موضوعات داغ

هاچبک کراس سایپا آریا، خودرویی جدید اما فراموش شده + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودرو هاچبک کراس آریا، اولین کراس اوور شرکت سایپا، با فاصله زمانی نسبتاً کوتاهی پس از تارا در سال 1399 رونمایی شد. اما آنچه پس از گذشت زمان رخ داد، نشان دهنده تفاوت های چشمگیر در روند توسعه و تولید این خودرو بود.

آریا در آبان 1399 توسط سایپا رونمایی شد و مشخصات فنی آن در آن زمان اعلام گردید. اما پس از آن، مدیران و مسئولان سایپا در مصاحبه های مختلف، اظهارنظرهای متناقضی درباره پیشرانه ها و امکانات آریا داشتند که با اطلاعات اولیه مغایرت داشت و همچنان نیز این موضوع در هاله‌ای از ابهام است.

علیرغم گذشت حدود 3.5 سال از رونمایی آریا، این خودرو هنوز وارد مرحله تولید انبوه نشده است و همچنان مشکل اصلی در مورد عدم عرضه این خودرو مشخص نیست. هرچند طراحی ظاهری آریا نهایی شده، اما تریم داخلی و داشبورد آن هنوز به سرانجام نرسیده و مشخص نیست. در واقع، به جز طراحی بیرونی، هیچ یک از دیگر بخش های این خودرو نهایی نشده است.

عدم برنامه ریزی صحیح مدیرعامل های سایپا و اختلافات موجود در زمینه انتخاب موتور برای آریا، سبب شده تا پروژه تولید این خودرو تاکنون شکست خورده تلقی شود. عدم حضور آریا در نمایشگاه های اخیر خودرو نیز نشان دهنده کم توجهی سایپا به این پروژه است. با گذشت زمان طولانی و عدم عرضه این خودرو، طراحی ظاهری آریا نیز ممکن است از رده خارج شود و این تهدیدی برای تمام زحماتی است که در خصوص این خودرو کشیده شده و آریا ممکن است نیامده به خاطرات بپیوندد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد