موضوعات داغ

جشن 125 سالگی رنو در تهران برگزار شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت رنو فرانسه یکی از قدیمی ترین برندهای خودرو جهان روز جمعه گذشته 125 سالگی خودرو به صورت جهانی جشن گرفت و به همین مناسبت در شهر تهران نیز علاقمندان به این برند فرانسوی با سابقه و محبوب با خودروهای کلاسیک خود دور هم جمع شدند.

در این همایش خودروهای کلاسیک رنو اعم از رنو 5 به عنوان خودروهای کلاسیک محبوب حضور داشتند.

شرکت رنو به صورت وارداتی از سال 1279 مظفرالدین شاه وارد کشور شده و از آن زمان کنون جزو یکی از برندهای مطرح و پرتیراژ در بازار کشورمان بوده است. در دوره های تاریخی مختلف این برند در اشکال مختلف به صورت وارداتی و تولیدی در کشورمان عرضه شده است.

رنو (Renault)

تاریخچه رنو (Renault)

رنو (Renault)، یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین برندهای خودروسازی در سراسر جهان است. این کمپانی فرانسوی چندملیتی در زمینه تولید انواع خودروهای سواری و ون فعالیت دارد. در سال 2016 به عنوان بزرگترین خودروساز جهان از نظر رشد نرخ تولید انتخاب شد. همکاری رنو-نیسان-میتسوبیشی در سال 2017، محصولات مشترک را به پرفروش‌ترین وسایل نقلیه سبک دنیا تبدیل کرد.

رنو در سال 1899 توسط لوئیس رنو و برادرانش تأسیس شد. آنها در ابتدا با ساخت خودروهای لوکس شروع کردند. در جنگ جهانی اول به ساخت ماشین آلات جنگی و موتور هواپیما پرداختند. در جنگ جهانی دوم، با وجود مقاومت در برابر درخواست نازی‌ها، کارخانه‌های آنها بمباران شد.

جشن 125 سالگی رنو در تهران برگزار شد

برند رنو، از ابتدا به نوآوری و خلاقیت مشهور بود. محصولات یادماندنی آن شامل کولیو V6، آلپاین GTA، اسپیس و کولیو RS می‌شود. در زمینه خودروهای الکتریکی نیز پیشگام بود و تا سال گذشته 237 هزار دستگاه فروخت.

امروزه رنو با شرکت‌های فناوری همکاری می‌کند. شرکت سافتور ریپوبلیک را برای پیشرفت در زمینه خودروهای هوشمند راه‌اندازی کرده است. پروژه‌هایی مانند شارژ خودکار، هوش مصنوعی، اتصال و قطعات برقی در دستور کار این شرکت قرار دارد. همچنین یک صندوق سرمایه‌گذاری برای تأمین بودجه استارتاپ‌های آینده‌دار تأسیس خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد