موضوعات داغ

پیکاپ های آمیکو به روسیه می رود؟ هوانگهای N7 و N2 در نمایندگی های روسی + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

فروش خودروهای هوانگهای که در ایران توسط شرکت آمیکو عرضه می‌شوند، بزودی در روسیه آغاز خواهد شد. این خودروها در کشورهای جهان سوم و همچنین در ایران مشهور هستند. آمیکو آسنا و پیکاپ آمیکو هوانگهای N7 از محصولات این برند چینی در ایران است که هنوز به مرحله عرضه نرسیده است.

هلدینگ نمایندگی داخلی «اوبوخوف» قصد دارد فروش خودروهای چینی هوانگهای را در روسیه آغاز کند، به گزارش Drom.ru. در این میان، هیچ صحبتی از تولید در کارخانه های روسی نیست؛ قرار است این خودروها مستقیماً از چین وارد شوند.

اولین مدلی که باید به بازار روسیه برسد، پیکاپ هوانگهای N7 است که در سال 2019 در چین معرفی شد. از نظر ظاهری، این خودرو تقریباً یک «کلون» دقیق شوروله سیلوارادوی آمریکایی است. حتی از نظر ابعاد نیز، این کپی چینی تقریباً پروتوتایپ خود را تکرار می کند. در روسیه، این مدل با انواع فوق العاده های کانگ نیز ارائه خواهد شد، اما در حال حاضر اینها فقط در قالب پروژه های طراحی وجود دارند.

با وجود اندازه بزرگ آن، N7 در روسیه با یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو 4K22D4T میتسوبیشی تولید شده توسط Shenyang Aerospace Mitsubishi Motors Engine Manufacturing مجهز خواهد شد. قدرت این پیشرانه تنها 205 اسب بخار (در چین 218 اسب بخار ذکر شده) و گشتاور 320 نیوتن متر است.

هوانگهای N7

نکته جالب این است که در چین، علاوه بر موتور بنزینی توربو، دو موتور توربودیزل با نام های JE4D25Q5A و JE4D25Q6A نیز در دسترس هستند. این موتورهای ایسوزو هستند که در چین تولید می شوند. تقریباً همین واحد قدرتی بر روی پیکاپ روسی آمبرتراک ورک (برند جدید JMC Vigus) نیز به کار رفته است. هر دو آنها حجم 2.5 لیتری دارند و قدرتشان 129 و 150 اسب بخار است. گشتاور بسته به نسخه از 320 تا 360 نیوتن متر متغیر است. گزینه های گیربکس شامل یک دنده ای 6 سرعته و یک اتوماتیک 6 سرعته است.

در چین، هوانگهای N7 از 106,800 تا 151,800 یوان (تقریباً 1.3 تا 1.8 میلیون روبل با نرخ ارز فعلی) قیمت دارد. البته در روسیه یک پیکاپ بسیار گران تر خواهد بود، با در نظر گرفتن تمام هزینه های مرتبط برای گواهینامه و پرداخت عوارض بازیافت. پس از انجام همه این موارد، برچسب قیمت می تواند به حدود 4 میلیون روبل جهش کند.

پیکاپ هوانگهای N2 یا آمیکو آسنا

هلدینگ «اوبوخوف» قصد دارد پیکاپ کوچکتر هوانگهای N2 یا همان آمیکو آسنا را نیز به بازار روسیه عرضه کند. این مدل از نظر ظاهری شبیه فورد F-150 است، از لحاظ اندازه به مراتب کوچکتر از N7 اما دقیقاً همان واحدهای قدرتی را دارد. مزیت اصلی N2 باید قیمت آن باشد. در بازار چین، هزینه آن از 72,800 تا 139,800 یوان (تقریباً 902 هزار تا 1.7 میلیون روبل) متغیر است.

چه مدل های دیگری هوانگهای دارد؟ در حال حاضر، خط تولید این برند شامل پیکاپ های N1، N1S، N2، N2S، N3 و N7 است. همه آنها با موتورهای مشابه میتسوبیشی یا ایسوزو مجهز شده اند و همچنین از نظر ظاهری شباهت زیادی به همتایان آمریکایی خود دارند.

علاوه بر این، در خط تولید این برند یک ون مینی به نام Raytour نیز وجود دارد که تا حدودی از نسل اول فولکس واگن کرفتر الگو گرفته است.

هوانگهای N7

برند هوانگهای در جهان و روسیه

نکته قابل توجه این است که مدل های هوانگهای در کشورهای جهان سوم بسیار مشهور هستند. بدین ترتیب که در ایران، N2 تحت نام آمیکو آسنا تولید و فروخته می شود. در کره شمالی، این مدل با نام Pyeonghwa Ssangma-0109 شناخته می شود. علاوه بر این، پیکاپ قدیمی تر هوانگهای Dachaishen نیز تحت برند Samdaesong در کره شمالی تولید می شود. این برند در قاره آفریقا نیز نمایندگی گسترده ای دارد. دقیق تر بگوییم در نیجریه، سه پیکاپ این برند تحت نام محلی Nord تولید می شوند.

نکته جالب این است که این اولین بار نیست هوانگهای وارد بازار روسیه می شود. در سال 2007، شرکت چرکس درویز پیکاپ Derways-233300 Plutus را که یک برند جدید از هوانگهای Plutus چینی بود، به بازار عرضه کرد. اما به زودی تولید آن متوقف شد و ترجیح داده شد که به تولید لیفان های ارزان قیمت تر بپردازند.

در دهه بعد، هوانگهای تلاش دیگری برای ورود به بازار روسیه انجام داد. اما فروش، آنطور که گفته می شود، صورت نگرفت. به زودی متوجه خواهیم شد که سومین تلاش به چه نتیجه ای می انجامد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد