موضوعات داغ

جتا VS5، نخستین وارداتی تیون شده ABT در نمایندگی 2110 تقی زاد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

جتا یکی از جدیدترین برندهای وارداتی بازار ایران است که به دلیل همکاری مشترک با گروه فولکس واگن، وجوه اشتراک زیادی با محصولات این خودروساز آلمانی دارد. یکی از محصولات این برند که به تازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده و پا به خیابان‌های کشور گذاشته است، جتا VS5 است. نمایندگی 2110 ماموت خودرو تقی زاد نخستین نمونه تیونینگ شده VS5 توسط کمپانی مطرح ABT را در شوروم اختصاصی خود به نمایش عموم در آورده است.

این در حالی است که پیش از این محصولات تیون شده ABT تنها با برند فولکس واگن وارد بازار ایران شده بود. اما اکنون به واسطه همکاری مشترک فولکس واگن و شریک تجاری چینی خود یعنی جتا، شاهد ورود این محصول به بازار کشور هستیم. از این رو علاقه‌مندان می‌توانند جهت آشنایی و مشاهده خودرو جتا VS5 با تیونینگ ABT، به نمایندگی 2110 ماموت خودرو تقی زاد مراجعه نمایند.

نمای عقبجتا VS5

نگاهی به ویژگی‌های جتا VS5

برند جتا فعالیت خود را در سال 2019 و براساس جوینت ونچر فاو و فولکس واگن آغاز کرد. هدف نخست این برند تولید نسخه چینی فولکس واگن جتا در تیراژ بالاتر و با برند متفاوت بود، چرا که جتا در طی چند دهه حضور در چین به یک برند تبدیل شده بود. با این شرکای آلمانی و چینی تصمیم گرفتند تا کسب و کار خود را اندکی گسترش دهند. حاصل این تصمیم، تولد دو کراس‌اوور به نام جتا VS5 و جتا VS7 بود.

جتا VS5 بر اساس پلتفرم MQB فولکس واگن شکل گرفته‌ که همین موضوع باعث شده وجوه اشتراک زیادی این محصول با محصولات فولکس واگن رقم بخورد. زیر کاپوت جتا VS5، پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژر فولکس واگن قرار دارد. این پیشرانه از سری موتورهای EA211 این شرکت است که از سال 2011 تاکنون در محصولات مختلف فولکس واگن و زیرشاخه‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیشرانه توربوشارژ ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر وظیفه تامین قوای محرکه جتا VS5 را بر عهده دارد. یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ دنده نیز نیروی خروجی از موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. جتا VS5 وزنی معادل ۱۳۵۵ کیلوگرم دارد و به طور ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. البته مصرف سوخت این کراس اوور جمع‌وجور در شهر به ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز می‌رسد.

فضای داخلی جتا VS5

تفاوت نسخه ABT و استاندارد در چیست؟

همان طور که گفته شد جتا VS5 موردنظر نسخه تیون شده توسط شرکت ABT است که به صورت تخصصی اقدام به تیوننیگ و اعمال تغییرات بر روی محصولات گروه فولکس واگن می کند. در این خودرو نیز شاهد تغییراتی در نمای ظاهری و داخل کابین هستیم. به عنوان مثال داحل کابین جتا VS5 ABT از تریم چرم و جیر برخوردار است که علاوه بر زیبایی، ظاهری لوکس تر را به کابین بخشیده است. همچنین نشان ABT حک شده روی داشبورد و پشت‌سری صندلی‌ها از دیگر ویژگی‌هایی است که از همان لحظه ورود به کابین توجه را به خود جلب می کند.

اما در نمای ظاهری این تغییرات مشهود تر بوده و چهره اسپرت‌تری به جتا VS5 داده است. از جمله تغییرات اعمال شده توسط ABT می توان به بازطراحی سپرهای جلو و عقب، نصب فلاپ قوس گلگیرها و تغییر رنگ رینگ‌ها اشاره کرد. همان طور که در تصاویر مشخص است، خودروی مورد نظر به رنگ Nardo Gray بوده که یکی از جذاب‌ترین رنگ‌های این خودرو است. به همین خاطر رینگ‌های خودرو نیز با همین رنگ اما به صورت مات، چهره خودرو را کاملا متحول کرده است.

جتا VS5 ، نخستین وارداتی تیون شده ABT

راه های ارتباطی با نمایندگی 2110 ماموت خودرو تقی زاد

نمایندگی 2110 ماموت خودرو تقی زاد اکنون با به نمایش درآوردن نخستین و تنها جتا VS5 ABT، میزبان آن دسته از علاقه‌مندانی است که قصد دارند این محصول جدید را مشاهده کنند. به همین منظور از علاقه‌مندان دعوت می‌شود جهت مشاهده و آشنایی با محصولات ماموت خودرو، به نمایندگی کد 2110 ماموت خودرو تقی‌زاد به نشانی در تهران، خیابان شریعتی سه راه ضرابخانه، ضلع جنوبی بزرگراه شهید همت، هفتم مراجعه نمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط فروش، با شماره تلفن 02122840650، 09126060789، 09126060471، 09126060464 و 09126060901تماس حاصل فرمایند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد