موضوعات داغ

برند جتور با عرضه فیدلیتی پرستیژ در آمریکای لاتین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برندهای چینی در حال توسعه بازار خود به مناطق مختلف جهان هستند و سعی دارند تا در آمریکای جنوبی نیز حضور مستمر داشته باشند. زیرمجموعه چری یعنی جتور نیز اخیرا وارد بازار مکزیک شده است. نخستین خودرو این برند برای مشتریان مکزیکی جتور X70 پلاس است، خودرویی که در ایران با نام فیدلیتی شناخته می‌شود و اخیرا نسخه بروز شده آن با نام فیدلیتی پرستیژ توسط گروه بهمن معرفی شد.

برند جتور فعالیت خود را در سال 2018 میلادی و به عنوان زیرشاخه چری آغاز کرد. هدف این شرکت تولید نسخه‌های مدرن و جوان پسند از محصولات چری است، با این تفاوت که قیمت آن‌ها در مقایسه با خودروهای لوکس چری کمتر است. در واقع جتور هیچ فعالیتی در بخش لوکس و بالارده بازار ندارد و تمرکز خود را بر فعالیت در بخش‌های اقتصادی و میانی بازار قرار داده است.

جتور X70

نسخه‌ای از جتور X70 پلاس که برای بازار مکزیک در نظر گرفته شده است، از ویژگی‌های مشابه فیدلیتی پرستیژ در ایران تبعیت می‌کند. این خودرو در دو نسخه 5 و 7 نفره به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌های پایه آن چهار کیسه هوا و نسخه‌های فول آپشن شش کیسه هوا دارند. سیستم کنترل پایداری، دوربین 360 درجه، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10 اینچی، پنل ابزار 12.3 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف و سقف پانوراما بخشی از تجهیزات جتور X70 پلاس هستند. این خودرو در بازار مکزیک با فولکس واگن تیگوان، جک SEI 6 پرو، تویوتا RAV4، ام جی HS‌ و مزدا CX-5 به رقابت خواهد پرداخت.

جتور X90

جتور X70 پلاس همانند فیدلیتی پرستیژ در بازار ایران، با پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر به بازار عرضه خواهد شد که 160 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را در جتور X70 پلاس برعهده دارد. علاوه بر این پیشرانه، مشتریان مکزیکی می‌توانند جتور X70 پلاس را با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر جدید چری سفارش دهند که 200 اسب بخار قدرت و 289 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر جتور X70 پلاس، نسخه اصلی فیدلیتی پرایم یعنی جتور X70 و جتور X90 از دیگر محصولات جدید جتور برای عرضه در بازار مکزیک هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد