موضوعات داغ

نسل دوم بایک BJ30 به صورت هیبریدی معرفی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بایک به طور رسمی نسل دوم بیجینگ BJ30 را معرفی کرد. این خودرو با استفاده از یک سازه بدنه باربر طراحی شده و به عنوان یک خودروی آفرود سبک قرار گرفته است و در نسخه‌های دو چرخ محرک و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. نسخه چهارچرخ محرک از یک سیستم هیبریدی به نام «محرک هسته‌ای جادویی» بهره می‌برد - در مورد اسم آن سوالی نپرسید! این خودرو در پنج مدل مختلف عرضه شده و قیمت آن از ۹۹،۹۰۰ تا ۱۳۶،۹۰۰ یوآن (۱۳،۸۰۰ تا ۱۸،۹۰۰ دلار) متغیر است. مدل‌ها به شرح زیر هستند:

Karuno Air 99,900 یوان (13,800 USD)
Karuno Pro 109,900 یوان (15,200 USD)
Karuno Max 119,900 یوان (16,550 USD)
Magic Nuclear Drive Standard (2WD) 125,900 یوان (17,400 USD)
Magic Nuclear Drive Advanced (4WD) 136,900 یوان (18,900 USD)

بیجینگ BJ30 ظاهری بسیار مدرن‌تر و آماده برای اکشن آفرود نسبت به نسل اول آن دارد که تولید آن در سال گذشته متوقف شد. در جلو، آن همچنان از سبک کلاسیک جلوپنجره پنج حفره‌ای استفاده می‌کند، اگرچه حفره‌های انتهایی چراغ‌های جلو را در خود جای داده‌اند. با توجه به ظاهر آفرودی، قسمت پایینی خودرو دارای روکش ضخیم مشکی رنگ است و هم در جلو و هم در عقب دارای صفحات محافظ زیرین است. در مجموع، طراحی آن ظاهری مشابه با یک آفرود سنگین معاصر دارد، اما تا حدی ژنریک به نظر می‌رسد.

ابعاد آن ۴۷۳۰، ۱۹۱۰ و ۱۷۹۰ میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلی‌متر است. در همین حال، زاویه رویکرد ۲۵ درجه، زاویه خروج ۳۰ درجه و حداکثر فاصله از زمین ۲۱۵ میلی‌متر است. مدل‌های با مشخصات بالاتر دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی هستند، در حالی که مدل‌های Air و Pro از رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برند.

توضیحات عکس

تمامی نسخه‌های Karuno از یک موتور بنزینی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ A156T2H با حداکثر قدرت ۱۳۸ کیلووات و گشتاور ۳۰۵ نیوتن‌متر بهره می‌برند. گمان می‌رود این نسخه دارای سیستم چرخ‌های محرک جلو باشد. در حالی که نسخه‌های هیبریدی (محرک هسته‌ای جادویی) از همان موتور با حداکثر قدرت ۱۱۶ کیلووات و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر استفاده می‌کنند. سپس یک موتور الکتریکی جلو با قدرت ۱۳۰ کیلووات و گشتاور ۳۱۵ نیوتن‌متر وجود دارد و در مورد نسخه چهارچرخ محرک (محرک هسته‌ای جادویی پیشرفته)، یک موتور الکتریکی عقب ۵۵ کیلوواتی با حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر نیز به آن اضافه شده است. قدرت و گشتاور ترکیبی سیستم برای نسخه دوچرخ محرک به ترتیب ۲۴۶ کیلووات و ۵۵۰ نیوتن‌متر و برای نسخه چهارچرخ محرک به ترتیب ۳۰۱ کیلووات و ۶۸۵ نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت نسخه‌های هیبریدی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت در مقایسه با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برای نسخه بنزینی است. علاوه بر این، نسخه هیبریدی از یک گیربکس دوسرعته هیبریدی (DHT) استفاده می‌کند، در حالی که نسخه بنزینی مجهز به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خشک است.

توضیحات عکس

در داخل کابین، بیجینگ BJ30 دارای طراحی تمیز و ساده‌ای با یک صفحه نمایش 10.25 اینچی برای کیلومترشمار و یک صفحه نمایش لمسی شناور 14.6 اینچی برای سیستم سرگرمی است. سیستم این خودرو توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 پشتیبانی می‌شود. با خواباندن صندلی‌ها، فضای 1496 لیتری برای بار فراهم می‌شود. صندلی‌ها به صورت تخت تا می‌شوند و صندلی عقب برای افزایش این فضا بالا می‌آید. BJ30 مجهز به ویژگی‌های کمک رانندگی سطح 2.5 است. همچنین در نسخه چهارچرخ محرک، یک سیستم کنترل آفرود (ATS) با چهار حالت رانندگی آفرود وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد