موضوعات داغ

فروش تیگو 8 پرو به دلیل گرانی متوقف شد، عدم شفافیت در محاسبات

عکس مطلب اول

طی چند روز گذشته و پس از اعلام قیمت تیگو 8 پرو از سوی مدیران خودرو، حواشی بسیاری پیرامون این خودرو ایجاد شده بود. حال به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، فروش و تحویل این خودرو به دلیل عدم شفافیت در نحوه محاسبات قیمت متوقف شده است.

پیش از این مدیران خودرو قیمت تیگو 8 پرو را معادل یک میلیارد و 750 میلیون تومان اعلام کرد و مدتی بعد نیز شرایط فروش اقساطی این خودرو منتشر شد. این اتفاق در حالی رخ می‌‌دهد که تیگو 8 پرو با برند اصلی و قیمتی بسیار پایین‌تر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عرضه شده است و مشخص نیست چرا چنین قیمت گزافی برای این کراس‌اوور از سوی مدیران خودرو تعیین شده است.

براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، توجیه‌ها و شفافیت‌های محاسباتی در اعلام قیمت تیگو 8 پرو اعمال نشده است و به همین منظور مدیران خودرو بایستی هرچه سریعتر اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت این خودرو را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهد.

نامه توقف فروش تیگو 8 پرو

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/28
چه عجب یه واکنش از سازمان ها دیدیم برای قیمت بی اصول شرکتای مونتاژی.
1400/10/29
این هم بازی زرگری است ...سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده !!!؟مگر چنین سازمانی واقعا تو این خراب شده وجود دارد باورش سخت
1400/10/29
احسنت
1400/10/29
گذشت اون زمانی که مردم اطلاعاتشون نسبت به قیمت و مشخصات فنی و شرایط مشابه در سایر کشورها کم بود.
"قیمت برای مصرف کننده" همین ماشین توی عربستان و روسیه حدود 600 میلیون تومان می شه که البته این قیمت برای مصرف کننده ست.
وقتی یه کمپانی مونتاژ کار همین خودرو می شه مبلغ خرید قطعات روی هم بین 10 تا 20 درصد پایین تر از قیمت مصرف کننده از طرف کمپانی مادر تعیین می شه بعنوان سود مونتاژ کار
یعنی می شه هزینه مدیران خودرو برای هر دستگاه از این ماشین رو حدود 16000 دلار در نظر گرفت و متاسفانه با توهین به شعور تمام مخاطبین با قیمتی معادل 62000 دلار اعلام می شه
امیدوارم جلو فعالیت این شرکت کاملا گرفته بشه
1400/10/29
کاش قیمتش بشه 900ملیون
1400/10/29
توجه کنید قضیه به این سادگی نیست! یک سناریو جالب را در نظر بگیرید. طبیعی است با توجه به افزایش دهشتناک قیمتها و عدم افزایش توان خرید مردم، کسی رغبتی به خرید مثلا سمند 150 میلیونی هم نشان نمی داد. اما این خودروسازان با یک ترفند و بکارگیری مافیای خود، یک قیمت حاشیه بازار برای محصولات خودشان درست کردند مثلا سمند 250 میلیون! یک اختلاف قیمت 100 میلیونی، ترفند خوبی است برای اینکه افراد پس انداز خود را برای انتفاع از این اختلاف قیمت بکار بیاندازند. از طرف دیگر با عرضه قطره چکانی خودرو، سعی در حفظ همین قیمت ساختگی حاشیه بازار دارند. بدیهی است این ترفند خوبی برای تضمین فروش محصولات بی کیفیت و گران این خودروسازان است. از طرف دیگر همین اختلاف قیمت محل مناسبی برای توزیع رانت بین اشخاص و ... ایجاد کرده و به این ترتیب جمعی دور سفره نشسته و از قسمتهای مختلف این سفره منتفع می شوند.
مدیران خودرو قواعد این بازی را رعایت نکرده است. با در نظر گرفتن حاشیه مصنوعی ساخته شده برای فیدلتی و دیگنیتی و سایر خودروها، نهایت حاشیه ممکن برای تیگو 8 پرو را در نظر گرفته سعی کرده تمام سود حاصل را به جیب خود بزند. طبیعی است با وقوف کامل به تخلفات سایر خودروسازان و سکوت دستگاههای ناظر بر آنها، از عدم پیگرد تخلف خودو نیز اطمینان کسب کرده است. ولی به این نکته توجه نکرده که اولا عدم وجود حاشیه بازار مانع از فروش محصولاتش خواهد شد و از سویی عدم توزیع منافع حاصل از حاشیه بازار، مخالفت نهادهای مختلفی را ایجاد خواهد کرد.
1400/10/29
عالی بود، درضمن همین آقای عباس تابش از ابتدای افتضاح خودرو بر مسند قدرت نشسته‌اند، کدوم تصمیمشون به نفع مصرف کننده بود که این باشه؟
1400/10/29
تیتر خبر ممنوع شدن فروش هست نه توقف فروش. لطفا از مدیران خودرا اینقدر حمایت نکنید. باتشکر
1400/10/29
جلوی گرون فروشی را بگیرید
خیلی گرون میدن ....
1400/10/29
خخخخخخخخ اره شما خوبید
1400/10/30
به مرگ گرفتن که به تب راضی شن ملت میشن که شدن همیشه!
1400/10/30
سلام
واقعا چرا باید تیگو ۸ پرو تو کشورهای دیگه به قیمت ۵۵۰تومان فروش بره ولی به ما اینقدر گران بفروشن
درضمن مگر نگفتید فروشش متوقف شده ولی الان هم مدیران خودرو داره میفروشه
1402/5/22
وقتی فروشش متوقف شده چرا باید در مرحله دوم برای فروش گذاشته شود . لطفاً حق مردم را ضایع نکنید و موانع آن را برطرف و به قیمت واقعی به مصرف کننده برسانید .