موضوعات داغ

نمایشگاه خودروی ژنو برای همیشه تعطیل شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایشگاه خودروی ژنو پس از 119 سال سابقه برای همیشه تعطیل شد و برگزارکنندگان این رویداد قصد دارند در آینده آن را در قطر برگزار کنند.

برگزارکنندگان این رویداد روز جمعه در پستی در فیسبوک اعلام کردند که به دلیل "چالش‌های صنعتی و رقابت پیش رو"، این نمایشگاه را در سوئیس متوقف خواهند کرد.

این رویداد از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 در بیش از چهار سال پیش با مشکلات زیادی روبرو بوده است. ویروس کرونا باعث لغو نمایشگاه در سال‌های 2020، 2021، 2022 و 2023 شد. زمانی که این رویداد در سال 2024 برگزار شد، تنها تعداد اندکی از شرکت‌های خودروسازی در آن حضور داشتند. برگزارکنندگان در سال 2023 یک نمایشگاه موازی را در قطر راه‌اندازی کردند که این رویداد ادامه خواهد داشت و در نوامبر 2025 برگزار می‌شود.

ژنو اولین نمایشگاه خودروی خود را در سال 1905 برگزار کرد. این رویداد نمادین شاهد معرفی برخی از مشهورترین خودروهای صنعت در تالارهای نمایشگاهی خود بوده است. جگوار E-Type، پورشه 917 و آئودی کواترو تنها چند نمونه از خودروهای افسانه‌ای هستند که در ژنو رونمایی شده‌اند. لامبورگینی با معرفی مفهوم LP500، خودروی کونتاچ را پیش‌نمایش کرد و این رویداد شاهد رونمایی از فراری لافرراری بیش از یک دهه پیش بود.

نمایشگاه‌های خودرو برای جذب شرکت‌های خودروساز با مشکلاتی روبرو بوده‌اند و همه‌گیری کرونا نیز کمکی به آنها نکرد. کاهش علاقه و حضور بازدیدکنندگان، برگزارکنندگان را ناچار کرده است تا تجربه نمایشگاه را ارزیابی مجدد کرده و راهکارهای جدیدی را امتحان کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد