موضوعات داغ

دهگانه برترین طرح های پیتر شریِر، طراح ارشد کیا

عکس مطلب اول
از حق نگذریم، حدودا یک دهه است که نسل جدید محصولات کیا در مبحث طراحی رشد قابل توجهی داشته‌‌اند و این رشد قابل توجه را شرکت سازنده مدیون "پیتر شریِر"، مدیر ارشد طراحی محصولات خود است که حدودا 10 سالی می‌شود کار خود را در کمپانی خودروسازی کیا دنبال می‌کند، حال به مناسبت سالگرد 10 سالگی فعالیت این طراح بزرگ در شرکت خودروسازی کیا، قصد داریم در این مقاله 10تا از برترین طراحی‌های پیتر شریِر که باعث تحولی عظیم در موقعیت جهانی کیا شده است را معرفی کنیم. در ادامه 10 طرح برتر پیتر شریِر در این 10 سال اخیر را شاهد خواهید بود.
1- کیا K900
کیا K900 که نسخه لوکس تری از کیا کادنزا محسوب می‌شود، یکی از برترین پروژه‌های این طراح در سال 2013 میلادی است که باعث تحولی گسترده در برند کیا شده است. این محصول بر روی خود پییشرانه‌ای 5 لیتری هشت سیلندر دارد و می‌تواند قدرتی 420 اسب بخاری تولید کند.

کیا K900


2- کیا نایمو کانسپت
کمی عجیب، کمی آینده نگر!. کیا نایمو را می‌توان اولین طرح کانسپت "پیتر شریِر" دانست که در سال 2011 میلادی رونمایی شد و از این سال به بعد بود که طراحی‌های منحصر به فرد همراه با تکنولوژی در محصولات کیا رشد پیدا کردند.

کیا نایمو کانسپت


3- کیا سدونا
در سال 2014 میلادی شرکت خودروسازی کیا با یک هدف بلند پروازانه، مینی ون سدونا را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد که از لحاظ ظاهری یک طراحی عضلانی و کیفیت بالا داشت. از این مینی ون چندان انتظار بالایی نمی‌رفت، اما به خاطر طراحی خیره کننده توانست فروش نسبتا خوبی در بازار داشته باشد.

کیا سدونا


4- کیا سول
از لحاظ ویژگی‌های ظاهری چندان زیبایی خاصی در چهره این شاسی بلند کوچک دیده نمی‌شود، اما این خودرو در سال 2008 میلادی توانست تبدیل به یکی از خودروهای خوب بازار و موفق به فروش بیش از 95 هزار نمونه خودرو تا سال 2016 میلادی شود.

کیا سول


5- کیا سول "ترک استر" و "تریل استر"
شاید طراحی کیا سول قبلی چنگی به دل نزند، ولی این دو کانسپت کره‌ای که یکی از آنان در سال 2015 میلادی و دیگری در سال 2012 میلادی رونمایی شده‌اند، یک طراحی بسیار بهتر و دلنشین‌تر از پدران خود دارند و به یک پیشرانه 250 اسب بخاری و سیستم چهارچرخ محرک هم مجهز شده‌اند.

کیا سول "ترک استر" و "تریل استر"


6- کیا GT کانسپت
جنجالی‌ترین ماشین این خودروساز کره‌ای که تا همین چند ماه پیش صحبت از تولید و عرضه آن به بازار بود، یکی از برترین طرح‌های پیتر شریِر محسوب می‌شود که در اصل یک سدان کانسپت اسپرت با پیشرانه‌ای شش سیلندر 3.3 لیتری توربوشارژر است.

کیا GT کانسپت


7- کیا پروو (Provo) کانسپت
راستش را بخواهید از سال 2013 تاکنون که کیا پروو کانسپت معرفی شده، برای اولین بار است که با این محصول کیا آشنا می‌شویم و در همال لحظه اول برایمان بسیار جالب و هیجان انگیز بود که شرکت خودروسازی کیا در تاریخچه محصولاتش، ماشینی کانسپت با طراحی اینچنینی دارد. گفتنی است که بر روی کاغذ برای این خودرو سیستم محرکی هیبریدی در نظر گرفته شده که پیشرانه درون سوز آن از نوع 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است.

کیا پروو


8- کیا پرو_سید GT
از زمانی که پیتر شریِر با کیا همکاری داشته، این محصول در بازار اروپا فعالیت داشته است. اما خوش تیپ‌ترین کیا سید را می‌توان مربوط به "پرو_سید" دانست که در سال 2013 میلادی با یک طراحی جذاب‌تر و عملکردی بسیار بهبود یافته معرفی شده بود.

کیا پروسید جی تی


9- کیا اپتیما
برندهای محدودی از کیا هستند که شهرت و محبوبیت بسیار بالایی دارند و در این میان سدان اپتیما، یکی از خودروهای مطرح کیا در سطح جهانی است که آخرین مدل از آن با چهره‌ای کاملا جدید و دگرگون شده در سال 2015 میلادی معرفی شده است. نسل اول کیا اپتیما در سال 2000 میلادی رونمایی شد، اما از سال 2010 به بعد تمامی طراحی‌های کیا اپتیما مربوط به پیتر شریِر می‌شود.

کیا اپتیما


10- کیا GT4 استینگر کانسپت
و اما کیا GT4 استینگر. این خودرو در سال 2014 میلادی و در جریان نمایشگاه بین المللی دیترویت رونمایی شد که کانسپتی کاملا غیرمنتظره با یک طراحی خیره کننده بود که در پشت آن دانش طراحی پیتر شریِر (Peter Schreyer) نهفته شده بود.

کیا جی تی 4


نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/22
کی گفته k900 همون کادنزاست؟ سدان لوکس سایز بزرگ کیاس با کادنزا فرق داره
1395/7/23
دوستمون اقای ع راست میگن این سدان از کادنزا بزرگتره و به موتور قوی تر و امکانات بهتری مجهز شده اتفاقا خیلی از جنسیس هم زیبا تره تو منطقه ازاد در رشت یک عدد سفید موجوده
1395/7/24
k900 يا كيا كواريس كه s500 كيا شناخته ميشه
1395/7/22
جای سورنتو جدید خالیه واقعا
1395/7/22
کیا K900 یا همون کیا کیوریس نسل جدید اپیروس به حساب میاد و لوکس ترین خودروی کیاست ، کادنزا یک پله پایین تر هستش، در سایت رسمی کیا میتونید تحقیق کنید
1395/7/22
تمام فروش کیا هیوندای به لطف طراح اروپایی شون است وگرنه به لحاظ فنی هیچ پخی نیستن
1395/7/23
برای ما با نام quoris شناخته میشه ته کادنزا