موضوعات داغ

مازراتی MC20 سیلو کروک با موتور V6 رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تقریباً دو سال از معرفی مازراتی MC20 کوپه می‌گذرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که یک نسخه کروکی نیز از این مدل عرضه خواهد کرد که سرانجام از راه رسیده است. MC20 سیلو نسخه جدید ابرخودروی جدید این شرکت است، اما آخرین آن‌ها نخواهد بود.

همان موتور نتونو سابق

MC20 سیلو از موتور نتونو V6 مشابه MC20 کوپه استفاده می‌کند. این موتور ۳ لیتری توان ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور در کنار یک جعبه‌دنده ۸-سرعته دوکلاچه کار می‌کند و سرعت نهایی آن ۳۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

سقف جادویی

مازراتی سه شاسی یکپارچه فیبرکربنی مختلف برای MC20 ساخته است: یکی برای کوپه، یکی برای نسخه کروکی و یکی برای مدل برقی. آن‌ها از نظر توزیع و لایه‌بندی فیبرکربن با یکدیگر تفاوت دارند. در حالی که مازراتی شاسی یکپارچه مدل کوپه را به دلیل وزن و عملکرد آن طراحی کرده ‌است، تمرکز شاسی سیلو روی افزایش استحکام قرار دارد. وزن MC20 سیلو فقط ۶۵ کیلوگرم بیشتر از MC20 کوپه است.

مازراتی MC20

استحکام افزوده برای جبران آسیب‌پذیری سقف جمع‌شونده سیلو که در عرض ۱۲ ثانیه باز و بسته می‌شود، ضروری است. سقف جمع‌شونده همچنین دارای یک پنل شیشه‌ای کروماتیک بزرگ است که به لطف فناوری کریستال مایع پراکنده پلیمری می‌تواند به سرعت از شفاف به مات تبدیل شود. مازراتی ادعا می‌کند که این بزرگترین پنل شیشه‌ای در مقایسه با رقبای این مدل است.

پریما‌سری لانچ ادیشن

مازراتی نسخه تولید محدود پریما‌سری لانچ ادیشن را نیز عرضه خواهد کرد. فقط ۶۰ نسخه از این مدل تولید خواهد شد که ویژگی‌های خاصی از جمله رنگ بدنه آکوامارینا دارد. رنگ‌آمیزی بدنه سه‌لایه که بخشی از برنامه سفارشی‌سازی فیوری‌سری مازراتی است، برای این مدل رنگ خاکستری پاستل را با آکوامارینا ترکیب کرده است.

در کابین سیلو شاهد صندلی‌های آلکانتارا و چرمی یخی و دوخت آکوامارینا روی داشبورد هستیم. مازراتی از این رنگ برای نوشتن کلمه پریماسری روی صندلی‌ها نیز استفاده کرده است. این کلمه روی چرخ‌های ۲۰ اینچی مشکی مات نیز دیده می‌شود.

ا

سقف جدید، طراحی آشن

در نگاه اول، MC20 سیلو تفاوت چندانی با نسخه کوپه ندارد، اما مازراتی برای قرار دادن سقف جمع‌شونده مجبور شده است کمی ساختار آن را تغییر دهد. دریچه هواهای شبیه نیزه سه‌شاخه کوپه دیگر وجود ندارند و جای خود را به لوگوی تیتانیومی مات مازراتی داده‌اند. مازراتی همچنین مجبور به جابجایی ورودی‌های هوای موتور شد، اما درهای پروانه‌ای نسخه کوپه را حفظ کرد.

MC20 سیلو بسیاری از امکانات MC20 کوپه مدل 2023 را دارد. این شامل اهرم‌های کنترلی جدید پشت فرمان، دکمه جدیدی برای روشن کردن چراغ‌ها و فناوری‌های ایمنی بیشتر است. سیلو همچنین امکاناتی از جمله ترمز خودکار اضطراری، تشخیص علائم ترافیکی و یک دوربین ۳۶۰ درجه دارد.

مازراتی قیمت و زمان عرضه MC20 سیلو را اعلام نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد