موضوعات داغ

بایک BJ40 با موتور دیزلی در روسیه عرضه می‌شود

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

بایک BJ40 یکی از خودروهای آفرودی مطرح صنعت خودروسازی چین به شمار می‌آید که چندین بار خبر عرضه آن به بازار ایران نیز منتشر شد. در حالی که هنوز عرضه بایک BJ40 به دلایل مختلف در بازار کشورمان رخ نداده است، مشتریان روس به زودی می‌توانند نسخه دیزلی این خودرو را خریداری کنند.

بایک BJ40 دیزلی به تازگی تاییدیه‌های خود را دریافت کرده است و عرضه آن در روسیه به زودی آغاز خواهد شد. قیمت بایک BJ40 دیزلی با تیپ اگزکیوتیو معادل 4.4 میلیون روبل (2,912,800,000 تومان) است. بایک BJ40 دیزلی کندتر از نسخه بنزینی خواهد بود اما به دلیل مصرف سوخت اقتصادی، مقرون‌به‌صرفه‌تر از همتای بنزینی خود ظاهر خواهد شد. بایک با عرضه نسخه دیزلی BJ40‌ به بازار روسیه، تصمیم دارد فروش خود را در این کشور افزایش دهد. در سه ماهه اول سال 2024 میلادی، تنها 100 دستگاه بایک BJ40 در این کشور به فروش رسیده‌اند.

نسخه دیزلی بایک BJ40 به موتور دولیتری توربوشارژر سری Aucan فوتون مجهز خواهد بود. حداکثر راندمان این پیشرانه 162 اسب‌بخار قدرت و 378 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. ویژگی کلیدی این خودرو، مصرف سوخت ترکیبی اندک آن است. این خودرو در سیکل ترکیبی به ازای 100 کیلومتر پیمایش، 8.4 لیتر بنزین می‌سوزاند. این رقم در مقایسه با مصرف سوخت ترکیبی 10.4 لیتری نسخه بنزینی، بسیار خوب خواهد بود.

بایک BJ40

نسخه دیزلی بایک BJ40 به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به دست مشتریان می‌رسد. این شاسی‌بلند به سیستم چهارچرخ محرک پاره وقت مجهز است و عملکردی مشابه تانک 300 دارد. قابلیت قفل دیفرانسیل نیز برای چرخ‌های عقب و جلو این خودرو در نظر گرفته شده است. با این شتاب صفر تا صد 14.5 ثانیه‌ای بایک BJ40 دیزلی، نشان می‌دهد که با خودرویی کند مواجه هستیم. در مقایسه باید گفت که نسخه بنزینی شتاب صفر تا صد 10.9 ثانیه‌ای دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد