موضوعات داغ

پخش ویدیوهای یوتیوب در خودرو برای کاربران اندروید، امکان جدید گوگل روی Android Auto

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از برنامه‌های اشتراک‌گذاری محتوای تلفن همراه روی سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل‌ها، اندروید اتو است. این سیستم با وجود مزایای بسیار، از برنامه‌های مالتی مدیا همچون نتفلیکس یا یوتیوب پشتیبانی نمی‌کند و کاربران قادر به مشاهده محتوای این دو پلتفرم پخش آنلاین در نمایشگر خودرو نیستند. علت این کار مشخص است: پخش محتوای نت فلیکس یا یوتیوب موجب حواس پرتی راننده می‌شود و به همین دلیل چنین قابلیتی از همان ابتدا مسدود شده است.

در واقع، تماشای یک ویدیوی کوتاه یوتیوب یا قسمتی از برنامه مورد علاقه نتفلیکس در حالی که در پارکینگ منتظر هستید تا بچه‌ها را از مدرسه بیاورید منطقی باشد. با این حال گوگل همچنان ترجیح می‌دهد تا چنین امکانی را از اندروید اتو سلب کند.

با این حال در جریان همایش گوگل 2022 که طی روزهای اخیر برگزار شد، این شرکت اعلام کرد که قابلیت پخش ویدیو را به دستگاه‌های اندرویدی اضافه می‌کند. از این پس کاربران گوشی‌های اندروید می‌توانند ویدیوها روی نمایشگر خودرو مشاهده کنند. این احتمال وجود دارد که هنگام متوقف بودن وسیله نقلیه، سرنشینان خودرو قادر به مشاهده ویدیو باشند.

گوگل هنوز اطلاعات دقیقی را در مورد زمان فعالسازی این سیستم اعلام نکرده است. همچنین انتظار می‌رود این قابلیت تنها در برخی دستگاه‌ها قابل دسترسی باشد، چرا که از نظر سخت افزاری به تجهیزات خاصی نیاز دارد. احتمال می‌رود این آپشن با بروزرسانی بزرگ اندروید در اواخر سال 2022 روی اندروید اتو فعال شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/24
عجیبه! یعنی یوتیوب باعث حواس پرتی میشه اما این همه کنترل های سیستم تهویه و گرم کن سردکن صندلی و تنظیمات ماشین که رفته روی صفحه نمایش باعث حواس پرتی نمیشه! چطوری اونوقت؟ 🙄