موضوعات داغ

ماهیندرا پنج کراس‌اوور جدید و خاص را به نمایش گذاشت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رشد بازار خودروهای الکتریکی در قاره سبز، تمامی خودروسازان را وسوسه می‌کند تا به نحوی وارد این بازار شوند. شرکت هندی ماهیندرا نیز اخیرا رویدادی را در لندن برگزار کرد که حاصل آن معرفی 5 کراس‌اوور جدید و الکتریکی این برند بود.

در ماه می، ماهیندرا و فولکس واگن قرارداد همکاری در قالب جوینت ونچر INGLO را امضا کردند که براساس آن اجازه استفاده از پلتفرم ماژولار MEB به خودروساز هندی اعطا شد. فولکس واگن در ازای اعطای دانش به ماهیندرا، قطعات الکتریکی ارزان‌قیمت را از آن‌ها دریافت می‌کند.

شرکت INGLO پلتفرم برقی خود را ماژولار می‌نامد، با این حال تنها دو نوع فاصله بین دو محور برای این پلتفرم در نظر گرفته شده است که شامل 2762 و 2775 میلی‌متری هستند. به همین دلیل طراحان ناچار خواهند بود تا تغییرات را در طول بدنه خودرو ایجاد کنند. همچنین تمامی خودروها از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب بهره‌مند خواهند بود.

خودروهای ساخته شده براساس پلتفرم INGLO از آرایش دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل بهره خواهند برد. موتورهای الکتریکی در نظر گرفته شده برای این پلتفرم نیز 231 یا 286 اسب بخار قدرت خواهند داشت. حداکثر بازده ممکن این پلتفرم، 395 اسب‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. باتری‌های لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 60 الی 80 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی خودروهای برقی ماهنیدرا را برعهده خواهند داشت.

ماهیندرا در حال حاضر پنج خودرو را براساس پلتفرم INGLO توسعه داده است که در ابعاد مختلف عرضه خواهند شد. این سری از کراس‌اوورها به خانواده XUV.e ماهیندرا شهرت دارند و انتظار می‌رود نخستین محصول این خانواده در سال 2024 و با نام ماهیندرا XUV.e8 عرضه شود. این کراس‌اوور در حقیقت نسخه برقی ماهیندرا XUV700 خواهد بود.

خانواده کراس‌اوورهای برقی ماهیندرا

خودرو بعدی این خانواده کراس‌اوور کوپه ماهیندرا XUV.e9 است که در 2025 وارد بازار خواهد شد. خودرو دیگر این خانواده نیز کراس‌اوور جوان پسند و اسپرت ماهیندرا BE.05 است که این خودرو نیز در سال 2025 به بازار عرضه می‌شود. تریم کابین این خودرو از مواد سازگار با محیط زیست ساخته خواهد شد.

در سال 2026، کراس‌اوور متوسط ماهیندرا BE.07 عرضه خواهد شد که از نظر ابعاد و اندازه با تویوتا راو 4 برابری می‌کند. آخرین عضو این خانواده نیز شاسی‌بلند کوپه ماهیندرا BE.09 است که نقش عضو پرچمدار خانواده برقی ماهیندرا را ایفا خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/31
خاک بر سر آشغال سازهای ایرانی