موضوعات داغ

ایرتویا و احتمال عرضه تویوتا آیگو در کشور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پیش از شروع بکار نمایشگاه بین المللی ژنو امسال، کمپانی خودروسازی تویوتا نسخه فیس لیفت کوچک‌ترین عضو خانواده خود، یعنی تویوتا "آیگو" را معرفی کرده و به ارائه اطلاعات جدید آن پرداخته است، اما موضوع مهم‌تر می‌تواند اطلاعیه اخیر "ایرتویا" به عنوان نمایندگی رسمی عرضه و خدمات پس از فروش تویوتا باشد که اعلام کرده است این خودروی کوچک تویوتا، به احتمال زیاد در نسخه‌های جدید خود وارد بازار کشور خواهد شد، به همین منظور سعی داریم مروری کوتاه بر روی مشخصات فنی تویوتا آیگو در نسخه فیس لیفت و اطلاعیه ایرتویا داشته باشیم.

تویوتا آیگو فیس لیفت

تویوتا آیگو فیس لیفت


به طور کلی، نسخه فیس لیفت تویوتا آیگو همانند نسخه اصلی خواهد بود، اما جزییات طراحی آن دستخوش تغییرات ریز و درشت شده است تا در حد همان فیس لیفت تغییر کرده باشد. در این زمینه می‌توان به چراغ‌های جدید LED اشاره داشت که حالا یک طراحی بهتر به همراه داشته است و یا چراغ‌های عقب اتومبیل که حالا یک قاب برجسته داشته و اندکی از بدنه اتومبیل بیرون زده است. بر روی چرخ‌های اتومبیل از رینگ‌های جدید 15 اینچی استفاده شده و مشتریان می‌توانند 2 رنگ جدید "آبی" و "مگنتا" را برای اتومبیل خود سفارش دهند، بعلاوه اینکه عایق بندی جدید اتومبیل باعث شده تا سروصدای کمتری از خارج کابین شنیده شود.

تویوتا آیگو فیس لیفت

تویوتا آیگو فیس لیفت


در زیر کاپوت اتومبیل، مهندسان تویوتا از یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری استفاده کرده‌اند که استانداردهای یورو 6.2 را پاس کرده و می‌توان خروجی قدرت 72 اسب بخاری در دور موتور 6000 و همچنین گشتاور خروجی 93 نیوتن متر در دور موتور 4400 داشته باشد که در عمل، یک شتاب صفر تا صد 13.8 ثانیه و سقف سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را به همراه داشته است.
طبق ادعای کمپانی خودروسازی تویوتا، کابین اتومبیل در نسخه فیس لیفت اصطکاک کمتری داشته و همچنین تعادل بهتری نسبت به مدل‌های قبلی خود دارد، این درحالیست که سیستم تزریق سوخت دوگانه و همچنین گردش گاز احتراق سرد شده، می‌تواند به تولید بهتر نیرو کمک کند.

تویوتا آیگو فیس لیفت

تویوتا آیگو فیس لیفت


در اطلاعیه ایرتویا آمده است که خودروی جدید تویوتا آیگو به احتمال زیاد با همین پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری وارد کشور خواهد شد که نسبت به مدل‌های قبلی خود، حدود 2 اسب بخار نیروی بیشتری تولید می‌کند. هنوز جزییات قیمت و ورود این محصول به کشور مشخص نشده است، اما شرکت ایرتویا از قیمت زیر 40 هزار دلار برای این اتومبیل کوچک و ارزان قیمت در بازارهای خارجی سخن گفته است که در بازار کشور، بدون شک چندان ارزان نخواهد بود!.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/6
این مدل بسته به امکانات ( گیربکس دستی و سه در یا پنج در بود ن و ..) قیمتی حدود 9000 یورو دارد یعنی حدود 50 میلیون تومان یعنی پس از ورود قیمت بالای 100 پیدا می کند
1396/12/6
بیخوده و ارزش خرید نداره. همین فسقلی را 160 تومن حداقل میدن!
1396/12/6
دلت خوشه؟ 160؟مگه ch-r رو نکردن 200 بعد الان 280 میدن؟ این و هم 200 کمتر نمیدن... شرکت انقد سود نمیکنه اینا میکنن
1396/12/7
چه جوی میدین ،خودتون باعث میشین قیمتارو بالا ببرن این ماشین هم رده میراژ ارزون ترین محصول تویوتاس پر پرش ۱۲۰ قیمتشه
1396/12/6
ماشین فوق العاده عالی و به صرفه اییه و حدود قیمتیش ۵۰ میلیون به پول ماس در خارج امیدوارم ایرتویا با حدود قیمت ۱۱۰ اینا بده
1397/11/26
این ماشین برای استفاده داخل شهری هست.داخلش خیلی ابتدایی و ارزان هست.در کل بسته به اینکه ایران چند بفروشن ماشین خوبیه خیلی کم مصرف و کم هزینه ولی خب ضعیف هست دیگه ماشینهای پژو ۱۰۱ و سیتروئن سی ۱ هم دقیقا همین ماشین هستند و بروی پلتفورم آیگو ساخته شدن و موتور هر سه رو تویوتا طراحی کرده و هر سه در اروپا در کارخانه ای در فرانسه تولید میشن.