موضوعات داغ

سدان HiPhi Z، فناوری پیشرفته چینی با قیمتی کمتر از 90 هزار دلار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

HiPhi علامت تجاری شرکت چینی Human Horizons است که پنج سال پیش توسط تاجر خودرو چینی دین لی تاسیس شد. دین لی سابقه همکاری با فولکس واگن چین و سایک موتور را داشته است و تاسیس منطقه ویژه اقتصادی شانگهای را نیز به او نسبت می‌دهند. این شرکت از ابتدا به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه برای تولید خودروهای برقی پیشرفته تاسیس شد و دومین محصول آن‌ها سدان HiPhi Z است.

نخستین محصول شرکت HiPhi یک کراس‌اوور بزرگ برقی به نام HiPhi X بود و اکنون HiPhi Z در قالب سدان ظاهر شده است. پیش سفارش HiPhi Z از هم‌اکنون آغاز شده است و محدوده قیمت این خودرو نیز بین 600 تا 800 هزار یوان (89-119 هزار دلار) قرار دارد.

سدان HiPhi Z همچون مرسدس بنز EQS‌، به چراغ‌های ماتریسی مجهز است که قابلیت اسکن سطح جاده را دارند. همچنین پنل‌های نوری روی درب‌های این خودرو در نظر گرفته شده است که به سرنشینان خوش آمد می‌گویند و همچنین سطح باتری خودرو و پیام‌های دریافتی را نیز به آن‌ها نشان می‌دهند.

از نظر ابعاد و اندازه، سدان HiPhi Z معادل یک پورشه پانامرا است. با این حال فاصله بین دو محور فوق‌العاده زیاد سدان HiPhi Z، این خودرو را از پانامرا برتر نشان می‌دهد. فاصله بین دو محور این خودرو 3150 میلی‌متر است که رقمی بیشتر از 3100 میلی‌متر پورشه پانامرا است. رینگ‌های خودرو نیز از نوع 22 اینچی هستند.

تنها راه ارتباطی میان سرنشینان با HiPhi Z، پنل لمسی فوق‌العاده بزرگ است که در قسمت میانی داشبورد نصب شده است. این پنل قابلیت چرخش 90 درجه را دارد. تمامی دکمه‌های خودرو از جمله شیشه بالابرها نیز لمسی هستند.

HiPhi Z

یکی از نکات مثبت HiPhi Z، قابلیت چرخش چرخ‌های عقب تا 13.2 درجه است. بنابراین چرخ‌های عقب HiPhi Z بیش از مرسدس EQS (10 درجه) می‌چرخند. برای HiPhi Z دو موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است که هر کدام از آن‌ها روی یک محور خودرو قرار گرفته‌اند. این دو موتور در مجموع 336 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. پکیج باتری‌های HiPhi Z نیز 120 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برد HiPhi Z مطابق چرخه چینی CLTC‌ معادل 705 کیلومتر است و حداکثر سرعت این خودرو نیز 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

فروش HiPhi Z در چین از اواخر ماه اوت آغاز خواهد شد. ابتدا تیپ بالارده این خودرو وارد بازار خواهد شد و سپس سایر تیپ‌ها به ترتیب عرضه می‌شوند. نسخه‌های ساده‌تر این خودرو دیفرانسیل عقب هستند و بسیاری از امکانات رفاهی آن‌ها حذف شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد