره. دوس داری شما بخر اما از مردم ایران میخوایم که به نخریدن خودروی صفر ادامه بدند.
1394/5/24
احسنت برادر، مردم انحصارزده وتحریم شده توسط خودروسازهای داخلی نیاز به اتومبیلهایی با حجم موتورنسبتا بالا وپرقدرت وکم هزینه واستهلاک می باشند وخودرو را برای مسابقه یا پیست نمیخواهند که نیازمند موتورهای دوپینگی توربوشارژداربا استهلاک وهزینه سرسام آوباشند واین دقیقا همان چیزیه که هیچ وقت خودروسازهای داخلی بهش توجه نمی کنند البته موتورهای توربو هم میتوانند جهت افزایش حق انتخاب مردم وتنوع درمحصولات عرضه بشن ولی هیچگاه نمیتونن جای موتورهای با تنفس طبیعی یا غیردوپینگی را بگیرند
1394/5/24
رامتین جان یه لطفی بکن بگو من کجای صحبتم گفتم با این قیمت ارزش خرید داره!؟ درباره گیر من به گشتاور هم دلیلش خیلی سادت! تو پستای بالاتر برخی گفتن گشتاور 190 کپچر دروغه و گشتاور بالا فقط و فقط با بالا بردن حجم موتور امکان پذیره بنده با چند نمونه مثال نشون دادم که همچین چیزی نیست و با توربو هم امکان گرفتن گشتاور بالا از موتور با حجم کم هست! قبول داری که نباید اطلاعات غلط داد؟! اصلا کاری به خوب یا بد بودن توربو هم ندارم اطلاعات غلط نباید داده بشه! جالبه من درباره گشتاور کپچر صحبت کردم شما میگی از رنو تعریف نکن! عجیبه!
1394/5/24
بیچاره مردم ساده دل ما که گول مشخصات رنو سیمبل وکپچرو میخورن وبرای اولی67وبرای دومی بیش از100میلیون سرکیسه میشن
1394/5/24
سلام درسته که موتور کپچر گشتاور بالایی نداره ورنو هم بد ترین ماشین ها رو که اصلا مال رنو فرانسه نیست وتوی رنو سامسونگ کره ساخته میشه به ایران میفرسته و خیلی جالب نیستن .اما به نظر من موتور کپچر عالیه .این موتور تونسته برای کپچر این مقام ها رو بیاره
داراي 5 ستاره ايمني از EuroNCAP

فروش 255.000 دستگاه در مدت 20 ماه در اروپا

سومین SUV سال 2014 در اروپا

اولین SUV سال 2015 در فرانسه

بھترين خودرو در نمايشگاه 2013 در سئول

فروش 1000 دستگاه در کشور كره در مدت 7 دقیقه

خودرو سال 2014 در كره

خودروی پر فروش برند رنو در سال 2014

و دلیلش هم موتور بهینه هست که مصرف بسیار بسیار کم وشتاب 10 ثانیه نسبتا برای این ماشین خوبه .نکته بعدی که این ماشن یه ماشن شهریه و اصلا نباید انتظار آفرود ازش داشت .
و از معایبش هم که وجود داره میشه به امکانات داخلی واقعا کمش اشاره کرد که 110 تومن نمیرزه

1394/5/24
تا بازار خودرو رقابتی نشه قیمت ها درست نمیشه....
خدا لعنت کنه شورای رقابت رو که فقط به نفع کارخونه ها قیمتو میبره بالا...
قبلا هم در رونمایی این خودرو {با اسم اصلی لوگان} گفتم که قیمت این خودرو در مصر و مکزیک 35ملیون تومن هستش ولی ما مجبوریم دوبرابر بخریم!!
اونم فقط یه فیس لیفت تندر 90 رو.............
1394/5/24
قبلا چند بار خدمت دوستان عرض کردم که سیمبول فیس لیفت تندر نیست نسل جدیده ابعاد وزن تعلیق امکانات ایمنی و هندلینگش با تندر متفاوته
1394/5/24
دوست عزیزم اقا عباس لازمه به شما یادآوری کنم که فیس لیفت انواع متفاوتی دارد و فیس لیفت فقط به معای تغیر چراغ و... نیست..
فیس لیفت به عنوان تغیر متوسط(mid-generational refresh)تغیر جزئی(minor model change)به روز رسانی جزئی(minor model update) استفاده میشه
واین تغیرات شامل خودرویی است که از قبل تولید شده باشه...
تغیراتی که در فیس لیفت میشه به کار ببریم شامل:استفاده از ورق فلزی جدید برای بدنه؛تغیرات طراحی داخلی وخارجی و همچنین تغیرات مکانیکی میشه
واین امر باعث میشه که خودروساز بدون طراحی مجدد کامل یک مدل جدید به بازار ارائه بکنه(جلوگیری از تولید یک مدل خودروی جدید)پس در فیس لیفت پلت فرم ماشین حفظ میشه.
در فیس لیفت تغیر جزئی جلو پنجره چراغ های جلو وعقب ،کنسول،داشبورد،تریم داخلی و... انتقال پیدا میکند (مثل انواع مدل های سمند و دنا)
در فیس لیفت تغیر متوسط موتور،سیستم تعلیق،ویا سیستم انتقال قدرت و.. تغیر میکند (مثل پژو پارس اس ال ایکس جی ال ایکس که موتور های آن TU5شدن و گیربکس تغیر کرده)
فیس لیفت بروزرسانی جزئی هم که بعضی از مدل های پراید پراید را میشه گفت...
در فیس لیفت حتی اسم خودرو هم میتونه عوض بشه به عنوان مثال در سال2008 فورد اسم مدل پانصد را به مدلTaurusتغیر داد...

اقا عباس من در رونمایی این خودرو هم جوابتون رو دادم ولی مثل اینکه ملاحضه نکردید..
1394/5/26
اساتید قیمت گذاری، مشکل اصلی اینه که تعرفه گمرکی بالاست و قیمت ارز 3 برابر شده، حالا تا ابد هم ماشین صفر نخرین تا اون 2 تا فاکتور درست نشه محاله قیمتها پائین بیاد. مثلا یه ماشین ارزون اروپایی (همین سیمبل یا لوگان به قول شما!) اگه 8000 یورو باشه، با تعرفه بالای 100% برسه ایران میشه 16000 یورو و اگه مثلا20% هم سود واردکننده (نسبت به بهای تمام شده) در نظر بگیریم میشه 19200 یورو که با یوروی 3700 تومنی در میاد 71 میلیون تومن، حالا شما بشین و حی بگو نمیخریم تا ارزون شه، نکنه انتظار دارین قیمت رو اروپا کاهش بده و مثلا بفروشه 5000 یورو؟!!!
1394/5/24
من که شخصا همین پرایدمو به این سیمبل بدترکیب وکپچر مضحک با اون موتور مضخرف1.2لیتریش ترجیح میدم وپول توجیب این انحصارگران ظالم نمیریزم
1394/5/24
دوستان من یک سمندef7دارم دوهفته پیش موقع روشن کردن روشن نشد و امداد خودرو اومد روشن کرد ولی بعد از خاموش کردن دوباره بزور روشن شد با چند تا استارت موقع روشن شدن پشت آمپرم هیچی نشون نمی داد و یک دفعه آمپر می رفت بالا و وقتی پام از گاز برمی داشتم خاموش میشد . فردای آن روز ماشین دوباره به زور روشن کردم و این بار دور موتور روی سه و دو گیر کرده بود و ماشین گاز می خورد. بردم تعمیر گاه گفت از استپر آن تعویض کرد ولی درست نشدجالبه که نه نمایندگی ها میتونن مشکلشو حل کنن نه تعمیرکاران شخصی بعد بعضی دوستان از این شرکتها دفاع کرده ومی فرمایند60الی 110میلیون برای ماشین های مضحکشون بپردازیم من موندم اینا که نمیتون موتور ساده سمند خودشونو عیب یابی یا تعمیرکنن چه جوری میخوان موتور پیچیده و پراستهلاک وپرهزینه یه خودرو مثل کپچرو پشتیبانی کنن!!!
1394/5/24
دوست عزیز مشکل برقی پیدا کرده بوده و یاECU؟؟..چون گاز هاش برقی هست هم گاز گیر کرده بوده.میپرسم
اگه درستش کردین نمایندگی درست کرد یا مغازه؟؟
1394/5/24
ماکه نگفتیم رنو ماشینه بدیه , فقط گفتیم این ماشین ۳۵ میلیون بیشتر نمیارزه و باید با ماشین های ۳۵ میلیونی مقایسه بشه . اینکه این مدل رنو رو که اصلا در اروپا وجود نداره و فقط به جهانه ۳ فروخته میشه میخوان ۷۰ میلیون تومان به مردم غالب کنن اون هم توی این شرایط اقتصادی که مردم ایران داران واقعن ظلمه , ما گفتیم نخرین که وارد کنندگان یک آدم بشوند :( .
اشکان از انگلیس .
1394/5/25
انتقاد باید منطقی باشه وقتی نسل قدیم این ماشین تو ایران 48 م فروش میره چطوری میگید این 35 بیشتر نمیارزه؟!!!!؟
1394/5/25
همه چیش ال 90 هست 50 بیشتر نمی ارزه
1394/5/25
قبلا چند بار خدمت دوستان عرض کردم که سیمبول فیس لیفت تندر نیست نسل جدیده ابعاد وزن تعلیق امکانات ایمنی و هندلینگش با تندر متفاوته
1394/5/25
شاید بعضی از دوستان از این ماشین یا کلا محصولات گروه رنو خوششون نیاد ولی این دلیل بر مغلطه نمیشه وقتی در رنو سیمبول کلیه قطعات بدنه داخلی و خارجی با تندر کاملا متفاوته چطور میشه اسمش رو فیس لیفت گذاشت؟!! با این استدلال چیزی بنام نسل جدید (اتاق جدید) یا به قول فرنگی ها new generation (all new) وجود نداره و همه ی خودروهای جدید فیس لیفت عمده(major facelift) هستن؟!!!
1394/5/25
چی بگم برادر من !!برای شما شرح دادم ولی بازم راه خودتونو میرید...

نسل جدید فیس لیفت از نوع نرمال هستش!!
شما فورد ماستنگ شورولت کامارو و... رو که پنجاه ساله ساخته میشن رو ملاحظه بفرما...
اصلا چرا راه دور بریم!!

به نظر شما پژو پارس هایTU5در مقایسه با پژو پارس هایL3 یا ELX فیس لیفت هستند یاخیر؟؟
پلت فرم پژو پارس چیه؟
انواع نسل سمند و دنا در مقایسه باهم فیس لیفت هستند یاخیر؟
پلت فرمشون چیه؟

پژو SLX405 چی؟


1394/5/26
من با نظر آقا عباس موافقم، چرا که اگه قرار باشه با پلتفرم مشترک اسمشو بزاریم فیس لیفت، پس حتما رنو داستر هم یه فیس لیفت از ال 90 محسوب میشه نه؟!!! یا نمونه های بسیاری که از یه پلتفرم یکسان بهره میبرند باید فیس لیفت همدیگه تلقی بشوند که غلط است. وقتی اتاق کاملا عوض شده و سیستم تعلیق و گیربکس و سایر تجهیزات، قطعا خودرو جدیدی محسوب میشود...
1395/3/14
میخاستم بدونم فرق مدل se pe چی هست?