موضوعات داغ

گیربکس DHT؛ جهش بزرگ صنعت خودرو برای رانندگی بهینه

عکس مطلب اول

خودروهای پلاگین هیبریدی متعلق به برند فونیکس نیو انرژی (NEV) به گیربکس اختصاصی DHT «گیربکس‌های هیبریدی اختصاصی» مجهز هستند. گیربکس نیمه‌خودکار DHT با ادغام حداقل دو منبع انرژی، عصر جدیدی را در رانندگی رقم زده است.

رشد سالانه بیش از 50 درصدی خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید نشان از ارجحیت بالای این خودروها برای مصرف کنندگان دارد. گیربکسDHT در تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید و تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید به این خودروها اجازه می‌دهد در اوج راندمان کار کنند. این گیربکس به شکلی طراحی ‌شده که بتواند به صورت هوشمند تمام سناریوهای در نظر گرفته شده حین رانندگی، مثل استفاده مجزا یا همزمان از موتورهای برقی و بنزینی را به اجرا درآورد.

با ورود خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید مانند تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید به بازار کشور، مزایای متعدد فناوری DHT و اجرای وظایف به صورت هوشمند تا حدودی برای عموم آشکار شد. با این حال تنها با مقایسه این گیربکس با سایر گیربکس های به کاررفته در خودروهای احتراق داخلی می توان به تکنولوژی پیشرفته آن پی برد.

گیربکس DHT در تیگو۸ پرو پلاگین هیبرید امکان ترکیب قدرت موتور 1.5 لیتر توربو شارژ و دو موتور برقی این خودرو را فراهم می آورد. این گیربکس با سه نسبت دنده، از مشکلات تقسیم نیرو جلوگیری کرده و قادر به تنظیم توان موتورها به طور مستقل است. بدین ترتیب خودرو می تواند بسته به شرایط مختلف رانندگی، بهترین حالت ممکن را انتخاب کند.

پارامترهای فنی

- مشخصات موتور بنزینی: ۱۵۰ اسب بخار/ ۳۶۰ نیوتن متر

- مشخصات موتور برقی یک: 55 کیلووات/ 160 نیوتن متر

- مشخصات موتور برقی دو: 70 کیلو وات/ 155 نیوتن متر

- حداکثر قدرت و گشتاور ورودی: ۳۲۶ اسب بخار و 510 نیوتن متر

- حداکثر سرعت قابل پشتیبانی: 200 کیلومتر در ساعت

یازده ترکیب مختلف در گریبکس DHT

راه‌اندازی خودرو، رانندگی با سرعت کم، رانندگی با سرعت متوسط، رانندگی در جاده‌های مرتفع، سبقت، چراغ راهنمایی، ازدحام، رانندگی در بزرگراه، رانندگی در مسافت‌های طولانی، رانندگی در جاده‌های کوهستانی و رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف به وسیله گیربکس DHT در بهینه‌ترین حالت ممکن انرژی کمتری را مصرف کرده و توان بیشتری را در حالت‌های مختلف ارائه می‌دهد.

مزایای گیربکس DHT

تجربه رانندگی بهینه: امکان تنظیم بین 11 حالت رانندگی، از حالت‌های الکتریکی تا حالت‌های مختلف منجر به هماهنگی خودرو با وضعیت موجود می‌شود.

کاهش مصرف سوخت: توانایی ترکیب موتور بنزینی با موتور الکتریکی و انتخاب بهینه‌ترین حالت‌های رانندگی، به کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

کاهش انتشار گازهای مضر: کاهش مصرف سوخت و انتخاب حالت‌های الکتریکی، موجب کاهش انتشار گازهای آلاینده و مضر شده و به روند پایداری زیست‌محیطی کمک می‌کند.

رانندگی متمایز: عملکرد سریع با تنوع حالت‌های رانندگی متناسب با شرایط جاده و ترافیک، کیفیت رانندگی را بهبود بخشیده و سواری را خوشایندتر و جذاب‌تر می‌کند.

سبقت گرفتن آسان: شتاب بالا در نتیجه توانایی تقسیم توان بین موتور بنزینی و موتورهای الکتریکی، امکان سبقت‌گیری راحت و ایمن را فراهم می‌آورد.

توضیحات عکس

کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات: گیربکس DHT مکانیزم الکترومغناطیسی ساده‌ای داشته و به سبب عدم نیاز به قطعات اضافی همچون کلاچ، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات خودرو را کاهش می‌دهد.

کارکرد نیمه‌خودکار: انتخاب حالت‌های مختلف به صورت هوشمند، بهترین حالت رانندگی را بدون نیاز به تنظیمات دستی پیچیده اعمال می‌کند.

گیربکس DHT با ارائه ترکیب مختلف رانندگی، اثربخشی و بهره‌وری خودروهای انرژی جدید را سطح بالاتری ارتقا داده است. این تکنولوژی نه تنها تجربه رانندگی بهتری را ارائه می‌دهد، بلکه به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت نیز کمک می‌کند.

با تحولات اخیر در گیربکسDHT و قابلیت بهینه‌سازی عملکرد موتورها، راننده می تواند تجربه مطلوب تری را در شرایط مختلف، از رانندگی در ترافیک شهر گرفته تا عبور از جاده‌های مرتفع و حتی مسیرهای کوهستانی به دست آورد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد