موضوعات داغ

تویوتا آکوا جدید معرفی شد، تداوم حیات محصولی پاک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا آکوا یکی از خودروهای هاچ‌بک و پاک تویوتا است که با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای و استفاده از سوخت پاک به بازار عرضه شده است. از نسل فعلی این خودرو از زمان آغاز تولید تا به امروز بیش از 1.87 میلیون دستگاه فروخته شده است و اکنون تویوتا تصمیم دارد تا این هاچ‌بک سبز را در قالب نسلی جدید به بازار عرضه کند. مطابق اعلام تویوتا، فروش و استفاده از تویوتا آکوا در سراسر جهان موجب شده تا از انتشار 12.4 میلیون تن کربن دی‌ اکسید در جهان جلوگیری شود.

مطابق اعلام تویوتا، نسل جدید آکوا عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل دارد و راندمان این خودرو حدود 20 درصد بهبود یافته است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو یک لیتر به ازای 35.8 کیلومتر مسافت اعلام شده است، یعنی تویوتا آکوا جدید در سیکل ترکیبی کمتر از 3 لیتر بنزین به ازای صد کیلومتر پیمایش خواهد سوزاند. مطابق اعلام رسمی، نسل جدید تویوتا آکوا در نوزدهم جولای 2021 عرضه خواهد شد.

تویوتا آکوا

تویوتا آکوا تنها خودرو موجود در جهان است که از باتری دو قطبی نیکل-هیدروژن بهره می‌برد. این باتری جریان خروجی قدرتمندی را در اختیار موتور الکتریکی قرار می‌دهد و امکان شتاب‌گیری خطی را از ابتدای حرکت فراهم می‌کند. علاوه برآن به خودرو امکان افزایش برد را اعطا می‌کند، بنابراین تویوتا آکوا می‌تواند مدت بیشتری را در حالت تمام الکتریکی به فعالیت ادامه دهد.

تویوتا برای ایجاد تجربه منحصر به فرد رانندگی با آکوا، حالتی به نام Comfort Pedal را برای این خودرو در نظر گرفته است. در وضعیتی که این حالت فعال باشد، رانندگان نیازی به فشردن پدال ترمز نخواهند داشت و با کاهش فشار روی پدال گاز می‌توانند سرعت خودرو را کاهش دهند. پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی به همراه موتور برقی، به صورت مشترک وظیفه تولید انرژی تویوتا آکوا را بر عهده دارند.

مشتریان ژاپنی امکان اجاره تویوتا آکوا را با استفاده از پلتفرم KINTO ONE دارند. با استفاده از این سامانه، آن‌ها می‌توانند این خودرو را با پرداخت 19،580 ین در ماه اجاره کنند. سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10.5 اینچی، قابلیت شارژ با برق شهری و برق ولتاژ بالا و قابلیت استفاده به منبع انرژی به همراه بسته ایمنی Toyota Safety Sense بخشی از آپشن‌های تویوتا آکوا هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد