موضوعات داغ

روش‌های جدید تسلا برای بالابردن ایمنی خودروهای این شرکت + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

امروزه تست‌های تصادف به یکی از الزامات صنعت خودروسازی تبدیل شده‌اند، با این حال آزمون‌های تصادف تنها بر شبیه سازی تصادفات از پیش تعیین شده روی یک دستگاه خودرو متمرکز هستند. مهندسان تسلا عقیده دارند که هیچ دو تصادفی در جهان شبیه به یکدیگر نیستند، از این رو آن‌ها داده‌های یک میلیون دستگاه تسلا حاضر در جاده‌های جهان را برای شبیه سازی تصادفات واقعی جمع آوری کرده‌اند.

با استفاده از این داده ها، تسلا می تواند شبیه‌سازی‌ های دقیق تصادف را انجام دهد و نقطه تماس بین خودروهای تسلا و وسیله نقلیه دیگر یا یک جسم را بر حسب میلی متر تخمین بزند. جمع آوری این اطلاعات به مهندسان تسلا اجازه می‌دهد تا زاویه باز شدن کیسه‌های هوا را تنظیم کنند و همچنین مشخص می‌شود در چه نوع تصادفاتی استفاده از کیسه هوا مفید خواهد بود.

در آزمایشات اخیر تسلا و با بهره‌گیری از داده‌های جمع آوری شده، برخورد میان یک پیکاپ و یک تسلا مدل Y مورد بررسی قرار گرفت. طبق گفته مهندسان خودروساز آمریکایی، سیستم ایمنی فقط 10 میلی ثانیه نیاز داشت تا مشخص شود چه نوع تصادف در حال رخ دادن است و در نهایت این سیستم تصمیم گرفت که فقط کیسه‌های هوا سمت راننده تسلا مدل Y نیاز به عمل کردن دارند. تست تصادف با این زاویه و سرعت توسط NHTSA و IIHS انجام نمی‌شود و اکنون تسلا به کمک اطلاعات فوق می‌تواند خودروهایی را وارد بازار کند که برای ایمنی در برابر تصادفات واقعی آماده شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد