موضوعات داغ

پژو پارس فیس لیفت شد، رندر دیجیتالی خودروبانک برای سدان محبوب بازنشسته + عکس

عکس مطلب اول

با نگاهی به خودروهای محبوب در سراسر دنیا، متوجه می‌شویم که پس از مدتی حضور این محصولات در بازار بر اساس سیاست‌های شرکت تولیدکننده از خط تولید خارج شده و یک نسخه جدید به عنوان جایگزین آن معرفی می‌شود اما در ایران این موضوع به شکلی در دیگر کشورهای جهان مرسوم است، پیش نمی‌رود.

در کشورمان عمدتا خودروهای محبوب به عنوان گاو شیرده تا لحظه مرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نهایت به ضرب و زور اداره استاندارد یا به دلیل عدم سوددهی از خط تولید خارج می‌شوند، وگرنه امنیت و کیفیت در این موضوع حرف آخر را می‌زند و رسما برای خودرسازان ایران اهمیت چندانی ندارد.

پژو پارس یکی از آن خودروهایی است که با معرفی در ایران، آغاز کننده یک مسیر طولانی و پرفراز و نشیب در بازار کشورمان بود و به یکی از محبوبترین‌های تاریخ خودروسازی ایران بدل شد. این خودرو به عنوان فیس لیفت پژو 405 افسانه‌ای پا به بازار گذاشت و الحق و الانصاف بسیار خوب و حتی بهتر از پدر خود یعنی 405 عمل کرد. این خودرو به عنوان یکی از اولین خودروهای لوکس تولیدی ایران خودرو شناخته می‌شود و با چهره‌ای کاملا متوازن و به روز شده در همان ابتدای عرضه توانست سیل زیادی از خریداران را به سمت خود جذب کند.

اما درچند سال اخیر و با آشفتگی شدید در بازار خودرو که ناشی از ناتوانی دولت و مدیران ناکارآمد دولتی و همچنین اثرات تحریم، این خودرو به یکی از بی کیفیت‌ترین و البته زیان‌ده ترین خودروهای آبی پوشان جاده مخصوص بدل شد و در نهایت با دست سهامداران ایران خودرو، حکم مرگ این خودرو نوستالژیک و محبوب به بهانه زیان ده بودن امضا شد. البته این موضوع برای افکار عمومی جور دیگری بیان گردید و عدم توانایی این خودرو در پاس کردن استانداردهای 85 گانه را بهانه این موضوع جلوه دادند و همین موضوع به جایگزینی خودرو پژو پارس با محصولات گرانتر و در نهایت جلوگیری از زیان بیشتر انجامید.

فیس لیفت پژو پارس

طراحی فیس لیفت پژو پارس

در نمای جلو چهره قدیمی و سالخورده پژو پارس، حال به ترند طراحی و زبان جدید محصولات پژو گرایش پیدا کرده است و شکل جدید سپر، جلوپنجره بزرگتر و خاص خود و همچنین چراغ‌هایی که یادآور پژو 408 هستند، حالا طراحی به روزتر و کاملا تهاجمی به خود گرفته است. دو دیلایت نیش مانند نیز در دو طرف سپر خبر از آماده برای حمله را می‌دهد!

درب موتور فیس لیفت پژو پارس از حالت صاف و ساده درآمده و کشیده تر و حجیم‌تر شده است و حس قدرتمندتری را به بیننده منتقل می‌کند و از وجود یک پیشرانه بهتر و توانمند زیر کاپوت خودرو خبر می‌دهد.

در نمای جانبی اما تا حد زیادی همان پژو پارس سابق را حس می‌کنیم البته با جزئیات متفاوتی در قالب درب‌ها و بدنه که تا حدودی تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کنند. رینگ خودرو نیز برای ایجاد حس جسورانه‌تر در نمای جانبی تعویض شده است.

در نمای عقب پژو پارس فیس لیفت دوباره شاهد تغییرات عدیده هستیم و حالا چراغ‌های پهن و نوستالژیک سابق جای خود را به چراغֱ‌های جدید و بر پایه ترند طراحی خودروهای جدید پژو داده اند و حالت جلوه سه تکه‌ای همچنان یادآورد خودرو پژو 408 هستند. سپر خودرو نیز با یک سپرجدید عوض شده است و دو خروجی کروم اگزوز در دو سمت حس یک پیشرانه توانمند و یک سدان نسبتا اسپورت را تداعی می‌کنند.

نتیجه گیری

اگر هرجای دیگر از جهان بودیم پژوپارس حداقل چند نسل جدید و فیس لیفت‌های متعددی را تجربه می‌کرد اما خب در فضای مسموم و مریض خودروسازی ایران، توان این اتفاق وجود نداشته و ایران خودرو نیز با کوهی از زیان‌دهی، توان و امکان چنین فعالیتی را ندارد. اما ما در خودروبانک بر آن بودیم تا با یک فیس لیفت از این سدان محبوب و خاطره انگیز خداحافظی کنیم و باید تاکید کنیم که این فیس لیفت فقط یک رندر دیجیتالی است.

حال شما نظراتتان را در مورد این فیس لیفت با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/5/4
واقعا زیبا تمرین پارسی هستش که دیدم
1403/5/4
خوب نشده قبول کنید
1403/5/6
این چه سمی بود آخه؟