موضوعات داغ

آئودی به ایران آمد، عرضه کراس اوور برقی آئودی Q4 E-Tron توسط نادین خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به صدور جواز واردات خودروهای الکتریکی با قیمت بیش از ۲۰ هزار یورو، نادین خودرو به سراغ یکی از جذاب‌ترین برندهای آلمانی، یعنی آئودی رفته و شاسی‌بلند Q4 E-Tron را ثبت سفارش کرد. طبق گزارش‌های به دست آمده، به نظر می‌رسد این خودرو تمام برقی وارد کشور شده است.

در کنار مرسدس بنز و بی ام و، جای خالی برند مطرحی همچون آئودی به شدت احساس می‌شد. البته دو برند اول فعلا در طرح ویژه جانبازان ارائه شده‌اند و مشخص نیست که آیا آئودی نیز در ویترین سامانه یکپارچه جانبازان عرضه می‌شود یا خیر. به هر حال با ورود آئودی Q4 E-Tron بد نیست نگاهی به مشخصات این زیبای آلمانی بیندازیم.

آئودی Q4 E-Tron

نگاهی بر مشخصات آئودی Q4 E-Tron

شاسی‌بلند کامپکت و جمع‌وجور Q4 E-Tron در حقیقت محصول مشترک میان آئودی و فاو چین است. مدل‌های مختلفی از این ماشین روانه بازار جهان شده و ظاهرا نادین خودرو نسخه ۴۰ و ۵۰ آن را برای بازار ایران در نظر گرفته است.

پیشرانه Q4 E-Tron 40 شامل یک موتور برقی می‌شود که روی محور عقب نصب شده و با تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور، چرخ‌های خودرو را به حرکت می‌اندازد. شتاب صفر تا صد ماشین حدود ۸.۵ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پیشرانه قوی‌تر در Q4 E-Tron 50 شامل دو موتور الکتریکی می‌شود که در مجموع، ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتن متر گشتاور را به چهار چرخ خودرو وارد می‌کنند. به سبب این مشخصات، مدل ۵۰ تنها به ۶.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته حداکثر سرعت این مدل نیز در ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کراس اوور کیو فور ای-ترون از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی ساخت شرکت فاو استفاده می‌کند. در حالت فول شارژ باتری، حداکثر مسافت قابل پیمایش در شرایط ایده آل برای مدل ۴۰ حدود ۶۰۵ کیلومتر و برای مدل ۵۰ حدود ۵۶۰ کیلومتر اعلام شده است. ناگفته نماند که این باتری در صورت استفاده از کابل شارژ معمولی و برق شهری، به ۱۲ ساعت زمان برای شارژ کامل احتیاج دارد.

این خودرو ۴۵۸۸ میلی‌متر طول، ۱۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۶۳۲ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور آن به ۲۷۶۴ میلی‌متر می‌رسد. صندوق عقب ماشین دارای ظرفیت حمل بار ۵۲۰ لیتر است، ولی با تا کردن صندلی‌های ردیف عقب، این رقم به ۱۴۹۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/12/3
به به این شد یه برند دوست داشتنی
1402/12/3
پس آلفارومئو کی میاد ؟