موضوعات داغ

تنها فراری F40 آبی رنگ در دنیا، ابرخودرو کلاسیک و ایتالیایی دوست‌داشتنی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ما هرگز مطمئن نخواهیم شد که آیا واقعاً حرف‌هایی که به هنری فورد نسبت داده می‌شود صحیح است یا خیر، اما بین سال‌های 1913 و 1926 شما می‌توانستید مدل T خود را با هر رنگی که دوست دارید، خریداری کنید، به شرط آن‌که رنگ خودرو مشکی باشد!

رنگ مشکی به سرعت خشک می‌شود بنابراین سرعت عمل تولید فورد را بالا برد، اما قبل و بعد از آن تاریخ‌ها می‌توانستید فورد مدل T خود را در رنگ‌های مختلف از جمله قرمز و آبی روشن سفارش دهید.

فراری‌ها نیز همیشه در انواع رنگ‌ها موجود بوده‌اند. با وجود این، سال‌هاست که قرمز به عنوان محبوب‌ترین رنگ برای نمونه‌های جدید (و مورد استفاده) باقی مانده است. دلیل این امر این است که این رنگ، رنگ سنتی اتومبیل‌های مسابقه‌ای این شرکت به شمار می‌رود و همچنین برای کسانی که نگران فروش مجدد خودرو خود هستند یک شرط ایمن محسوب می‌شود.

اما همه افراد تمایل به داشتن فراری قرمز ندارند. این خودرو یک فراری F40 مدل 1989 متعلق به سام موریس، عکاس و یوتیوبر انگلیسی است که در حال حاضر در بازار بونهامز به حراج گذاشته شده است. احتمالا طی چند سال اخیر شاهد چرخش عکس‌های آن در شبکه‌های اجتماعی بوده‌اید. همانطور که می‌بینید، این خودرو آبی است.

اگرچه برخی از افراد ادعا می‌کنند که فراری علاوه بر قرمز چند رنگ دیگر نیز از این خودرو تولید کرده است و شاهد خودروهایی با رنگ‌های زرد یا سفید بوده‌ایم، اما داستان اصلی این است که تمام F40 ها با رنگ آمیزی Rosso Corsa کارخانه را ترک کردند. پس چگونه این خودرو به رنگ آبی در آمد؟

این خودرو تقریباً 20 سال پیش به ژاپن ارسال شد و در آن جا به LM تبدیل شد سپس توسط لیبرتی واک، به رنگ سفید در آمد. هنگام بازگشت به انگلستان، توسط اتومبیل‌های پرفورمنس جوماکاری برای فروش پیشنهاد شد، که در این زمان با موریس توافق کرد که ماشین را به مشخصات کارخانه بازسازی کند، اما به جای این‌که رنگ آن را به قرمز اصلی برگرداند، آن را آبی رنگ کرد.

فراری F40 آبی

این کار توسط Carrozzeria Zanasi در مارانلو، نزدیک به کارخانه فراری انجام شد. به گفته بونهامز، Zanasi برای اولین بار در سال 1964 کار خود را با فراری آغاز کرد و در حال حاضر در برنامه مرمت Classiche شرکت دارد و همچنین مسئولیت رنگ آمیزی اتومبیل‌های خاص آن مانند F12 TdF و لافراری را بر عهده دارد.

ادعا می‌شود که این خودرو در شرایط عالی قرار دارد و موتور 478 اسب بخاری 2.9 لیتری توئین توربو هشت سیلندر وی شکل آن، تا ژوئن سال جاری مسافت 25975 کیلومتر (16،140 مایل) را طی کرده است. این امر از نگاه ما شگفت انگیز به نظر می‌رسد. در واقع این خودرو بر اساس پورشه‌ Aqua Blue metallic تولید شده است.

ما می‌توانیم تصور کنیم که هواداران فراری در انتظار خرید این خودرو هستند. اما اگر تمام عمر خود را صرف پس انداز و انتظار برای ورود F40 آبی به بازار کرده‌اید، حراج این خودرو دوشنبه 19 ژوئیه به پایان می‌رسد. اگرچه این یک خودرو مشهور واقع شده است اما در شکل اصلی خود نیست. هرچند نباید از خودرو 1- 1.3 میلیون دلاری انتظار تغییر داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد