موضوعات داغ

بزرگ‌ترین کشتی بیمارستانی خیریه جهان آماده شروع انجام ماموریت‌های مربوط به نجات زندگی است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

افراد زیادی از وجود کشتی‌های بیمارستانی که به کشورهای در حال توسعه سفر می‌کنند و به ارائه خدمات بهداشتی رایگان می‌پردازند، اطلاعی ندارند.

شرکت مرسی شیپس، قبلاً کشتی‌هایی را با هدفی جدید، مورد استفاده مجدد قرار می‌داد اما این کشتی، اولین کشتی است که از ابتدا با هدف انجام این مأموریت بزرگ، به طور خاص، ساخته شده است.

کشتی‌ای را تصور کنید که دارای بخش‌های بیمارستانی برای 200 بیمار، 6 اتاق عمل، آزمایشگاه، واحد چشم پزشکی و کلینیک دندانپزشکی است. این کشتی، گلوبال مرسی نام دارد که به منظور تبدیل شدن به بزرگ‌ترین کشتی بیمارستانی غیرنظامی جهان تولید شده است. این کشتی 570 فوتی (174 متری) با سرعت 12 گره، ظرفیت 950 فرد از جمله 641 خدمه را دارد.

بیشتر اعضای خدمه، از جمله پزشکان، خدمه دریایی، برق کار و حتی آشپزان را داوطلبانی از سراسر جهان تشکیل می‌دهد.

این بیمارستان شناور اختصاصی، به عنوان بستری برای انجام جراحی، عمل خواهد کرد. در عین حال دارای یک آزمایشگاه با ابزارهای پیشرفته آموزشی و یک فضای ایجاد شده برای مراقبت‌های بعد از عمل است، به طوری که مربیان داخل کشتی می‌توانند بهترین محیط آموزشی را نیز در اختیار داشته باشند.

کشتی بیمارستانی

این کشتی علاوه بر امکانات پزشکی، دارای آکادمی دانشجویی، سالن اجتماعات با 682 صندلی و همچنین مناطق تفریحی مانند کتابخانه، کافه و استخر خواهد بود.

پروژه ساخت گلوبال مرسی از سال 2015 آغاز و اکنون به مرحله نهایی خود نزدیک شده است. سازمان NGO اعلام کرده است که این کشتی جدید کارآزمایی دریایی را با نتایج عالی به پایان رسانده است، به این معنی که تقریباً برای تحویل آماده است.

از آخرین تجهیرات این کشتی می‌توان به نصب سیستم های آی تی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد. اکنون گلوبال مرسی برای خدمت رسانی به جنوب صحرای آفریقا آماده است و فعالیت خود را در سال 2022 آغاز خواهد کرد. اولین سفر آن از روتردام به سنگال انجام خواهد شد.

پیش بینی می‌شود که این کشتی بیمارستانی خیریه 50 سال عمر داشته باشد و در طی این مدت بیش از 150،000 زندگی را از طریق جراحی‌های انجام شده در آن بهبود دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد