موضوعات داغ

نسل جدید آمیکو آسنا به زودی معرفی خواهد شد؛ پیکاپ آسنا توربو با گیربکس دستی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه صنعتی آمیکو به زودی از جدیدترین محصول تجاری سبک خود، پیکاپ آسنا توربو با گیربکس دستی رونمایی خواهد کرد. پیکاپ آسنا که به عنوان اولین محصول این مجموعه در حوزه خودروهای سبک تجاری محسوب می‌شود، بزودی با تغییرات جدید به بازار خودرو ایران عرضه خواهد شد.

پیکاپ آسنا با توجه به ابعاد و سایز آن به عنوان بزرگترین پیکاپ بازار ایران نیز شناخته می‌شود. آمیکو آسنا پس از دو محصول کاپرا 2 گروه بهمن و فوتون تونلند ایران خودرو، عنوان سومین پیکاپ چینی مونتاژ داخل را یدک می‌کشد. یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ با کد 4K22 و تکنولوژی شرکت میتسوبیشی در زیر کاپوت آمیکو آسنا توربو قرار دارد و پیکاپ آسنا توربو دنده دستی از همان موتور آسنا دنده اتوماتیک بهره می‌برد و مشخصات فنی آن‌ها مشترک است.

پیکاپ آسنا توربو دنده دستی از پیشرانه میتسوبیشی با کد 4K22D4T با حجم دقیق 2378 سی سی مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید حداکثر قدرت 218 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه را دارا است و توان تولیدی از طریق جعبه دنده 5+1 دنده دستی به دو محور انتقال پیدا می‌کند.

پیکاپ آمیکو آسنا به دلیل مشخصات فنی مناسب و قابلیت‌های مناسب آفرودی، مورد توجه دوست‌داران آفرود قرار گرفته است. فضای کابین جادار، عایق‌بندی مناسب، فضای بار بزرگ از مزایای این پیکاپ محسوب می‌شود. البته در صورت استفاده شهری از این پیکاپ به دلیل سایز بزرگ آن، در فضاهای تنگ و خیابان‌ها، راننده برای جادادن یا حرکت با چالش مواجه می‌شود.

از نظر تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی پیکاپ آمیکو آسنا در سطح قابل قبولی قرار دارد. صندلی چرمی، گارد ایمنی اتاق، رکاب، دوربین دید عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، صفحه نمایش لمسی سیستم سرگرمی، شیشه‌ های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتاق و دو کیسه هوا و سیستم ‌های ترمز ABS به همراه EBD و DRP از امکانات این خودرو محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/20
نسخه تنفس طبیعی دنده دستی ماشین بدی نیست فقط داشبوردش خیلی متریال ضعیف و طراحی قدیمی داره و ماشین سر چرخ صد اسب قدرت میده و اصلا کشش و شتاب مناسبی نداره و باید لوازمی بشه و ریمپ تا راه بره ولی اون نسخه لیمیتد ادیشن اتومات بهترین قدرت و هماهنگی موتور و گیربکس و بهترین گیربکس اتومات رو بین همه پیکاپ های چینی اتومات داره و حتی از جک تی هشت دنده دستی هم بهتر راه میره کلوت که فابریکی صد و پنجاه اسب سرچرخ میرسونه و رسما تو سربالایی کولر روشن راه نمیره دایون اس یو وی و اینها هم اصلا موتور و گیربکسشون هماهنگ نیست و با بنزین ایران اصلا راه نمیرند و همشون عذابند یکی این نسخه لیکیتد توربو اتومات امیکو خوبه و خوب راه میره یکی هم جک تی هشت که حتی از کلوت فابریکی هم بیست اسب بحار سر چرخ قوی تر و خیلی کشش و قدرت خوبی داره ولی اتوماتش نمیاد نمیدونم چرا حالا امیدوارم انیکو داشبورد این نسخه توربو دستی جدید و اتومات رو روی نسخه تنفس طبیعی هم بزاره و یه فکری هم با رمیپ ای سی یو و تعویض گیربکس و دیفرانسیل به حال صد اسب بودن سر چرخش بکنه تا مشکلش برطرف بشه وگرنه ظاهری و هیکلی از کاپرا دو بهتره ولی کاپرا دو بهتر راه میره و امیکو ساده واقعا داشبوردش هم افتضاحه هم طراحیش قدیمیه هم مثل داشبورد دنا همش داشبورد تو زانوته